slijmprop na/tijdens ovulatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ninetje, 24 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi!

Ik heb een vraagje over een soort slijmprop die ik normaal altijd zo rond de ovulatie verlies.

Het is te vergelijken met eiwit...soort snotjes achtig.

Het begint met een paar dagen buikpijn en dan ineens is er die die dikke flurp ( ik weet t niet anders te omschrijven), ik vind hem altijd na het afvegen op het wc papier.

Nu is die prop deze keer niet gekomen en ik heb het een keer aan mijn HA gevraagd wat t kon zijn die flurp..hij zei dat het iets te maken had met het afstoten van onbevrucht slijm, zoiets staat in mijn herrinnering.

Klopt dit of is die flurp iets anders?

Liefs Ninetje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nine,

het is normaal dat je rond de eisprong meer slijm verliest. Je baarmoedermond en vagina maken dit slijm om het transport van zaad te vergemakkelijken. Het heeft niets met bevrucht of onbevrucht te maken, want slijm kan niet bevrucht worden. Het is een natuurlijke reactie van het lichaam, elke vrouw heeft dat, alleen merkt de een het meer op dan de ander, bij de een is het ook meer dan bij de ander.

Mirjam

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hoihoi Bedankt voor je snelle antwoord maar wat jij verteld gaat over het cervixslijm...dat het slijm verandert rond je eisprong weet ik..heb al hele studies op internet gedaan naar het cervixslijm,hahaha

Dan ga ik ermaar vanuit dat dit slijm het zogeheten *vruchtbare slijm* is, want zo heet dat dacht ik... wat afgestoten wordt na de eisprong..

Bedankt!

Liefs Ninetje

Deel Deze Pagina