pff mijn man.. even klagen (want dat doet hij ook)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tord, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik ben ruim 38 weken zwanger. Ik zorg fulltime voor onze dochter van 2, die niet meer ´s middags slaapt. Daarnaast laat ik de hond uit, doe ik boodschappen en kook ik, poets ik het hele huis... goed, ik doe het met liefde.
    Maar als hij dan ´s avonds vraagt hoe ik me voel, en ik zeg dat ik moe ben, dan wordt ie boos. Want ik doe toch helemaal niks?! :$:x.

Bah, de sfeer wordt er thuis niet beter op. Ik hoop dat ik snel mag bevallen...

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    klinkt niet echt lief. Waarom wordt hij boos als je zegt dat je moe bent??? Ook al zal hij het niet begrijpen om zoiets wordt je toch niet boos!!!

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Omdat hij vindt dat ik de laatste tijd nooit meer vrolijk ben.
    Eerlijk is eerlijk, de moeheid breekt me echt op, en ik ben vast geen zonnetje in huis, maar ik loop echt niet de hele dag met een lang gezicht rond hoor.
    Daarintegen werkt hij nu zoveel dat we vaak zonder hem eten, en ik hem pas voor het eerst weer zie als hij me dus om 10 uur ´s avonds vraag hoe ik me voel. Dan krijg ik niet altijd een enorme glimlach op mn lippen nee...

Nou goed, genoeg geklaagd, ik ga even lekker afleiding zoeken en kijken of ik zo kan slapen :).

4. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het nogal lomp van je man (heel netjes uitgedrukt...;)). Hij vindt het blijkbaar moeilijk om zich in jouw situatie te verplaatsen.

Heel knap van je als ik lees wat je allemaal nog doet met 38 weken zwangerschap. Dat kon ik echt niet meer (en toen had ik nog niet eens een energie-vretende peuter rondlopen).
    Probeer er eens met hem in het weekend rustig over te praten als jullie allebei wat fitter zijn.

Heel veel sterkte ermee.

5. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Wat een hork!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Leg je man anders eens uit dat het dragen van een baby en zeker in de laatste maanden echt een aanslag op je doet! Het lijkt alsof je niets doet, maar je lijf bedrijft momenteel topsport.... en de grootste prestatie moet nog komen!!!!

Is het niet mogelijk dat hij tijdelijk wat minder gaat werken en er meer voor je is?

Dat soort opmerkingen zou ik ook niet echt apprecieren hoor.

7. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    pfff hier 2 actieve kids die je moet bezig houden in de vakantie en als school is alles klaar maken, halen,hun sporten, eten maken,huishouden doen etc etc als ik dan eens hulp vraag kijken ze lelijk en beginne ze te blazen...
    typisch man zeker?

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Bij deze een digitale klap in zijn gezicht!

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

"Je doet toch niks?" Al zou je niet zwanger zijn heeft ie dat niet te zeggen, laat staan boos worden!

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Wil heel veel typen, maar geloof dat m' n berichtje dan zo weer verwijderd is ;) Ik hou me dus maar in en wens je alleen veel succes. Hoop dat het snel beter gaat!

11. Dana

Dana Niet meer actief

ik voel hetzelfde als Denise K. ik zou heel veel willen zeggen omdat ik gewoon plaatsvervangend boos ben op je man!

12. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Typisch mannen ;)
    Ik heb al 2 actieve kindjes (zie banner) en de 3e is onderweg.
    Mijn ventjes zijn op dit moment echte boeven.
    Hulp heb ik niet, moet net als jij alles alleen doen van 's morgens 07.00 tot 's avonds 18.00.

En dan ben ik ook nog 32 weken zwanger, ik weet hoe je je voelt ;)

13. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bedankt voor de reacties, fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt.
    Een oplossing is er niet, minder werken is geen optie (eigen bedrijf) en er is nu eenmaal veel stress op het moment.
    Ik laat het maar langs me heen gaan, het onbegrip, en hopelijk gaat het na de bevalling beter. Zo niet, dan gaan we wel serieus praten.

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al is minder werken voor hem geen optie, dat laat niet weg dat hij wel wat meer begrip zou kunnen tonen. "je doet toch niets"?!?!?? Pardon maar dat is echt zo respectloos dat ik gewoon niet weet wat ik moet zeggen. Ik sluit me aan bij eerdere reacties en ik vind je man echt een grote hork.
    Ik heb ook vaak op werk een lange dag gemaakt, maar kan nu toch zeggen dat ik van een beetje het huis netjes houden en op de bank hangen een heel stuk afgepeigerder ben aan het eind van de dag en dan heb ik nog niet eens een kleine rondrennen.
    Sterkte meissie!!

15. Bonnie87

Bonnie87 Actief lid

12 jun 2010
    102
    0
    0
    Tiepmiep
    Friesland
    Sjah, da's wel een beetje respectloos eigenlijk.. :(

Ik zeg altijd maar zo: Als mannen eens zwanger konden zijn, dan waren ze bij 12 weken al kapot, moe en konden ze niet meer werken! ;)
    Ook als ze ziek zijn, gaan ze half dood..
    Ik heb nog geen kids, ben van de 1e in verwachting en doe echt álles nog in huis (en ik hoef nog maar een paar dagen). Ik krijg juist van: "Hou er mee op, want je hoeft nog maar even!" Ik vind jou ook nog superflink in alles als ik dat zo hoor. Daar mag een man -of wie dan ook- best respect voor hebben! Het is niet niks zo'n zwangerschap..

Sterkte ermee en praat er inderdaad over.
    Het is niks om tijdens je zwangerschap (en ook als je niet zwanger bent) stress te hebben!

16. Dana

Dana Niet meer actief

Tord, ik zie dat je al een dochtertje hebt, hoe reageerde hij toen op je zwangerschap? en was hij er na de geboorte wel voor je? omdat je zegt dat het dan wel zal bijtrekken?

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou echt niet wachten tot na de geboorte!
    Hij zegt dat je niks doet! Je loopt je benen onder je lijf vandaan (neem ik aan) om het huishouden draaiende te houden en daarnaast ben je OOK nog 38 weken zwanger. Die man kreeg al mijn zwangerschapshormonen over zich heen.

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zou hem toch flink (maar dan ook flink) inpeperen wat een zwangerschap met je lichaam doet..
    (En het huishouden zoveel mogelijk uit protest gestaakt) Kijken hoe lang hij dan nog volhoud dat je niks doet..

Enige dat mijn man niet schijnt te snappen is dat ik nog steeds moe kan zijn na een dag als vandaag.. Vrij weinig (eigenlijk niks:D) gedaan vandaag, maar ben kapot.. Dat snapt hij idd niet altijd, maar als ik gewoon de was doe, kook etc. dan word ik 's avonds op de bank gedrukt met de opdracht niks meer te doen..

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hork 1ste klas!
    Niet wachten met praten tot na de bevalling!
    Suc6 met hem, ik hoop dat hij tot reden komt.

20. misa

misa Niet meer actief

Jeetje dat is niet erg leuk en netjes van je man. Mensen moeten niet vergeten dat een dag werken (buitenshuis) misschien soms wel makkelijker is dan een huishouden met kind(eren). En dan nog maar te zwijgen over dat je zwanger bent!

Ik zou hem de volgende keer bij zo'n vraag eens eerst vragen wat hij wil horen. ;)
    Nee serieus, ik zou hem eens goed de waarheid zeggen!

Maar meid, je mag gerust eens wat huishouden laten liggen hoor. :)

Deel Deze Pagina