Slijmprop verloren met 37+1 zwangerschap. Hoe lang zou het nog duren voordat de bevalling begint?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KleinMeisje93, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ach meid toch... in een ander topic schrijf je nog dat je zo ook "trots" was dat je met 12 (!!) Weken zwangerschap was gestopt met roken..

Chocoladetaart vindt dit leuk.
  2. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Nou wat goed dat je nog even on topic praat. Het zou namelijk heel erg zijn als de aandacht van je slijmprop verschuift naar de reden van dysmatuur kind of de reden van die 2 slagaders ipv 3 in de navelstreng. Je weet wel... de navelstreng die werd aangelegd toen je aan het roken was...

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Nog nooit gerookt ook niet in de buurt van rook geweest bij mijn dochter en ik had bij haar ook een sua dus kom op zeg.

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Maar jouw dochter was toch "positief dysmatuur"? Dus kans dat de groeiachterstand door het roken van TS komt is nog steeds aanwezig.

Ik wil geen hetze tegen haar beginnen maar
    ik snap oprecht deze nonchalante houding van haar niet.

5. Frieke

Frieke Fanatiek lid

26 apr 2017
    1.281
    572
    113
    Vrouw
    Ik zeg dan ook niet dat die aandoening alleen maar komt door roken he.

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind niet dat wij hier de conclusie kunnen trekken of en wat er al dan niet is veroorzaakt door roken. Dat is en blijft gissen. Daar ga ik me dus zeker niet aan wagen. Als TS niet had gerookt was haar kindje wellicht ook te klein geweest en was er wellicht ook sprake van een SUA geweest.

Maar feit is gewoon dat ze in het eerste trimester van de zwangerschap heeft gerookt en daar gewoon ontzettend luchtig over doet. Onbegrijpelijk vind ik en heel verdrietig eigenlijk...

nizzie86 en bozoe vinden dit leuk.
  7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

Mijn zoon was positief dysmatuur mijn dochter niet. :D alhoewel ik denk dat als zij geen sua had gehad ze ook positief dysmatuur zou zijn geweest.

Over nonchalant gesproken zaterdag nog naar de babydump geweest en daar duidelijk zwangere (dikke buik duidelijk te zien in de winterjas) zien staan roken voor de deur.

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    De vraag van KleinMeisje93 ging niet over het roken. Het geschatte geboortegewicht is laag, maar dat kan meerdere oorzaken hebben; waaronder roken. Maar aangezien wij haar niet medisch hebben onderzocht lijkt het me niet aan ons daarover te discussiëren.
    Ze is (een deel van) haar slijmprop verloren en vraagt zich af wanneer de bevalling bij jullie op gang kwam.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

jojo32, Loetje85, Hope19 en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Volgens mij is ts zelf over het te lage geboortegewicht begonnen in dit topic...logisch dat daar reacties op komen.

nizzie86, Sado, Chocoladetaart en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Roken is en blijft slecht, maar artsen gaan niet zomaar een kindje halen.
    Dat betekent dat ze ervan overtuigd zijn dat de kleine beter af is buiten haar buik.

Ik snap dat je uitkijkt naar de bevalling, maar ik hoop wel dat je snapt dat je kindje een moeilijke start kan hebben en dat is zwaar voor jou en voor je kindje.
    Hij kan moeite hebben met zichzelf warm te houden, met zijn insuline en hij kan te zwak zijn om goed te drinken.
    Reken erop dat je kindje een aantal dagen/weken ter observatie moet blijven tot hij twee volle dagen alles zelf goed kan.

KleinMeisje93 en Sado vinden dit leuk.
  11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    Even nieuwsgierig :) Goede controles gehad? Datum voor je inleiding gekregen?

12. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Goed dat jullie je hier over uitspreken. Helemaal mee eens!!!

Thea23 en Oceanna vinden dit leuk.
  13. KleinMeisje93

KleinMeisje93 Niet meer actief

Hoi dames.

Vrijdag 2-2-2018 ben ik bevallen van onze zoon, hij woog 2726 gram en is 48 cm.
    Na de geboorte moest hij wel meteen even aan de zuurstof omdat hij tijdens de bevalling niet goed lag met zijn hoofdje.

We mochten na een nachtje in zh wel naar huis toe, hij doet het heel goed.

Ze zaten er met de groei echo dus dik 500 gram naast, wat erg belachelijk is.

Maar de inleiding was wel nodig vanwege dus zijn hoofdligging.

14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Van harte gefeliciteerd meid. Gelukkig dat ze er naast zaten en dat je kleine man mee naar huis mocht. Geniet lekker van hem.

KleinMeisje93 vindt dit leuk.
  15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.094
    113
    Gefeliciteerd! Fijn dat zijn gewicht meeviel!

Nouja, belachelijk: het blijft een schatting natuurlijk. Helaas kunnen ze je baby niet in je buik op de weegschaal leggen. En in jullie geval alleen maar fijn dat ze er naast bleken te zitten, toch? ;)

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gefeliciteerd.

Gelukkig voor jullie viel zijn gewicht mee.
    Over de groeiecho's: volgens mijn gyn kan het geschatte gewicht 10 tot 20% afwijken van het werkelijke gewicht. Zowel naar beneden als naar boven. Dus zo gek is het nog niet.

Hopsatee vindt dit leuk.
  17. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Gefeliciteerd!!
    Wat fijn dat hij het zo goed doet en jullie al sne naar huis mochten.
    Bij mijn zoontje zaten ze er 700 gram naast.
    Lekker genieten van jullie kleintje!

18. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Gefeliciteerd kleinmeisje!!
    En geniet ervan..

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Gefeliciteerd.
    Gelukkig maar dat ze er zoveel naast zaten.

20. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Prematuur voor de 37 weken met een te licht gewicht
    Dysmatuur op tijd geboren maar een te laag gewicht
    Serotien na de 42 weken dus overdragen.

En 3160 is gewoon goed hoor... die van mij was met 39 weken geboren 50 cm en 3135 gram... dus netjes...

Deel Deze Pagina