Slijmprop verloren met 37+1 zwangerschap. Hoe lang zou het nog duren voordat de bevalling begint?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KleinMeisje93, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Idd heel bijzonder...

Maar goed, hoe makkelijk is het als er iets is om het dan daarop te gooien...

Oceanna vindt dit leuk.
  2. manaolana

manaolana Niet meer actief

@Oceanna dank voor je nadere uitleg! Nu snap ik wat je bedoelt :D en in mijn geval dus niet positief dysmatuur dus logisch dat dat nergens stond :p.

Oceanna vindt dit leuk.
  3. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    ???ik zeg nergens dat ze nu rookt,ik zeg alleen,gebaseerd op haar eigen berichten,dat ze rookt tijdens de zwangerschap...en dat is slecht,en brengt risico's met zich mee,waaronder dysmaturiteit.Of je nu 5 weken,10 weken,of de hele zwangerschap rookt...die risico's zijn er nu eenmaal als je rookt.Dit is ook geen mening,maar een vaststaand feit.

nizzie86 en Frieke vinden dit leuk.
  4. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Ik heb er nooit strijd over gevoerd hoor,alleen de onzin die ze verkocht even recht gezet.

5. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Ik heb deze zwangerschap niet gerookt en nog steeds niet :) dus daar ligt het echt niet aan

Oceanna vindt dit leuk.
  6. KleinMeisje93

Heb vandaag gesprek gehad met de gynaecoloog en hij vind het beter als ik ingeleid ga worden. Had vandaag ook een ctg moeten laten maken omdat hij echt aan de te kleine kant is en moet maandag weer een ctg laten maken en woensdag nog een groei echo maar dan worden de bloedvaten bekeken en heb ik weer een gesprek maar dan over wanneer ik ingeleid ga worden.

Hij is geschat op 46cm en op 2250 gram... hij zit nu ver onder de onderstelijn dus vind de gynaecoloog het beter als hij eerder gehaald wordt.

Oceanna vindt dit leuk.
  7. manaolana

Toen je ruim 12 weken was postte je dat je een maand gestopt was met roken.... dan heb je toch echt gerookt deze zwangerschap. Maar goed ik hoop dat alles goed gaat komen met je kindje! Succes met het inleiden.

nizzie86, Pipo30 en Chocoladetaart vinden dit leuk.
  8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    Maar dat heb je meermaals zelf gezegd.....?

Pipo30 vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    #49 Sado, 26 jan 2018
    Laatst bewerkt: 26 jan 2018
    Jeetje, spannend. Ergens volgende week ingeleid wss dus? Is er al een plan voor na de bevalling? Zal ie bijvoorbeeld een tijdje moeten blijven?

10. KleinMeisje93

Ja sowiezo moet hij dan even in de couveuze om aan te sterken.

Maar even on topic,,, ben net weer een stuk slijmprop verloren, ik weet eigenlijk niet hoe groot hij daadwerkelijk in zijn geheel is maar dit was toch ook weer echt een prop.

11. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Spannend kleinmeisje! Dan zal t nu niet meer heel lang duren voordat je je zoon in je armen hebt! Is de groei de hele zwangerschap al zo? En hebben ze er een reden voor gevonden of niet?

Heel veel succes bij de inleiding..

Oceanna vindt dit leuk.
  12. KleinMeisje93

Dankjewel! Ja is al vanaf de 20 weken echo vandaar dat ik iedere 2 weken een groei echo kreeg en nu iedere week. Ook heeft hij maar 2 bloedvaten inplaats van 3. Ze weten niet waardoor hij zo weinig weegt maar het kan in de familie zitten,, aan mijn moeders kant waren ze allemaal rond de 2500 met de geboorte.

13. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    #53 Pipo30, 26 jan 2018
    Laatst bewerkt: 26 jan 2018
    Jij hebt deze zwangerschap naar eigen zeggen wel gerookt...dus de kans dat het daar door komt is er wel degelijk.

nizzie86 vindt dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    De kleine groei kan komen door de 2 bloedvaten dat komt vaker voor met maar 2 aders. Zou het niet opzoeken want dan komen er ook ineens andere kwalen bij. En die zijn bij jou niet vast gesteld anders had je dat zeker al wel gehoord. Ik had bij mijn dochter ook maar 2 vaten en toen werd er gelijk door het emc gezegd dat ze kleiner kan blijven dan normaal. (In haar geval niet 3400gram bij 37 weken) maar kan zeker de groei beïnvloeden. Veel succes met de inleiding.

15. KleinMeisje93

Eerste paar weken ja maar daar komt het niet door... de baby heeft 2 bloedvaten inplaats van 3 en daardoor is hij dus veel kleiner dan gemiddeld, is me net nog verteld toen ik er naar vroeg.. moest aan de ctg omdat ik hem vandaag maar 2/3 keer gevoeld heb en me dus zorgen maakte. Morgen moet ik weer ctg maar die stond al gepland en woensdag krijg ik te horen wanneer ik ingeleid wordt.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Kom op zeg... kun je mij het wetenschappelijke artikel laten zien waarin staat dat een SUA ervoor zorgt dat je kind kleiner is dan gemiddeld?

Mijn dochter had het namelijk ook en mij is meermaals gezegd dat er zo weinig onderzoek gedaan wordt naar een SUA dat de kans dat je kind daardoor zo klein is, heel klein is. Aan het gewicht van mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk haar genetische afwijking ten grondslag gelegen, niet die SUA.

Ga alsjeblieft niet beweren dat het roken echt geen effect heeft gehad op je kindje.

nizzie86, bozoe, Frieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Geloof jij maar wat je wilt geloven...gelukkig weten de meesten hier wel beter.
    Er loopt overigens een onderzoek naar de oorzaken van 2 vaten ipv 3...daar wordt roken ook in meegenomen.
    Vooral het roken tijdens de eerste 3 maanden lijkt een risico te zijn hiervoor,omdat dan alles wordt aangelegd.
    Ik hoop dat je kindje een goede start heeft,en de groeiechos er naast zaten.

Popidepi, nizzie86, Be Happy en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Ik zou echt mijn twijfels hebben bij mijn artsen als ik jou was. Eerst beweren ze dat roken geen effect heeft op de vruchtbaarheid en vervolgens ook nog dat roken geen groeiachterstand veroorzaakt? Hoe weten ze dat allemaal zo zeker?

19. manaolana

Hoe kun je nou serieus met droge ogen een paar post eerder beweren dat je deze zwangerschap nooit gerookt hebt en ni zeggen “eerst paar weken” :eek:

Alsof het niets is... en je echt oprecht denkt dat dat niet uit maakt ofzo?! Ik ben echt flabbergasted :|

nizzie86, Chocoladetaart en Frieke vinden dit leuk.
  20. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Idd.. :(

Deel Deze Pagina