Zoetigheid...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjanienu1, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik ben benieuwd wie hier ook ervaring mee heeft...
    Voor mijn zwangerschap was ik echt een zout-mens. En nu ik zwanger ben wil ik alleen maar zoetigheid! Mijn schoonzus zegt dat ik dan waarschijnlijk een meisje krijg omdat zij dat ook heeft gehad.
    Zijn er mensen die dit herkennen en die inderdaad een meid hebben gekregen? Nou maakt het mij helemaal niks uit wat het zou zijn, vind het allebei fantastisch, maar ik ben wel erg nieuwsgierig ;) Kan ook niet wachten tot de 20-weken echo. Het zal wellicht wel een fabeltje zijn net als al die andere dingen (met je sokken aan slapen wordt een jongen, met je gezicht naar het noorden geloof ik een meisje) maar dit heeft mischien wel met bepaalde jongens-meisjes hormonen te maken...

2. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik kon ook maanden chocola in huis hebben zonder er uberhaupt naar te kijken. Ik geef normaal echt niets om zoet. Lekkere hartige hapjes daarentegen mmm...
    Nu ben ik zwanger en smeer ik zelfs dik chocopaste op brood, hahaha. Eergister een pondzak chocoladeeitjes bij de Hema gehaald (die gevulde mmm) en ik drink suiker in mn koffie en drink veel limonade (normaal water, thee, boullion)

Maar ik kan je vertellen, het is een bakerpraatje dat het iets zegt over het geslacht. Ik kan me niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft.
    Ik krijg een zoon in ieder geval. (ook volgens chinese kalender zou het een meisje zijn)

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Tijdens mijn vorige zwangerschap was chocola en zoetigheid niet aan te slepen! Ik heb een dochter gekregen, maar of het daar nou wat mee te maken heeft? Nee denk het niet eerlijk gezegd!

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Inderdaad vooral chocolade is hier tegenwoordig gauw op. Had ik eerder echt nooit! Had altijd een lade met snoepgoed in de keuken maar moest af en toe gewoon kijken of het nog goed was, zo lang dat het er lag. Maar ik denk dat het gewoon inderdaad de hormonen zijn...

5. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

20 aug 2008
    1.719
    0
    0
    Grappig, bij mij is het juist omgekeerd. Ik had een chocolaverslaving en nu heb ik er totaal geen zin in. Nu word ik blij van borrelnootjes....?!

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik geef normaal niks om zoetigheid, maar nu is het echt niet aan te slepen!
    En ik krijg toch echt een jochie ;)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben normaal chocoladeverslaaft maar ik hoef het nu echt niet!

Ik vind juist alles té zoet terwijl ik daar normaal wel van houd.

Maar ik lust opeens veel dingen niet meer en ik heb altijd trek in kipnuggets en tomatenketchup..
    Niet per se in die volgorde ;)

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    bij mijn eerste had ik ook steeds mega zin aan zoetigheid. en was dus idd een meid.

nu heb ik vlagen van zoet en hartig. als ik begin aan chocolade dan is het ook zo op hihi. maar ben ook echt gek op een groot stuk vlees nu.
    en heb vaak trek in een patat oorlog. maar ja da niet te krijgen hier beetje jammer maar beter voor de lijn hihi.

9. Mama van Roan

22 jul 2008
    56
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap waren het van die Hagen Das ijsbekers en dan liefst belgische chocolade terwijl het nu aleen maar snoep is en dan wel zure.
    Dus de omzet van kruidvat zal stijgen :)

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier is de chocola niet aan te slepen en wij krijgen een meisje (als de echoscopiste het goed had that is ;) )

11. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Ik ben ook een mens die van hartig houd, sinds ik zwanger ben koop ik ineens zuurtjes van Look a Look en eet ik iedere avond waterijs, nu ben ik een paar dagen geleden naar medisch echoscopiste geweest en wij krijgen en jongen, van mijn eerste een meisje...at ik heel veel chocolade en roomijs en caramelijs, maar ook veel hartige dingen...

12. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij mij is dit precies anders om! Ik ben anders dol op zoetigheid en nu helemaal niet meer!

13. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    1 e zwangerschap kon ik chocolade ( en alle zoetigheid ) met gemak laten staan. Ik werd mama van een jongetje. Deze zwangerschap: zonder zoet word ik nog knorriger dan ik al kan zijn :) :) :) en moet ik gewoon bij jam of hagelslag op mijn brood! En volgens de echo's krijgen we idd een meid....

14. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Hier precies andersom: de eerste zw.schap alleen 'gezonde' trek (veel fruit en hartigheid) en een meisje. Nu juist een ontzettende snoeperd en dit keer een jongen!

15. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb het ook.... heeeel veel zoetigheid, en vooral chocolade... en jawel, ik krijg een meisje!
    Bij mijn eerste kindje heb ik hetzelfde gehad.

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    bij de eerste 2 zin in hartig (beschuitjes met kaas en broodjes ei) beiden meiden, nu bij deze alleen maar zin in ZOET! weer een meid.....;)

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik heb het andersom. Ben nu helemaal hartig-fan! Kaas, worst, hmm lekker :) Chocola doet me helemaal niets meer :(

18. meisjex

meisjex Actief lid

9 aug 2008
    128
    0
    0
    Ben wel enorm van de zoetigheid, en het word ook een meisje bij mij.

19. MisssZ

MisssZ Bekend lid

20 nov 2008
    541
    0
    0
    't Gooi
    Bij mijn 1e was ik enorm dol op borrelnoten en kaas en worst. En dat is een meisje geworden. Nu heb ik enorme trek in zoet, maar ook in hartig en dit wordt een jongetje (als de echoscopiste het goed zag). Chinese kalender zei een meid bij deze dus dat klopt dus ook niet altijd.

Deel Deze Pagina