Litteken knip bij 2e bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roderoosjes, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Ik heb een behoorlijke knip gehad tijdens mijn bevalling. Nu komt er op het moment al veel druk op te staan en dat is niet zo fijn.

Ik ben krijg bijna het idee dat het litteken open kan gaan scheuren tijdens mijn bevalling.

Zijn er dames die ervaring hebben met een litteken en een volgende bevalling?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Ik heb bij de eerste bevalling een knip gehad. Tijdens de 2e bevalling geen last van gehad, wel 2 scheurtjes maar die zaten allebei op een andere plek.

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik had tijdens mijn eerste bevalling een knip en dus litteken. Bij de tweede bevalling geen knip gehad, maar wel een beetje gescheurd, langs het litteken. Voor mij was dat wel prima, want de tweede keer is het beter gehecht, waardoor ik er nu helemaal niets meer van voel, terwijl na de eerste hechting het best strak bleef voelen.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had ook bij mijn eerste bevalling een knip, bij de 2e niet, heel klein beetje ingescheurd maar dat was niet op het litteken.

5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ben heel benieuwd, ik had ook een flinke knip bij mijn eerste bevalling. Hopelijk kom ik er de 2e x zonder al te veel kleerscheuren van af 🙈

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Bij de 1e had ik een knip en bij de 2e ben ik een stukje ingescheurd op een andere plek.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

ik heb bij de eerste een knip gehad.
    Deze keer voelde ik daar niks van en ben ik niet geknipt of ingescheurd.
    Heb ook geen last van het litteken van vorige keer.

8. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    Ik ben bij mijn eerste bevalling flink ingeknipt en het litteken daarvan is behoorlijk. Bij de tweede bevalling alleen een klein scheurtje die niet gehecht hoefde te worden.

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bedankt voor jullie ervaringen. Het zal dus niet zo zijn dat het litteken open gaat scheuren. Nog 20 weken, dan gaan we het zien.

10. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij mij scheurde de huid naast mijn oude liteken omdat hierop veel druk kwam te staan tijdens de 2de bevalling.
    Nu dus 2 litekens naast elkaar

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij de eerste knip en toen alsnog ook nog helemaal uitgescheurd. met de vlos over gehad en die vertelde dat het alle kanten op kan. het kan zijn dat het op het oude litteken weer in gaat scheuren of dat de boel de 1e x zo opgerekt is dat er nu niks gebeurd. en ALS het gaat scheuren dan kan je beter een scheur hebben en op het oude litteken dan weer opnieuw een knip. een scheur is vaak minder pijnlijk dan een knip en geneest ook vaak sneller. sommige verloskundigen zetten op een gegeven moment bij voorbaat al een knip om scheuren op het oude litteken te voorkomen. mijn verloskundige deed dit niet.

bij de 2e bevalling is het inderdaad weer op het oude litteken gescheurd en weer bijna totaal ruptuur. maar eerlijk? ik had 10x liever deze scheur. de 1e bevalling was de scheur en knip zeer pijnlijk en en duurde lang voordat het weer enigszins pijnloos was en ik normaal kon zitten en lopen. nu op hetzelfde litteken en het was iets gevoelig maar geen pijn... ik zag 4 uur na de bevalling al in kleermakerszit op mn bed;)

12. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik ben bij de eerste ook geknipt. Bij de tweede niet, wel een klein beetje ingescheurd, maar op een andere plaats.
    Bij de derde, die ook nog eens een sterrenkijker was en een kilo zwaarder dan de eerste, niet geknipt of gescheurd.

13. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb 2 knippen gehad bij de eerste bevalling. Bij de tweede geen knip maar wel wat gescheurd. Geen idee of dit in het litteken is geweest maar heb nergens last van gehad, niet van de hechtingen en nu ook niet. Ben wel op de ok door de gyn gehecht (beide keren) dus weet niet of dit nog mee speelt.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb geen knip gehad, maar ben wel iedere keer uitgescheurd op precies hetzelfde plekje. Litteken is na iedere bevalling daardoor dikker/duidelijker geworden, maar ik heb nergens last van.

Genezing stelde alle keren weinig voor, nauwelijks last van gehad, alle 3 keren niet. Ze zeggen dat een scheur, ook al zijn er hechtingen voor nodig, sneller/makkelijker geneest dan een knip.

15. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij de eerste ingeknipt...bij de tweede en derde niets.

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Bij de eerste een knip gehad.. Bij de tweede ging het zo snel dat ik behoorlijk ben uitgescheurd naar boven .. Niet fijn..
    Derde helemaal niks! Heerlijk:D

Overigens heb ik van mijn knip echt veel meer en langer last gehad dan van de scheur.

17. Jebb

Jebb Niet meer actief

Heb bij beide bevallingen een knip gehad. Beide vanwege de vacuümpomp. Bjj de 2e heeft ze de knip gezet bij het litteken van de eerste.

18. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij de eerste een knip naar links en bij de tweede gescheurd naar rechts. Van de knip heb ik echt gigantisch last gehad, ook nog heel lang het litteken gevoeld. Van de scheur veel minder last en al heel snel helemaal niks meer.

Deel Deze Pagina