19 Jaar en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sharon1994, 17 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    Hallo, ik ben een meisje van 19 jaar en zaterdag een positieve test gehad. Gister nog 1 gehaald voor hoeveel weken ik al ben en daar stond 2-3 weken op. Ik heb een vriend, maar we zijn nog maar 3 maanden samen en vinden de keuze maken erg moeilijk. We zijn bang als we het weghalen dat we elkaar dingen gaan verwijten en uiteindelijk uit elkaar gaan, ik ben ook bang dat ik er zelf niet 100% achter sta om het weg te halen. Hij zegt dat die het wilt houden en ervoor wilt gaan, hij is zelf 24 en werkt fulltime. Ik ben dan 19 werk fulltime maar heb alleen een vmbo diploma. Was van plan om de zorg in te gaan. Wij weten echt niet wat we moeten doen, houden of weghalen. Hoe kunnen wij het beste een keuze maken want soms dan lukt het zelfs niet om erover te praten.

2. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vooral blijven praten, praten en praten. Als jullie er beiden een slecht gevoel bij hebben lijkt het me al vrij duidelijk, niet weghalen.. daar krijg je later heel veel spijt van. Ga om tafel zitten met evt je ouders erbij en zet alles qua financieel, wonen, toekomstverwachting, wat heb je nodig etc op een rijtje.

3. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Gebruik je voorbehoedsmiddelen?

4. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    Ik ga van de week naar mijn moeder toe om het haar te vertellen, heb liever als ik het hou dat er mensen achter me staan zodat ik er niet alleen voor sta. Maar ik wil ook een opleiding doen, en hoe moet ik dat doen met werk? Heb geen idee hoe het werkt. Ik zat wel aan de anticonceptie dus het was totaal onverwachts voor ons

5. shannax

shannax Lid

28 nov 2013
    32
    0
    0
    Eindhoven
    Het zal inderdaad niet makkelijk worden, maar je zou in het begin gewoon nog kunnen werken. Ligt er natuurlijk aan want elke zwangerschap is anders. En ook qua school zou je een oplossing kunnen vinden. Je kunt ook deeltijdopleiding doen, of zelfs een thuisopleiding.. moet je natuurlijk wel wat discipline voor hebben..
    Het is natuurlijk schrikken. Helemaal als het ongepland is maar wat ze hierboven ook schrijven. Praten praten praten en het is inderdaad makkelijker als je steun kan vinden in je ouders, dus daar vooral niet mee wachten..

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Uit je verhaal lees ik tussen de woorden door een beetje dat jullie er eigenlijk beiden voor willen gaan, maar dat jullie gewoon erg onzeker zijn wbt toekomst?

Als jullie beiden er achter staan dat dit kindje welkom is zou ik het zeker houden! Schuldgevoel lijkt me nadien zo naar! Je geeft aan dat jullie beiden fulltime werken.. Hebben jullie beiden een vast contract of een tijdelijk contract?

7. Parisienne23

28 nov 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je schrijft dat je de zorg inwilt, ik heb zelf een verkorte mbo-opleiding gedaan via capabel-opleidingen. Daar kun je doktersassistente, apothekersassistente of verzorgende doen. In mijn klas zaten heel veel meiden met al een gezin, en vonden dit juist ideaal omdat je maar 1 keer in de week naar school hoeft en de rest van de tijd evt bbl (betaald) stagelopen. Weet niet of zulke stageplekken nog makkelijk te vinden zijn hoor, maar destijds wel! Waar een wil is is een weg!

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dit dus!
    Ik was ook ooit een jonge moeder, net 19 toen ik beviel van onze zoon.
    En ondertussen zwanger van nummertje 3.

Gefeliciteerd en succes met jullie keuze.

9. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    Ik heb zelf al zitten denken aan een thuisopleiding, maar heb al verschillende stageplekken gemaild in de buurt en die willen absoluut geen stagiaires van een thuisopleiding hebben. Ik denk wel dat ze zullen schrikken maar uiteindelijk wel achter de keuze staan die we maken.

10. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    We hebben beide geen vast contract, ik werk in huishoudelijke hulp in de zorg, dus daar geven ze al helemaal geen vaste contracten meer. Hij verdient wel goed genoeg, dus over geld hoeven we niet echt zorgen te maken gelukkig.

11. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    Ik heb nog nooit van een capabel opleiding gehoord, denk ook niet dat die hier in de omgeving is dus dat ik het dan verderop zou moeten zoeken. Maar capabel is dat gewoon soort van bbl-opleiding?

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hey

Ik ben ook een jonge moeder, zwanger met 17 en bevallen met 18 jr
    Nu 24 en zwanger van nr 3.

Ik zou goed samen overleggen, willen /kunnen jullie samen gaan wonen, of blijf je thuis wonen, hoe gaat dat financieel, opvang enz

Succes

13. Sharon1994

17 dec 2013
    21
    0
    0
    NULL
    Ede
    Hij verdient wel goed, dus dat is iets waar we niet heel veel zorgen over maken. Is alleen goed omgaan met geld nu, vriendin van ons zei al niks nieuw kopen alleen tweedehands dus dat zal al een hoop geld schelen. We zijn nu van plan urgentie te vragen bij Woonstede en hopen dan binnen 6 maanden een huisje te hebben. Hoe is het bij jou gegaan?

14. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik ben bij mn schoonouders ingetrokken tot we een eigen huis hadden
    Dochter had daar ook gewoon een eigen slaapkamer en we zorgde gewoon zelf voor haar

15. Luja

Luja Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ik was 18 toen ik zwanger werd.
    Wij waren ook nog geen jaar samen.
    Vandaag zijn wij 6 jaar samen en wij hebben 3 kindjes samen :)
    Het kan dus zeker, volg je hart!

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Praten praten praten! Als jullie samen goede afspraken maken, en jullie ouders staan achter jullie dan moet dit lukken.
    Informeer eens naar een reguliere bbl opleiding! Kun je via jouw thuiszorg organisatie niet een opleiding voor niveau 2 of 3 doen? Of doen jullie alleen hbh?
    Waar een wil is, is een weg. Jullie zijn niet piepjong meer, dus dat komt vast goed :)

17. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    gefeliciteerd!!

en opleiding kan je altijd nog volgen hoor, ik was ook 19 bij de eerste en inmiddels 26 en zwanger van de derde en volg een opleiding dus kan echt allemaal!

18. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik was 18 toen ik door de anticonceptie heen zwanger raakte van mijn man, wij besloten het te houden, maar dit werd een miskraam. We waren net een maand officieel samen, maar kende elkaar wel al een jaar.

Inmiddels 1 kindje rijker, nu 25 jaar, en zwanger van de tweede. Wel een lang verhaal, de eerste heeft hij qua zwangerschap de eerste 8 weken meegemaakt, en deze niet ivm z'n overlijden. Maar anders waren we nu dus nog bij elkaar.

Inderdaad praten en bij twijfel absoluut niet weghalen!

19. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Wat een wonder! Je kunt nooit in de toekomst kijken qua financiën of wat dan ook! Jullie kunnen dit heus! :)
    Ik was 19 toen wij ervoor gingen om een kindje te krijgen en uiteindelijk 22 toen ik zwanger werd! Eindelijk na 2,5jr! Ik deed toen een opleiding (ook via capabel-google maar eens zijn een hoop vestigingen in NL)
    Nu 23 en zwanger van de tweede! T is het mooiste wat er is en je kan dit heus!

Succes met alles!

20. dido84

dido84 Actief lid

22 nov 2013
    180
    0
    0
    Ik was 17 bij me eerste 22 bij me 2e en nu op naar de 3e ik heb mijn opleiding gewoon afgerond. Als je t echt wilt lukt t wel. Dus als jullie t willen zet m op. En urgentie denk ik dat niet zo makkelijk meer is tegenwoordig. Welke regio woon je

Deel Deze Pagina