Tweeling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Noramay, Dec 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Zwanger van een tweeling?

1. Ja, zwanger van een twee-/meerling

2. Nee, zwanger van één kindje

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Noramay

Noramay Lid

Aug 4, 2014
    49
    0
    6
    Suriname.& Brabant
    Hallo iedereen,

Ik had even een vraagje..

Ik voel iedere maand mijn eisprong zeer duidelijk met een of meerdere steken aan de linker of rechter kant (wisselt ook mooi om iedere maand) nu heb ik de afgelopen maand aan beide kanten steken gevoeld en een paar dagen later ook op verschillende plekken in de baarmoeder(?) steken gehad (innesteling?). Op de eerste dag van mijn (voorspelde) menstruatie heb ik test gedaan en was direct goed positief! Ik ben nu 5 weken en 5 dagen zwanger en mijn zwangerschaps kwaaltjes zijn goed aanwezig. (Heel duizelig vooral bij het opstaan, extreem vermoeid en heb al over moeten geven van de misselijkheid). Ik heb ook een hele duidelijke droom gehad dat we twee meisjes hadden gekregen. In mijn familie komen zeer veel tweelingen voor (4) maar dat is van mijn vaders kant (dus volgens mij niet overgedragen van vader op dochter)

Mijn vraag is of er mama's (to be) zijn die dit herkennen en zijn jullie /worden jullie mama van een meerling of gewoon van 1 kindje?

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Spannend zeg voor je! Geen idee hoe dat werkt of jij ook vergrote kans hebt als het in je vaders familie voorkomt. Nog even geduld ;) wanneer is de eerste echo?
    Hier zwanger van tweeling maar wel met behulp van mmm dus das toch beetje anders dan ;)
    Krijg trouwens wel van iedereen de vraag of t in de familie zit. Best irritant want wil de mmm ook niet aan de grote klok hangen. In ieder geval niet aan de buren enzo ;)

hier alle kwaaltjes wel dubbel aanwezig geweest ten opzichte van mijn eerste zwangerschap!

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik herken het niet! Heb mijn eisprong niet gevoeld en ik heb amper tot geen zwangerschapskwalen gehad, ben nooit ziek geweest. Heb een paar keer gespuugd van vermoeidheid, omdat ik ontzettend druk op het werk was, maar verder nergens last van gehad.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Herkenbaar Krullie...

Hier overigens 2 eitjes in dezelfde eierstok. Maar niet echt gevoeld.
    Maar wel een super duidelijke test op 12 dpo.

Spannend

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik heb mijn ei, innesteling en wat dan ook niet gevoeld. Ik voel alleen mijn hele buik/darmen rommelen nu. In de familie iemand zwanger van tweeling die kwam er pas met 18 weken achter door darmklachten....

Ik moet mijn echo nog krijgen en droom er ook wel eens van dat er meer zitten. Reuze spannend in dat af te wachten

6. Nala1981

Nala1981 Lid

May 11, 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen eisprong gevoeld, wel vanaf een week of 6 extreem moe. Misselijkheid viel wel mee, ook geen extreem duidelijke positieve test. Hier wel overduidelijk erfelijk bepaald, vierde generatie sws al ;) Toch niet verwacht en een hele (leuke!) shock.

Wat betreft erfelijkheid: erfelijkheid voor een dubbele eisprong krijg je van jouw moeder of vader. Je vader heeft die dubbele eisprong natuurlijk niet zelf (dus geen verhoogde kans op tweeling), maar kan deze wel doorgeven aan zijn kinderen. Zijn dochters hebben dan meer kans op een tweeling. Let wel: dit geldt alleen voor twee-eiige tweelingen, een-eiige tweelingen zijn niet erfelijk.

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

Oct 25, 2014
    593
    1
    0
    Hoi Noramay, je zwangerschapskwaaltjes zijn voor mij wel herkenbaar, ik was vanaf 5 weken heel erg misselijk / veel overgeven en ook erg duizelig.
    Ik had rond de periode van innesteling in de middag en in de avond 1 felle steek, maar blijft altijd lastig te zeggen of dat daadwerkelijk innesteling was.

Mijn moeder heeft ook een tweeling gehad en had vrijwel nergens last van, en Natasjee hierboven met een drieling zo te lezen ook niet erg, dus denk niet dat de mate van kwaaltjes zoveel zegt.

Krullie, ik snap helemaal wat je bedoeld, best wel irritant als mensen dat vragen. Ik ben zwanger geworden met Clomid maar dat weten ook alleen de mensen die dicht bij me staan. Niet echt iets wat ik tegen mensen zou zeggen die ik maar zo nu en dan spreek.
    Ben zelf ook van een tweeling (moeder destijds ook zwanger geworden met hulp) dus krijg vaak te horen 'maar ze zeggen toch altijd dat dat een generatie overslaat?'
    'Achja ze zeggen zoveel.. alles kan he' zeg ik dan maar :)

8. Nicole85

Nicole85 Actief lid

Jan 23, 2009
    315
    1
    18
    Ik ben wel benieuwd of je inmiddels een echo hebt gehad?

9. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    #9 piccolina, Jan 25, 2015
    Last edited: Jan 25, 2015
  10. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hangt ervanaf. of dubbele eisprong over geërft word. bij mijn vriend zijn vader komen ook veel tweelingen voor, zijn vader was ook een tweeling, maar voor onze dochter heeft het geen invloed.
    hangt er maar net vanaf :)

11. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik zag een reactie van haar dat ze een geboortekaartje zocht met een donker kindje.
    En in haar handtekening stond "je hartje klopt"
    Dus ik neem aan 1 kindje :)

Share This Page