Slijmprop of zoiets?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ago, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    #1 Ago, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
    Ik ben momenteel 15 weken zwanger. Vanavond had ik bij het afvegen een behoorlijke slijmprop (+/- 1 cm groot) of zoiets aan het papiertje zitten. Het was erg taai en je kon er heel dikke draden van trekken zonder dat het stuk ging. Het leek wel alsof het een beetje ingedroogd was. Het was een beetje doorzichtig/groenig van kleur. (sorry voor deze onsmakelijke details...) :)

Herkennen jullie dit?

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi hoi,
    ik heb dit ook gehad in mijn 2e zwangerschap. had meteen in mijn paniek de vk geraadpleegd, maar was niets ernstigs...
    tot aan de ?? weken, volgens mij tot aan de 35 weken groeit de slijmprop weer aan, dus niets aan de hand ;)

3. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Sluit ik me helemaal bij aan, hier hetzelfde met 17 wkn gehad.
    Ook in stress en direct vk gebelt, bleek gewoon wat verdikte afscheiding te zijn. Als er bloed bij zit moet je bellen.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik heb dit gehad bij 23 weken geloof ik, en heb het altijd 1 dag na dat we seks hebben gehad.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Ik heb dit met enige regelmaat tijdens deze zwangerschap. Is gewoon wat verdikte afscheiding en kan verder geen kwaad, zolang er maar geen bloed doorheen zit.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Dank jullie wel voor de geruststellende reacties!
    Had gisteravond ook nog maar in paniek naar de vk gebeld. Ik wilde zo niet de nacht in. Maar die gaf inderdaad aan dat het niet ernstig is zolang er maar geen bloedverlies is. En de slijmprop groeit vanzelf aan.

Ze vertelde zelfs dat iemand onlangs bij 32 weken een slijmprop verloor en pas bij 42 weken bevallen is!

Zo, ik kan weer opgelucht ademhalen!

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Misschien om je nog meer gerust te stellen ;). Bij mijn vorige zwangerschap ben ik mijn slijmprop verloren bij 34 weken en ben uiteindelijk bevallen bij 40w6d! Ik heb dit toen aangekaart bij mijn gyn en die zei dat in de medische wereld het verliezen van de slijmprop niets betekent. Ze gaf ook aan dat patienten dit niet hoeven aan te kaarten bij de controles als ze het idee hebben deze verloren te zijn aangezien de gyn er toch niets mee kan. Het is zeer zeker geen teken dat je bevalling aanstaande is.

8. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb het ook gehad, rond 7 weken, precies zoals je beschrijft. Ik heb het niet aangekaart, het gebeurde niet weer en er gebeurde ook niets anders dus ik dacht dat het wel goed zou zitten.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk ook niet dat dit dé slijmprop of de hele slijmprop was. die is namelijk echt heel groot en bloederig.

Deel Deze Pagina