Waar baby te slapen!

Discussion in 'Zwangerschap' started by missyb, Mar 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Als jullie je kraambed hebben waar laten jullie de baby dan slapen gewoon in eigen kamertje of beneden ergens in? bijv. box of kinderwagen?

En laten jullie je kindje eerst bij je zelf slapen of toch maar op de kinderkamer.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik wil de kleintjes de eerste weken toch wel veel beneden hebben overdag (als ik zelf ook beneden ben natuurlijk)
    's Nachts gaan ze gewoon in hun eigen kamertje, want we hebben geen wiegjes aangeschaft oid.

3. Niet meer actief

wij zetten de eerste week het ledikantje bij ons in de slaapkamer. En als ik in de huiskamer ben, gaat t in de kinderwagen.

4. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

Aug 10, 2006
    568
    0
    0
    Wij zetten ook haar bedje naast ons bed neer.
    En overdag als ik beneden bezig ben leg ik me meisje in de box of in de kinderwagen.

5. RedRose

RedRose Actief lid

Sep 14, 2006
    235
    0
    0
    Bij mun eerste woonde we op een flat dus dat was makkelijk, eerst op de kamer erbij en later gwoon in bedje of box. Denk dat de kleine nu ook weer in t begin met de wieg op onze kamer gaat (de eerste deden we een weekje, deze denk ik wat langer, toch wel makkelijk met voeden etc.) en later of in bed of box.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Quinn heeft de eerste 4 maanden snachts bij mij op de kamer geslapen en overdag slaapt hij nog steeds in de kinderwagen.
    Ik ben hem nu regelmatig in zijn bedje aan het leggen omdat hij binnekort niet meer in de wagenbak past :)

7. missyb

missyb Niet meer actief

En als het kindje net geboren is en je in het kraambed ligt beneden waar liggen julie het kindje dan te slapn?
    is een kinderwagen wel veilig slapen?

8. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell slaapt vanaf het begin bij ons op de kamer. Ik vind dit wel een veilig idee. In het begin sliep hij overdag in zijn wiegje beneden. In de box vind ik niks. De box is om te spelen, niet om te slapen. Bovendien is het niet geborgen en tochtgevoelig voor zo'n kleintje.

In de kinderwagen kan ook. Is eigenlijk precies hetzelfde als een wieg, dus ook veilig. Je bent er toch bij als je kleintje beneden ligt.

9. Niet meer actief

ja wij hebben een wiegje en die gaat bij ons op de kamer staan en daar slaapt ze dan s'nachts is... overdag weet ik nog niet of in de wieg beneden of op haar eigen kamertje.. ik kijk gewoon even wat het best is... zelf wou ik als baby alleen beneden slapen overdag omdat ik graag geluid om mij heen had dus als mijn kindje dat ook heeft dan gaat ze in de wieg beneden of kinderwagen ;)

10. chantal25

chantal25 Actief lid

Oct 8, 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Dit kindje moet wel bij ons op de slaapkamer, wij hebben maar 2 slaapkamers en wij willen verhuizen(alleen de wachtlijsten zijn zo lang).
    Onze dochter heeft een eigen kamer en onze kamer (die is gelukkig megagroot)gaan we opsplitsen in 2 kamers, dan heeft de baby wel een eigen kamer maar toch een beetje bij ons.
    Overdag kan hij/zij ook gewoon lekker in het bedje boven slapen, of in de wandelwagen beneden.

groetjes

11. missyb

missyb Niet meer actief

Wij laten de baby snachts gewoon op eigen slaapkamer slapen.. is dicht bij ons slaapkamer.
    smiddags denk ik dan toch maar in de kinderwagen.
    en tijdens mijn kraambed dat ik beneden moet liggen ook in de kinderwagen.

12. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Dat kan ik nu echt nog niet zeggen, hangt er helemaal van af hoe het gaat, wat is het karakter van het kindje, hoe makkelijk slaapt ie, hoeveel wakker is ie etcetc dus ik wacht het gewoon af ;)

13. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Bij ons gaat het gewoon in haar eigen ledikantje snacht,s dan.
    En overdag eventueel in de box of ledikantje.

Heb ik met mijn oudste ook zo gedaan en dat ging prima.
    Als je ze overdag in de box of kinderwagen laat slapen dan slapen ze snachts meestal wel beter om dat het dan donker is.

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    1,768
    0
    0
    Mijn plan is om het 's nachts naast mijn bed in de kinderwagen te laten slapen. Op de dag in principe in het eigen ledikantje op de kamer. Net als al gezegd is hangt het af van het karakter en hoe ik ermee om kan gaan. Mischien wil ik het wel steeds kunnen zien, of slaap ik juist beter als het kleintje op de eigen kamer slaapt. de tijd zal het leren.
    Ik ga ervan uit dat het best in de kinderwagen kan slapen, gebeurt op de dag toch ook zo vaak.

15. missyb

missyb Niet meer actief

Ja dat is waar maar vroeg me af of dat wel helemaal veilig is .
    omdat een ledikantje ook open moet zijn.

Hoe zou je dat moeten opmaken zo'n kinderwagen?

16. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    De kleine van ons komt gewoon in eigen bedje te slapen. Op de slaapkamer is er geen ruimte voor wiegje of oid en in de woonkamer is er geen plek voor de wagen. Dan blijft er dus niet veel over dan eigen bedje. Is wel zo rustig voor de kleine. Overdag kan de telefoon gaan of je laat eens wat vallen. Hup, kind schrik wakker, lijk me ook niet echt lekker voor de kleine.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hier net zo! Ik zie wel waar het schip strand en waar de baby zich het lekkerst bij voelt.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Bij ons wordt het wel de box beneden. Tja is niet anders, we hebben geen vaste bakken bij de kinderwagen om ze in te leggen en zie het niet zitten om ze de hele dag boven in hun ledikantjes te laten liggen.

Ik denk dat ik de aankleedkussens in de box ga leggen, en daaroverheen dan een dekentje en eventueel een kruik. Lijkt me wel in orde!

19. missyb

missyb Niet meer actief

Moet wel kunnen de box denk ik!
    gewoon idd een dekentje erover heen en kruikje en kachel mischien een graad hoger.

20. Wendy06

Wendy06 Actief lid

Jun 26, 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    is de box niet veel te hard? daar ligt geen matrasje in en lijkt mij niet echt lekker liggen voor de baby, toch?!

Share This Page