Hallo allemaal, ik heb even een aantal vraagjes over het verliezen van de zgn slijmprop. Wat is precies het verschil tussen een slijmprop en afscheiding, want heb best veel last van afscheiding, tenminste dat denk ik dan. Dit is spierwit en slierterig maar af en toe zitten er ook hele dotten in mijn onderbroek. Nu vraag ik mij dus af hoe ik weet of het nou (stukjes) slijmprop is of gewoon veel afscheiding?? Heeft het altijd een specifieke kleur? Zit er altijd bloed bij? Merk je het als je de slijmprop verliest, dus pijn o.i.d.? Hoop dat iemand mij een beetje kan helpen bij het beantwoorden van mijn vragen. Groetjes!
Bij mij was de slijmprop echt een heel dikke klodder van echt een aantal cm doorsnede. Zonder bloed overigens. Ik verloor m met 35 weken en ben bevallen met 38 weken. Sommigen verliezen hem pas met de bevalling. Het doet geen zeer maar bij mij kon het niet missen!
Gisteren opende Pandora hier een topic over de slijmprop, en daar heb ik 'm vergeleken met een flinke rochel (en ik kreeg veel bijval, haha!) Als je 'm (in 1 keer) verliest, herken je het meteen. Net als de echte weeën, hihi!
Ik heb ook het idee dat het er met beetjes uitkomt...veel echt slijmerige afscheiding. Wat ik hier lees is dat sommigen 'm in 1 keer verliezen, anderen in delen(zoals ons denk ik) en sommigen hebben 'm nooit voorbij zien komen Wel irri he zoveel afscheidig, de inlegkruisjes zijn hier niet aan te slepen! Heb je soms ook dat het down under een beetje geirriteerd raakt? Omdat het dus steeds vochtig is daar.
Ja vind het ook wel vervelend hoor en t maakt me ook wel een beetje onzeker, maar dat geïrriteerde heb ik gelukkig (nog) niet. Maar ja misschien wil ik ook gewoon te graag dat het een slijmprop is ofzo, want ben nu eenmaal de 37 weken gepasseerd en dan wordt het toch wel heel spannend allemaal omdat de kleine dan officieel ter wereld mag en kan komen en kan eigelijk niet wachten tot de grote happening zich voordoet haha! We wachten het nog maar even af, zit niks anders op. In ieder geval bedankt voor de reacties!
Om toch nog even terug te komen op mijn vraag. Denk nu toch echt dat er wat meer aan de hand is dan afscheiding. Zal niet zeggen een hele slijmprop maar vaak als ik naar de wc ga zit er toch een soort van rochel in mn onderbroek. Geen hele grote zoals sommigen hebben maar denk toch echt dat ik m nu in delen aant verliezen ben. Miss een beetje een rare vraag maar heeft toevallig iemand er een foto van gemaakt, van haar slijmprop?
hmm ik verlies hem nu al een paar dagen in delen en ik zou het omschrijven als een flinke snotklodder hahahaha heel erg dik stug slijm juk!
ja ik wil wel maar die kleine meid niet hahaha. het rommelt wel maar het zet geen zoden aan de dijk blijkbaar
Hier ook precies hetzlelfde hoor... Maar weet ook niet of het de slijmprop is of wel.. Bij mijn zoontje zat er wel stukjes bloed bij dus daar kijk ik maar naar...
Zelf had ik bij mijn eerste bevalling de slijmprop verloren op de dag van de bevalling en hier zat slijm met wat bloed blij. OVerigens heb ik regelmatig ook hele klodders afscheiding die om het hoekje komen kijken, dus soms wel 3 x per dag schoon ondergoed hier
Hmm, ja weet je wak doe... Afwachten! Haha meer kan ik niet doen denk ik en slijmprop of niet, t kindje zal er toch een keer uitkomen Vind t in ieder geval wel leuk dak zoveel reacties heb gekregen, dank je wel daar voor!
Mijn slijmprop was een niet te missen naaktslak grote beetje bruinige slijmerige worm die in de douche ineens voorbij kwam drijven. Tamelijk onsmakelijk gezicht... haha.. Daarna duurde het nog 2 weken voordat ik uiteindelijk ingeleid werd... succes
Bij mij was de slijmprop ook niet te missen, 'sochtends ging ik naar de wc en hoorde gewoon een plopje toen ik keek dreef er echt een prop met een sliertje bloed in de wc pot 4 uurtjes later braken mijn vliezen en in de nacht in ons zoontje geboren Succes met afwachten
Ik verloor vanaf 37 weken de slijmprop in delen (slierten slijm). Bij mij ging dit gepaard met bloedverlies... Succes!