Ik slaap nog steeds op mijn zij zowel links als rechts... Maar nu ben ik aangesproken door mijn zus die meteen zoiets had van hoooooo op rechts mag je echt niet meer slapen dat is schadelijk.... Maar weet dat links beter issie na 4 uur moet ik echt ivm de pijn wisselen... Wel probeer ik langer en vaker op links te liggen... Ook op mijn rug liggen vind ik nog best prettig af en toe... Maar is dit echt zo schadelijk dat het helemaal niet mag??
Mijn gynaecoloog zegt dat ik vooral moet slapen zoals ik t lekkerst slaap. Je wordt vanzelf wakker als je niet lekker meer ligt hoor.
Ik lig zowel op mijn linkerzij als rechterzij en op mijn rug . Meestal lig ik op links, maar dat is omdat ik zo lekkerder lig. Mijn vriend zorgt er ook wel voor dat ik niet Lang/lekker op rechts lig (stinkadem) . Zo draagt hij ook zijn steentje bij!
links zou beter zijn ivm de doorbloeding, maar niet op rechts mogen slapen heb ik nooit van gehoord. Kan me niet voorstellen dat het goed is voor jou lijf om de hele nacht in 1 positie te liggen en daarmee dus ook niet voor je beebje
Ik lig eigenlijk bijna altijd op rechts en als ik dat heb gehad draai ik me vanzelf om! Op links liggen zou beter zijn voor de doorbloeding van de placenta. Ik ben van mening dat je nachtrust net zo belangrijk is dan de doorbloeding.
Ik heb de laatste 1,5 maand last van mijn heupen als ik 's nachts te lang op 1 zij lig. Ik draai dus vaker op één nacht van de ene zij op de andere. Meestal slaap ik op links beter, maar als ik wakker word van de pijn in m'n heup ga ik weer gewoon op rechts verder hoor. Als je op links ligt is inderdaad beter voor de doorbloeding, maar als jij tussendoor ook op rechts slaapt is echt geen probleem hoor. een fijne nachtrust lijkt mij ook wel belangrijk! Die zou ik niet hebben als ik de hele nacht op links moest liggen, want dat krijg ik echt niet geregeld met mijn heupen op het moment (slaap wel al met een voedingskussen, dat heeft ontzettend goed geholpen) Voor de zwangerschap overigens, sliep ik eigenlijk altijd de hele nacht door op de linkerkant Maar dat gaat nu gewoon echt niet meer, dus ik slaap ook gewoon lekker op rechts zodra ik links last krijg
Ik slaap op rechts veel lekkerder, en baby ook. Als ik naar links draai krijg ik altijd best veel protest, dus ik heb het vooral op links slapen idee ook maar een beetje losgelaten. Als ik al op links lig moet ik daarnaast ook nog eens mijn vriend omdraaien ivm stinkadem en snurk, dus lig veel minder op links dan eigenlijk zou 'moeten'.
nog nooit van gehoord dat dat schadelijk is, ik slaap ook zowel op links als rechts. en soms nog op mijn rug.
Ik slaap nog steeds ook wel op mn rug (38 weken) Je merk snel genoeg als het niet fijn is. Slaap lekker!
ben nu 23 weken en slaap zelfs nog op mijn buik, dat vind ik t lekkerst om in slaap te vallen. daarna ga ik alle kanten op, behalve mijn rug (tenminste dat denk ik, want ik word nooit zo wakker )Heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook gehad, heb toen tot ongeveer week 30 op mijn buik gelegen en daar kwam een gezonde jongen uit van 4,5 kilo .... als ik op mijn rug sliep was t altijd zo moeilijk opstaan.....
Het is dat ik door internet weet dat op je linkerzijde slapen het beste is, qua doorbloeding. Maar mijn verloskundige heeft hier nog nooit iets over gezegd. En een hele nacht in een houding liggen lijkt me zeer onprettig. Dus ik lig prima op mn linkerzijde, rechterzijde en zelfs op mn rug heb ik nergens last van. Zolang je maar je nachtrust kunt pakken.
Dat dat schadelijk zou zijn is echt de grootste onzin! Links is beter, maar rechts is echt niet slecht hoor!