Hoi meiden, Gewoon even van me afschrijven, want je niet goed voelen met de kerstdagen is toch wel heel vervelend! Ik ben nu 29w3d zwanger. Afgelopen zaterdagochtend begon de ellende. Ik kreeg 's ochtends vanuit het niets echt enorme pijn in mijn maag. Normaal trekt het wel weg, maar het werd steeds erger. Begon te braken en de pijn was gewoon niet uit te houden. Nadat VK zei dat ze niets voor me kon doen hebben we de HAP gebeld. Toen ik daar aangaf dat ik zwanger was en pijn had tussen 8en9 mocht ik direct komen en kreeg ik voorrang. De huisarts heeft me onderzocht maar kon weinig voor me doen tegen de pijn omdat ik zwanger ben. Ik werd daarom doorverwezen naar de gynaecoloog in het aangesloten ziekenhuis. Ben helemaal onderzocht, bloed geprikt, urine onderzocht, CTG en echo voor de kleine en alles was prima. Waar de pijn en het braken vandaan kwam was niet bekend en moest toch maar een nachtje blijven. De pijn en het braken trok niet weg tot zondagochtend 5 uur, dat was de laatste keer braken. Helaas duurde het nog wel even tot de pijn weg was. 's ochtends ook nog even aan CTG gelegen en met de kleine was alles goed. Omdat ze verder niks tegen de pijn konden doen en dit ook langzaamaan weg trok en ik me ook steeds weer iets beter voelde, mocht ik zondag gelukkig begin van de middag weer naar huis om daar verder op te knappen. Waarschijnlijk had ik enorme griep aanval of maagzuur aanval. Eenmaal thuis leek het langzaamaan beter te gaan, maar ik had nog wel steeds pijn. Eten lukte zondag nog niet en maandag met hele kleine beetjes (6 hapjes vla en 3 hapjes spruitjes op de dag). Maandag werd ik ook nog gebeld door het ziekenhuis dat ze de echo's nog even hadden bekeken en dat ze me toch nog even wilde zien want m'n kleine meid loopt iets achter op groei, ik moest me niet al te veel zorgen maken maar ze wilden het wel even checken. Nu loop ik sowieso al bij de gyn ivm zwangerschapsdiabetes (wat ik onder controle houd met dieet). Maar nu paar dagen later, ik voel me nog steeds niet lekker en heb nog steeds pijn bij m'n maag en onder m'n ribben. Kerst heb ik thuis op de bank doorgebracht. Gelukkig zorgt m'n lief heel goed voor me. Morgen moet ik terug naar het ziekenhuis voor nog een echo en dan maar gelijk even navragen wat ik kan doen tegen de pijn die ik nog heb en wat het kan zijn. Verder maar echt even rustig aan doen. Fulltime werken en veel stress privé werkt niet echt samen met bijna 30 weken zwanger zijn.... Ik wilde het gewoon even van me afschrijven. Ik wil namelijk gewoon lekker genieten van m'n zwangerschap en hoop zo erg dat dit gevoel snel weer weg gaat en ik weer verder kan gaan met genieten! Hoop dat jullie allemaal hele fijne dagen hebben gehad! Lieve groet, Claudia
hoi claudia, vervelend dat je zo ziek was. in mijn vorige zwangerschap had ik soortgelijke heftige pijnklachten en dat bleken achteraf galsteenkolieken te zijn heel vervelend en pijnlijk. Door de druk van de baarmoeder waren deze galstenen in de weg gaan liggen en de galblaas moest er dus ook uit na de zwangerschap. Duurde best lang voor de diagnose gesteld was in het ziekenhuis waren ze steeds vang voor HELLP omdat ik ook al hoge bloeddruk had. Hoop voor je dat het niet meer terugkomt, maar anders zou ik er zeker aan denken! beterschap! liefs Suus
Hoi Suus, Bedankt voor je reactie. Ik heb niet meer de extreme pijn van zaterdag en zondag, maar wel nog steeds die pijn bij m'n maag, vooral als ik er op druk of diep adem. Hoop ook zeker niet dat ik hetzelfde heb al heb ik wel even aan galstenen gedacht.... ze hebben er alleen verder niet naar gekeken, weet niet waarom dat niet gedaan is eigenlijk. Morgen maar even aankijken. Mijn bloeddruk is wel laag gelukkig.