inleiden... hoe in zn werk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door desangel, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. desangel

    desangel Actief lid

    14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    wie kan mij vertellen hoe inleiden in zn werk gaat?

    thnx....
     
  2. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    je hebt verschillende manieren vaak als het geen haast heeft gebruiken ze gel dan brengen ze gel aan rond de baarmoedermond (of in als je al een beetje ontsluiting hebt) en dan mag je wachten haha of soms een infuus die ze aanbrengen..
     
  3. bulldog

    bulldog Fanatiek lid

    2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik had 2cm ontsluitng en toen hadden ze me vliezen gebroken maar kreeg geen weeen dus toen een infuusje..
     
  4. babydreame

    babydreame Actief lid

    9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Ik had 2 cent ontsluiting, bij mijn hebben ze de vliezen door gebroken en infuus aangebracht, omdat mijn wee,en steets weg zakte, pffff was gebroken. hoop dat deze er makkelijker uit floept hihi
     
  5. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Horrorverhaal:

    Ik moest woensdag-avond binnengaan in ziekenhuis om ingeleid te worden:

    woensdag-avond: tabletten opsteken (1x 2 stuks)
    donderdag: tabletten opsteken (4x 2 stuks)
    vrijdag: tabletten opsteken (4x 2 stuks)

    zaterdag onder toezicht op afdeling gyneacologie mogen 'uitrusten'

    zondag-avond: tabletten opsteken (1x 2 stuks)

    maandag:
    tabletten opsteken (3x 2 stuks)
    geen resultaat dus water gebroken
    geen resultaat dus infuus
    geen resultaat dus keizersnede (weeën waren niet krachtig genoeg, baby zat vast en kon geen ontsluiting maken...)

    Ian is na een "bevalling" van 5 dagen geboren op maandag 19 mei 2008 :)
     
  6. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    lekker verhaal zeg wat een martelpraktijken!

    Ik heb na gel, de vliezen gebroken gehad toen heel de middag heftige weeen gehad en maar 1 cm ontsluiting erbij gekregen toen infuus erbij de dokters snapten het niet volgens het schermpje waren het goede sterke weeeen maar in het echt deden ze weinig!
     
  7. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik dacht dat ik dood ging :oops:

    Donderdag-avond waren de verpleegsters nog aan't grappen: "er is er nog noooit eentje blijven zitten!"
    Maar geloof me, op't einde begon ik toch sterk te twijfelen daaraan hoor :D

    Volgende keer gaan we niet meer zo lang proberen.
    Nooit meer inleiden, wanneer de baby toch vroeger geboren moet worden, direct afspraak maken voor keizersnede en wanneer het niet begint te vlotten, ook sneller overgaan tot keizersnede.
    Dat stelt me toch een beetje gerust :)
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Mijn vliezen werden gebroken en toen kreeg ik een infuus. Kreeg een weeenstorm en 12 uur later had ik volledige ontsluiting. Na 2 uur persen toch nog een kz, omdat mijn zoontje er niet door paste.
     
  9. Dragoddess

    Dragoddess Actief lid

    9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Het plan (bij mij) was om gel in te brengen om de baarmoederhals week te maken/ ontsluiting op te roepen zodat ze de vliezen konden prikken om vervolgens weeopwekkende medicatie toe te dienen.
    Bij mij hebben ze dat op donderdag 2 keer gedaan, geen ontsluiting maar wel weeen. Op het laatst (´s avonds) om de minuut weeen, pijn en slaapmedicatie gekregen. Vrijdag afgewacht omdat de gel nog tot 24 uur na effect kan hebben. Op wat rommelen en paar krampjes na geen reactie gehad. Op zaterdag en zondag zijn er geen actieve handelingen verricht (enkel controles ivm hoge bloeddruk). Op maandag weer ´s ochtends en smiddags gel ingebracht. Weer (op weeen na) geen reactie. Na warm bad toch in eens (om 21.45) 1 cm ontsluiting waarop de gyn (met moeite) mijn vliezen gebroken heeft. (vrijwel direct weeenstorm en ruggeprik) Na ruggeprik weeopwekkend infuus gekregen. Op maandagochtend om 6.40 is Sara geboren.
    Volgens mij hoeft het niet altijd zo moeizaam te gaan hoor. Sara was er met 37 weken gewoon nog niet helemaal klaar voor denk ik ;) .
     
  10. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    een vriendin van mij heeft om 9 uur sochtends gel gekregen en is rond 2 uur smiddags bevallen ZO KAN het dus ook...haha
     
  11. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben ook ingeleid, toen ik 42 weken zwanger was.

    Moest 's ochtends naar het ziekenhuis om 08.00 daar werd voor de 1e keer een tablet ingebracht ik had trouwens nog geen ontsluiting. Toen paar uur later weer tablet ingebracht en na deze keer kreeg ik weeen, pas 's avonds werden mijn vliezen gebroken en werd ik aan de weeenopwekkers gelegd en hij is 's nachts om 5.32 geboren.
     
  12. lillebi

    lillebi Actief lid

    21 feb 2008
    249
    0
    0
    twee keer ingeleid met infuus, 38 weken en 38,5 week, allebei binnen 5 uurtjes geboren, 8 pond en 8,5 pond, wel pittig maar zeker goed te doen.
     
  13. minniemouse

    minniemouse Actief lid

    11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Ik ben bij de 2e ook ingeleid.

    37 w3d. 3x 2 tabletten. Wel (chemische) weeen, geen enkele mm ontsluiting. Wel wat weker geworden allemaal. Eind vd dag leek het op 2cm. Blijven slapen in ziekenhuis met slaapcocktail.

    5 dagen later met 38 weken.
    2x tube gel ingebracht gekregen. Helaas wel weeen geen ontsluiting. Zelfs die 2cm van de zondag daarvoor werd weer teruggedraaid...

    week later 39 weken.
    Eerst balloncatheter.....dat lukt al gelijk niet met inbrengen....
    toen 2 tabletten....die dede helemaal niks...zelfs geen buikpijn..
    daarna met veel gewroet en gepoer hebben ze de vliezen gebroken..kreeg ook direct een infuus die de hele dag door hoger is gezet.

    Toen het eenmaal op gang was, was het eigenlijk ook zo klaar. De aanloop duurde bij mij langer...


    Conlcusie van de artsen was dat ze TE VROEG waren met inleiden bij mij. Mijn lijf was absoluut nog niet klaar en dat hebben ze verkeerd ingeschat
     
  14. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Hier ingeleid met tabletjes. twee tabletjes om 8u 's ochtends, wat later water gebroken, dan aan infuus gehangen en dan om 16.55 is mijn dochter geboren. Was wel heftig.
     
  15. fantasy

    fantasy Actief lid

    24 jul 2007
    473
    0
    16
    Veluwe
    Op zondagmorgen rond 9.30 uur is bij mij gel ingebracht (mijn baarmoeder zat nog potdicht bij een zwangerschap van 42.4 weken). Toen was het wachten geblazen. 's Nachts rond 02.00 uur braken spontaan mijn vliezen en vlak daarna begonnen de weeen en gelijk al vrij heftig. 's morgens rond 10.00 uur een ruggeprik gekregen, omdat ik de weeen niet meer aankon en bijna tegen het plafond aanzat, daar ik inmiddels ook een infuus had gekregen met wee-opwekkende middelen. Al deze weeen vanaf 's nachts 02.00 uur hadden tot dan toe nog maar 2 cm opgeleverd. 's Middags rond 13.00 werd dit een krappe 3 cm en 2 uur later zat ik hier nog steeds op. Het infuus stond al een tijd op het maximum, maar dat haalde dus niets uit. De gynaecoloog vond het te lang gaan duren voor mij en de kleine en besloot tot een keizersnede. Ik wist al een tijdje dat mijn baby een flinke zou zijn en dat was inderdaad ook zo. Liam woog 4420 gr en was 54 1/2 cm lang.
     
  16. Dragoddess

    Dragoddess Actief lid

    9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Bij mij bleef (om 6.15 nog) de ontsluiting ook op 3 cm te hangen. Niet veel later had ik ineens persweeen en was Sara na 3 keer meepersen (om 6.40) geboren.
     
  17. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik kreeg smorgens gel ingebracht.
    Ik kreeg wel weeen (deden nauwelijks pijn overigens), maar er kwam haast geen ontsluiting.
    Smiddags zat ik pas op 2 cm.
    Toen hebben ze mn vliezen gebroken in de hoop dat het wat meer op zou schieten.
    Hierdoor kreeg ik een weeenstorm.
    Helaas leverde dit me maar 2 cm extra op.
    Ik kreeg een ruggeprik om de pijn te verdragen, maar daardoor namen de weeen af.
    Hierdoor moest ik weer aan de wee-opwekkers via het infuus van de ruggeprik :(
    Toen ik om 22:30 nog steeds op 4 cm zat hebben ze besloten dat ik een keizersnede moest.

    Om 23:27 was Mike er dan eindelijk. :D
     
  18. fleur79

    fleur79 Lid

    30 nov 2007
    75
    0
    0
    Ik wordt morgen ingeleid, eerst met gel dus afwachten hoe dat gaat, hoop echt dat het een beetje snel gaat....
     
  19. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Heel veel succes!
    Probeer je niet te druk te maken en laat het maar allemaal over je heen komen.
    Als je al die uren hoort klinkt het misschien erg, maar als je aan het bevallen bent gaat de tijd vrij snel voorbij.
     
  20. desangel

    desangel Actief lid

    14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    veel suc6....
    zelf hou ik ook mnhart vast voor het inleiden ... hoop dat ze zich zelf nog aankondigd :D
     

Deel Deze Pagina