Op maandagochtend zijn de vliezen van mijn zusje gebroken. Weeén afgewacht, maar helaas na 24 uur nog niks. Gisteren is ze overgedragen aan het ziekenhuis. Daar heeft ze de nodige ctg's en onderzoeken gehad. Helaas nog steeds geen weeën. Nu wordt ze vandaag ingeleid, maar ik vraag mij dan af hoe ze dat doen? Op het ziekenhuis hadden ze het over inleiden dmv van gel, maar is er zo niet meer kans op infectiegevaar? Inleiden dmv van gel gebeurd namelijk 3 keer per dag en kan zelfs meerdere dagen duren. Klinkt mij totaal niet logisch in de oren. Heb/zie ik het dan verkeerd? Het lijkt mij veel logischer dat ze ingeleid wordt dmv infuus..? Wat is eigenlijk de standaard manier van inleiden? Hoe zijn jullie ingeleid na het breken van de vliezen?
Bedankt voor je antwoord. Weet jij toevallig ook of dit standaard is, of wordt er ook wel ingeleid dmv gel?
Ik werd na het breken van de vliezen in de nacht van zondag op maandag... op woensdag ingeleid. Ik had gelukkig al 3 cm ontsluiting en kon meteen aan het infuus. Als er nog geen ontsluiting geweest was, dan zouden ze beginnen met gel. Veel succes met wachten Tante!
Oke, dus inleiden met gel doen ze dus wel? Het klinkt zo onlogisch, tegenstrijdig hahaha... ik zit me hier helemaal gek te maken *bloos* Vind het zo spannend... mijn kleine zusje gaat bevallen! WHAAAHH!!
Ik mocht ook gelijk aan het infuus, want 'al' 4 cm ontsluiting (had al ruim 48 uur weeën, dat wel), maar anders had ik idd ook met gel gemoeten, hoor Is dus hartstikke normaal. Sterkte met de spanning! Ik hoop voor je zusje dat het allemaal een beetje vlot verloopt...!
de 1e keer kreeg ik gel, dan breken van de vliezen en infuus. de 2e keer liep ik al met 4-5 cm rond (ik had bij beide 8 weken lang voorweeen snachts vooral) deden ze eerst mijn vliezen breken en toen meteen infuus aansluiten, Miley was er toen binnen 3 uurtjes...
Die gel is vooral nodig als de baarmoedermond nog niet goed rijp is anders kunnen ze je niet gaan inleiden. Je kan er krampen van krijgen die over kunnen gaan in weeen. Bij mijn eerste ook na 30 uur gebroken vliezen eerst gel gekregen. Dit leverde niks op. Uiteindelijk in de nacht wel weeen gekregen en de volgende ochtend pas 1 cm ontsluiting. Toen kon ik aan het infuus en werd na 60 uur gebroken vliezen mijn zoon geboren.