Wat vinden jullie daar nou van?? Voor mijn gevoel sta ik 9 maanden lang in de belangstelling.. In het begin was het leuk.. veel aandacht veel kados iedereen is nieuwsgierig. Maar ik word er zo langzamerhand gek van!! Begrijp me niet verkeerd ik wil niet ondankbaar doen en het is allemaal reuze lief bedoeld!! Maar ik word best wel overspoeld met kadootjes en krijg continu de vraag hoe gaat het en met je zwangerschap en is je buik al gegroeid en hoelang moet je nog etc etc. Ik werk in een winkel waar veel bekende komen dus ben de hele dag dezelfde vragen aan het beantwoorden. En sinds mn buik echt dik is vragen zelfs onbekende klanten ernaar. Het probleem is ik hou er niet zo van om in de spotlight te staan ik word er verlegen van haha.. Oja en wat ik dan wel apart vind is als ik een keer echt vertel hoe t gaat dus als ik bijvoorbeeld over de kwaaltjes praat daar wilt men niks van weten dan hoor ik alleen maar : Ja je krijgt er wat moois voor terug he. Ze willen alleen de leuke dingen horen. Ook word er continu op me gelet wat ik eet en of ik wel genoeg rust neem enzo zoo lief allemaal maar kom op laat me gewoon mn dingen doen.... ik ben ook nog een persoon buitenom dat ik zwanger ben!! Om niet te beginnen over de mensen die ongevraagd aan me buik gaan zitten!!! Ojee klink ik nu heel ontevreden en ondankbaar zo bedoel ik het niet hoor.....😯😀 Ik zit even te twijfelen of ik dit wel ga plaatsen maar ga het toch doen denk ik ik kan niet de enige zijn die dit zo ervaart toch?
Ja dit had ik ook , vreselijk! In het begin vond ik het stiekem wel leuk, maar vanaf 30 week werd ik er spuugzat van... Duurt niet lang meer hè! Zie je er tegen op? Wat word je dik! Warm hè in dit weer zwanger zijn.... Blablablabla had enorm last van mijn hormonen haha
Bij een 1e is het misschien vervelend 10 x per dag die vragen bij een 3e of 4e verlang je er wel naar dat ze het vragen want de interesse is nihil dan...
Ik word vooral gek van de opmerkingen over je buik, de ene zegt Zoo je begint nu echt dik te worden he? de ander zegt weer dat ik een hele kleine buik heb enz, dan denk ik wie ben jij om over mijn buik te praten? ik praat toch ook niet over jou buik,billen en borsten ? grr
Ik snap je helemaal, als ik ergens heen ga weet ik al weer dat ze er van alles over willen weten. Hoewel het heel lief is, heb ik helemaal geen zin om het alleen daar over te hebben. Ik werk in een supermarkt en een klant feliciteerde mij ineens met mijn zwangerschap, ik vond het maar ongemakkelijk haha. Het doet mij een beetje denken aan toen ik nog op school zat, toen was de standaard vraag 'hoe gaat het op school?'.
Zooo herkenbaar! Iedereen bedoelt het heel lief maar al die goede adviezen (wel voldoende rust houden// goed eten hoor // etc) wordt ik echt beu . Ik merk ook dat als je écht verteld hoe het met je gaat mensen inderdaad niet echt weten wat ze moeten zeggen óf ze maken zich opeens heel veel zorgen om je. En dan gaan ze je dus nóg meer vragen hoe het met je gaat...
Ik ben er jaloers op!!! Aangezien ik afgekeurd thuis zit, zie ik weinig mensen dus ik krijg vrijwel totaal geen interesse vragen. Kom ik eens bij familie dan wordt er ook nauwelijks naar gevraagd dus dat is pijnlijk want ik vind het zo bijzonder en we zijn toch eventjes bezig geweest met zwanger proberen te worden. Zou dus willen dat er eens wat meer aandacht naar mijn zwangerschap uit zou gaan. Dit is pas onze eerste zwangerschap en er is nu al geen interesse
Ik ben ook jaloers.. Bij de eerste cadeautjes gekregen, kaartjes en serieuze interesse. Nu van de derde zwanger en nul kaartjes, cadeautjes of interesse echt niemand vraagt iets aan je.. Ik zou zeggen geniet ervan al kan ik me best voorstellen dat het afentoe teveel is. Nog even en dan heb je je kleintje in je armen en dan gaat alles gewoon weer verder.
Hier hetzelfde als hierboven helaas! Zwanger van de 5e, maar nul reactie. Geeneen kaartje, cadeautje, belletje etc. Lijkt wel of het expres een beetje doodgezwegen wordt omdat het "vreemd" is om 5kinderen te hebben. Dat was bij de eerste toch echt wel heeeeeel anders! Geniet ervan dus!
Enige wat ik echt als vervelend ervaar, is 'zoooo je buik wordt nu écht wel groot he!' Rot op, das helemaal niet waar Maar goed. Verder valt het hier wel mee met de hoeveelheid vragen. Mensen vragen hoe het gaat, ik zeg 'ja goed hoor' en dan zijn we beiden tevreden Ik vertel niet aan iedereen hoe het écht gaat. Helemaal geen behoefte aan. En dat voelen aan je buik, dat doen eigenlijk alleen maar de vrienden. En dat vind ik dan weer niet erg Ze leven enorm mee en dat waardeer ik dan weer enorm in hun (we zijn de eersten in de groep)
Ik vond al die vragen ook maar irritant! Zeker die mensen die anders maar amper iets tegen je zeggen en dan ineens heel belangstellend zijn.. Ik begon ooit expres over mijn kwaaltjes, omdat ik dan wist dat ze snel ophielden..
Ooohh ik bem gelukkig niet de enigste☺ Wat iemand al zij vooral die mensen die normaal nooit interesse in je tonen lijken nu opeens je beste vrienden! Maar wat andere zeggen die al meer kindjes hebben en waar helemaal geen interesse meer in word getoont dat lijkt me ook niet leuk!! het is ook nooit goed eigenlijk haha