hoort dit erbij

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by dani26, Jan 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dani26

dani26 Fanatiek lid

Jul 24, 2010
    1,145
    0
    0
    NULL
    NULL
    lieve verloskundigen

hopelijk kunnen jullie mij helpen want ben nu opnieuw 4weken zwanger na mijn vmk in oktober en behoorlijk onzeker en vind het nu allemaal best eng
    nu heb ik zo nu en dan wat last van krampjes hoort dit erbij zit nu namelijk op de dag dat vorige keer mijn vmk begon

nu heb ik di gelukkig wel een afspraak bij de ha waar ik een verwijsbrief voor de gyn op kan halen voor een vroege echo maar toch de onzekerheid blijft

en wat betreft het eten tijden zwangerschap
    wat mag je precies wel en niet hebben?

nu las ik net op een site dat je wel roombrie, port salut en pate mag hebben maar kan er geen wijs meer uit
    hebben jullie misschien tips of een site waar ik op kan kijken die wel duidelijk is

al vast heel erg bedankt

groetjes daniella

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Daniella.

Heel logisch dat je na een miskraam onzeker bent maar laat je niet gek maken.

Krampje horen er inderdaad bij. Het groeien van de baarmoeder kan gepaard gaan met krampjes. Maar ook je darmen kunnen flinke krampen veroorzaken door het groeien van je baarmoeder en het moeten verplaatsen.

Qua voeding zie ook onderstaande site.

Kazen gemaakt van rauwe melk, staat a lait crue op in Nederland mag je niet eten. In Nederland zijn ze verplicht om het erop te zetten. Dus staat het er niet op mag het.
    Pate mag wel maar niet te vaak, ivm teveel vit A, dus 1x-2x per week is geen probleem maar niet dagelijks.

http://www.rivm.nl/pns/Images/Folder%20Zwanger%20versie%202010%20losse%20pagina's_tcm95-48449.pdf

Groetjes Ineke.

Share This Page