Hallo, ik heb sinds vorige week bijna iedere nacht wel last van voorweeën. Hierdoor is mijn baarmoedermond al week en heb ik al 1cm ontsluiting gekregen. Nou heeft de verloskundige gisteren getoucheerd, om te kijken of er al wat verandering was opgetreden.. En zij kon via die 1cm ontsluiting het hoofdje al in de vliezen voelen. Betekent dit nou dat de slijmprop al weg is? Of kan zij dit ook hebben gevoeld terwijl de slijmprop er nog zit? Want sinds vorige week verlies is wel steeds hele slierten slijm in de wc en onder de douche.. Kan dit de slijmprop zijn in gedeeltes? Want het is namelijk geen prop, maar meer grote slierten. Meer dan wat ik normaal had.. En zegt dit allemaal iets over de naderende bevalling? Voorweeën al een week en slijmprop verliezen en 1cm ontsluiting? Alvast bedankt voor de antwoorden!
hoi missy Zuilen, je kunt gewoon voelen terwijl de slijmprop er nog zit, wij voelen niet of ie er nog zit of niet. Het feit dat je de slijmprop verliest zegt niets over het moment van de bevalling, het kan vandaag maar ook nog een week (of langer) duren.Ook het feit dat je 1 cm ontsluiting hebt zegt niets over het moment van de bevalling. Ook voorweeën kun je heel lang hebben. Kortom ik kan je dus (helaas) niet zeggenwanneer je bevalt, ik wens je wel een hele goede bevalling toe! Mirjam
Vanmorgen op de wc met afvegen weer hele dikke klodders gelig slijm. Is dit echt de slijmprop die ik in delen aan het verliezen ben? Want ik heb tijdens de hele zwangerschap nog nooit zulke afscheiding gehad en zoveel.. Dus zelf denk ik van wel. Hoeveel dagen kun je last hebben van je slijmprop verliezen? Heb namelijk nu dus al 3 dagen elke ochtend dikke klodders.