Hallo meiden ! Hier mijn verhaal , Het begon allemaal op de nacht van 27 augustus , zo rond half 4 s'nachts.. Ik word wakker met kramp , ''ik moet poepen!'' dacht ik.. ik naar het toilet.. Ik was aan de diaree.. verder geen idee dat het mischien begonnen zou zijn.. ik weer terug naar bed.. Ik was aan het draaien en doen , ik lag niet lekker en de krampjes hielden aan.. Op een gegeven moment word me vriend wakker en die vraagt wat er is , ik zeg tegen hem dat ik denk dat ik wéén heb ! Nog half slapend loopt hij naar beneden om ze kladblokje te pakken en op te schrijven om de hoeveel minuten ik wéén had.. Ze waren wel HEEL regelmatig.. ik zeg tegen hem dat ik nog even wil wachten met bellen naar de verloskundige , voor het zelfde geld is het wel vals alarm.. Een half uur later (zo rond half 5) besluit hij de verloskundige te bellen , ondertussen waren mijn oma en schoonmoeder ook al uit bed gebeld , die stonden met 15 min. voor de deur ''Het is begonnen!'' dacht ik , eindelijk.... De verloskundige vraagt of ik de wéén nog kan opvangen , dat ging nog allemaal prima.. maar de krampjes werden steeds heftiger ! Na een half uur heeft mijn schoonmoeder de verloskundige weer gebeld om te zeggen dat het nu wel moeilijker werd voor mij om de wéén op te vangen , ze zou er met 15 min. aankomen. De bel gaat , de verloskundige is er ! Ik liep nog puffend door het huis , nog een beetje de laatste dingetjes op te ruimen.. mijn vriend had ondertussen mijn ziekenhuistas en de maxicosi gepakt 8) ! Ik ben naar boven gegaan met de verloskundige , en toen bleek dat ik al 4 cm ontsluiting had ik was er dus gewoon voor de helft doorheen geslapen ! Ik hoor haar nog zeggen ''Zolang je de wéén nog kan wegpuffen , en af en toe een warme douche neemt raad ik je aan nog even thuis te blijven , want het kan nog wel uren duren'' Daar had ze gelijk in , de verloskundige ging weer weg en we hadden afgesproken dat als ik de wéén niet meer kon opvangen we zouden bellen. Dan zou zei het ziekenhuis bellen om door te geven dat ik onderweg was. Nog geen uur later stond ik onder de douch en kwamen de wéén heftig op gang , ze deden zeer en hielden zooo lang aan ! De verloskundige weer gebeld , die heeft het ziekenhuis gebeld , en onderweg waren we. Ik was blij dat ik in het ziekenhuis aankwam want ik was mijn wéén niet meer de baas , ik stond in de badkamer van het ziekenhuis te puffen maar ik hield het niet meer , ik had persdrang ! De zuster kwam achter me aan en ik zei dat de baby nu ging komen , volgends haar was ik er nog lang niet ! Toen werd ik echt heel boos , ik voelde het toch ?! Tijdens een hevige wéé voelde ik wat langs mijn benen lopen , vruchtwater.. waarscheinlijk een klein scheurtje in mijn vlies , want mijn vliezen waren nog niet gebroken. Toen moest ik snel op het bed van de zuster , maar de verloskundige was er nog niet :x dus ik was nog steeds druk bezig met mijn perswéén weg te puffen. EINDELIJK ! daar was ze.. ze hoefde niet eens lang te voelen , ik had volledige ontsluiting ! ik mocht gaan persen ! heerlijk ! Ik was dus in nog geen 2 uur tijd , van 4 cm. naar volledige ontsluiting gegaan.. geen wonder dat ik zoveel pijn had Na een uurtje persen was hij er dan eindelijk.. onze zoon ! Ik had een hororscenario in mijn hooft , en ik was er ook van overtuigd dat mijn bevalling dagen zou duren , maar in totaal heeft het maar 7 uurtjes geduurd.. Het was even heftig omdat het zo snel ging , maar als ik de bevalling over zou moeten doen , zou ik het zeker doen.. 8)
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Daniël! En heel fijn dat het toch geen horrorverhaal is geworden.
van harte gefeliciteerd met je zoon, en fijn dat het zo goed verlopen heeft. Geeft de andere zwangere weer hoop. Ben altijd erg blij als ik deze verhalen lees. veel liefs rensje
Gefeliciteerd! Lekker hé zo'n bevalling... als ik het zo lees klinkt het als mijn bevalling die was ook zo goed te doen! Geniet nu maar lekker van je kleine ventje!
Gefeliciteerd meid!!! En wat een mooi verhaal, dat zou ik me ook wensen ! Wat ontzettend stoer dat je er gewoon tot 4 cm door heen geslapen hebt! Maar wist je dan wel meteen zeker dat het weeën waren? Ze zeggen wel dat je het meteen weet als het zover is, maar jij dacht dus ook nog dat het misschien vals alarm was? Een kennis van me dacht 'pfoe die voorweeën zijn wel erg heftig", bleek dat ze al 8 cm ontsluiting had!!
Nee , ik had het echt niet door ! Aangezien ik dus al door de 4 cm. was heengeslapen enzo.. Het duurde ook even voordat ik echt zoiets had van ''oke , het is nu echt begonnen!'' ik zal snel foto's plaatsen , ben erg druk op dit moment met de kleine uk , maar we maken het goed hoor ! Op wat darmkrampen na.. arme schat..
Gefeliciteerd! Lekker dat je bevalling zo goed is verlopen en inderdaad super schattig je zoontje . Grt Vanilia
Gefeliciteerd! Wat een mooi mannetje!! En heerlijk zulke bevallingsverhalen (vooral op dit moment!), dat geeft de mens moed!!
Wat een mooi kereltje joh! Gefeliciteerd en zo'n bevalling had ik ook wel gewild...misschien in de toekomst