Hoi dames, Ik ben toch nieuwsgierig of jullie dit herkennen. Bij mijn eerste kindje heb ik hier helemaal geen last van gehad. maar als ik op mij rug lig voel ik erg goed waar mijn baarmoeder zit. Als ik die plek aanraak voel het net alsof ik een harde buik heb. Mijn baarmoeder is ook ontzettend hard. Hij zit ongeveer ter hoogte van mijn navel. Ik voel de baby wel al zo nu en dan bewegen. Hadden jullie hier ook last van?
Geen idee, maar je baarmoeder 'hoort' pas met 20 weken bij je baarmoeder te zitten toch? Of is dat alleen bij de eerste?
Lijkt me ook al vroeg voor harde buiken? Maar heb er (nog) geen ervaring mee, heb nog geen harde buiken gehad
Ik kreeg vanaf een week of 14 al harde buiken. Ik herkende ze toen ook nog niet als zodanig maar het was duidelijk het samentrekken van de baarmoeder, wat ook weer weg ging (anders dan een gespannen buik dus).
Ik heb het ook erg veel gehad de afgelopen weken, maar lijkt nu minder te worden. Heb ook nog nooit harde buiken gehad, maar deze krijg ik eigenlijk alleen als ik op mijn rug lig. Las ergens dat het ook je bm zelf kan zijn die even hard is (of zoiets... ). Nu is het minder. Zou me zo kunnen voorstellen dat het wat meer geïrriteerd is door harde groei ofzo.
bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad vroeg voor een harde buik, bij mij zondzonzoontje had ik die pas de laatste 4 weken. Mijn baarmoeder zit inderdaad al hoog dit merkte ik laatst al. Ik zal tijdens de controle eens aan mijn vk vragen wat die kan zijn.. heb t ook alleen als ik op mijn rug lig..