hallo ik ben nu bijna 7 weken over een paar dagen, en wanneer gaan de meeste mensen de verloskundige bellen? het zou nu ook al kunnen natuurlijk, maar ben benieuwd wanneer jullie dit gedaan hebben met hoeveel weken? en wanneer kun je je eerste echo krijgen? ik zou dit graag met 8 weken al willen, maar is deze dan in of uitwendig? en met hoeveel weken doen ze het uitwendig? want ik heb liever uitwendig dan inwendig haha en wanneer hadden jullie je eerste echo? met hoeveel weken?
Als je ee positieve test hebt kun je gelijk de vk bellen voor een afspraak. Die zullen je dan indelen voor een afspraak. Meestal is dat met 10 weken. Dan krijg je ook je eerste echo (of ze moeten bij jullie eerst een intake doen en dan pas de echo zou ook kunnen maar meestal heb je gelijk de echo). Als er redenen zijn waarom je eerder zou moeten komen (lees eerdere miskraam, onregelmatige menstruatie enz) dan kan het zijn dat ze je eerder willen hebben. Maar reken maar op 10 week. Je bent nu al 7 week. Ik zou gewoon gelijk bellen hoor!
oja en inwendig of uitwendig beslissen ze toch echt daar meestal. Ze proberen het vaak eerst uitwendig en als ze niet genoeg zien inwendig. Maar is niks vervelends aan hoor. Doet helemaal geen pijn. Ze gaan met een staaf een stukje bij je naar binnen maar dat voel je niet tot nauwelijks. En als je je baby ziet op het beeld zou je het sowieso al vergeten zijn.
Ik had met 9 weken een echo. Ze wilde het uitwendig proberen omdat ik nogal slank ben. Maar uiteindelijk moest het toch inwendig gebeuren omdat ze het niet goed konden zien. Ik vond het niet echt prettig.. dat geroer! Ik vond het eigenlijk best pijnlijk.
Ik had mijn tweede echo met 8 weken. Dit was omdat ik een miskraam heb gehad en daarna meteen weer zwanger was. Die was inwendig. Als je je goed kan ontspannen dan merk je helemaal niets van die echo. Ik snap je wel.... Ik heb ook liever uitwendig, je ligt er niet helemaal florisant bij hahahah. Maar bij het zien van de echo vergeet je hoe je erbij ligt. Je kan de vk al bellen... zij bepaald inderdaad wanneer ze je graag voor het eerst wilt zien. De meeste uitwendige echo's doen ze vanaf 12 weken omdat dan alles mooi en goed te zien is. En vanaf 12 weken kan de vk ook naar het hartje luisteren.
Ik zou gelijk bellen hoor! Eerste zwangerschap belde ik met 7 weken en omdat er toen een vakantieweek tussenzat (Kerst) en de rest van de dagen al vol gepland waren, kreeg ik de eerste controle en echo met 10 weken. Bij de tweede heb ik met 4 weken gebeld en kreeg ik een uitwendige echo met 8 weken, was alles goed op te zien. Daarna nog eentje met 12 weken. Het verschilt alleen erg per verloskundige wanneer je intake en echo is.
Ik heb toevallig gisteren gebeld, ik ben nu 6 weken zwanger en mijn eerste verloskundige bezoek is op 30 juni, dan ben ik 9 weken precies, krijg dan nog geen echo dat zei ze er wel bij.
Ik heb gelijk gebeld toen ik wist dat ik zwanger was Met 8 weken kreeg ik toen een echo bij de vk en met 12 weken weer Mijn intake was met 9 weken geloof ik Gewoon lekker vast bellen hoor, dan weet je wat meer, leuk toch om alvast te weten wanneer je je echo krijgt! Oh ja met 8 weken kreeg ik een inwendige echo, met 12 gewoon een uitwendige!
Nou.. ze duwde die stang nogal diep naarbinnen.. en ze kon het kind niet goed vinden. Dus moest ze dat ding heel schuin houden en dat vond ik pijnlijk. Ik kon me goed ontspannen hoor! Maar na afloop voelde ik me echt een beetje beurs vanbinnen.
Als een inwendige echo pijnlijk is....is dit niet zo'n goed teken denk ik. Het hoeft namelijk helemaal geen zeer te doen (als je hier met sex ook geen last van hebt). Dit moet je dus ook altijd tegen de persoon zeggen die de echo maakt! Ik heb er echt ontelbare gehad..maar zeer heeft het echt nooit gedaan. Waarom zou je zelf graag met 8 wk een echo willen? Twijfel je aan de zwangerschapsduur? Wil je graag bevestiging? Als je die echo met 8 wk krijgt....is dat w.s. de enige (daarna die van 20 wk nog). Je ziet dan een vlek, een kloppend hartje...en meer eigenlijk niet. Als je het aankan zou ik nog even proberen te wachten, dan heb je een veel mooier eerste beeld van jullie wonder! Wij hebben bij onze eerste met 6-7 en 8 wk een echo gehad. Toen met 20 en 30 wk weer. Nu met 6 en 8 en krijgen gelukkig met 12.3 nog 1! Kunnen we eindelijk een compleet mensje zien wat nog op het beeld past, in 1 keer Heel veel plezier en een goede zwangerschap! Elmo
Héél erg pijnlijk was het niet hoor! Het was eerder een beetje een onprettig gevoel, en het was niet echt als sex haha! Maargoed.. ik snap wel dat je graag een echo wilt! Je wilt toch kijken of alles in orde is met je kindje En het is erg mooi altijd om te zien!
jaa het liefste zou ik ook willen wachten met een echo, maar wij gaan in julli op vakantie, en dan zou ik het fijn vinden als ik dan een echo gehad heb zodat ik zie dat alles goed zit enzo, we gaan na turkije en dan is dat tog een geruststelling vind ik zelf. heb vandaag gebeld na verloskundige, maar er pakte niemand op denk dat ze bezig was, maandag weer een keer bellen!
en inwendig zie ik zo tegenop, je ligt daar tog niet helemaal prettig bij met je benen uit elkaar, tog een soort van schaamte gevoel maja ik zie wel. vonden jullie dat niet vervelend om daar zo bij te gaan liggen?
Ik heb ook bijna meteen een afspraak gemaakt zodat ze me in konden plannen. Ik kreeg een echo met 7 weken en 4 dagen, maar dat kwam omdat ze dachten dat ik al 9 weken was. De meest verloskundigen doen een echo rond 12 weken en niet eerder. Bij mij was het uitwendig, maar het ligt eraan hoe goed hun apparatuur is en of het op dat moment duidelijk te zien is. Met een volle blaas heb je meer kans dat uitwendig ook lukt. Ennn gefeliciteerd natuurlijk