Ik wordt geloof ik helemaal tureluurs van de onzekerheid. aug. 2008 miskraam gehad met 10 weken, vruchtje was al gestopt met groeien rond 5e week. Nu 8 weken zwanger, vorige week donderdag echo gehad, en er was een kloppend hartje te zien. Maar nu heb ik sinds 2 dagen bruin rozige afscheiding! net als in 2008! ik merk dat ik om de 15 min naar het toilet ga, bang dat het helderrood wordt, verder geen kramp, wel wat buikpijn na een drukke dag, niet misselijk, borsten zijn nog gevoelig, ene dag meer dan de andere. Heeft een echo vragen zin? Ik heb de afgelopen dagen wel veel moeten werken, vrijdag ochtend plus avond, zondag ochtend plus avond, in de zorg, dus best wel intensief, en vandaag eigenlijk ook de hele dag gelopen....
Hoi Essie1973, ik snap je onzekerheid heel goed hoor. Zeker omdat je vorig jaar een miskraam hebt gehad met hetzelfde begin, bloedverlies. Wat je nu beschrijft is meestal echt niet erg en hoort bij een goede zwangerschap. Er zijn heel veel vrouwen bij wie de zwangerschap intact blijft die bloed verliezen in de geringe mate waarin jij het nu hebt. Dus meestal is het echt goed, zeker als je al een echo hebt gehad met een kloppend hartje! Maar ik kan de onzekerheid toch niet helemaal wegnemen natuurlijk. Het heeftniet heel veel zin om een ehco te vragen, want de indicatie is niet keihard. Wel als je meer gaat vloeien of er ook buikkrampen bij krijgt, want dan is de kans dat het toch niet goed zit iets groter. Maar uit je verhaal op te maken ben je gewoon een beetje te druk geweest en is er een klein vaatje in je baarmoedermond geknapt waardoor je dat beetje bloed bent verloren. Bij 12 weken heb je waarschijnlijk een 2e echo. Probeer tot die tijd iig rustgier aan te doen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust! Groetjes Brigitte