Hoi, ik heb binnenkort een echo om te kijken hoe de placenta ligt. Wie heeft dat ook gehad? Zie je op die echo nog meer of zoomen ze alleen even op dat onderste stukje in? Is het zo gebeurd?
Ik heb laatst ook een echo gehad vanwege het bloedverlies dat ik had. Ze wisten al wel waar de placenta lag maar wilden kijken of deze helemaal in orde was. De gynaecoloog heeft toen ook even naar het kindje gekeken en een afdruk gemaakt van het hoofdje, maar dit was echt maar heel kort.
ik moest laatst een groeiecho laten maken,het ging allemaal wel heel vlug maar heb een leuke foto mee gekregen
Bij mij heeft de placenta overal gelegen (volgens de echoscopisten dan). Bij de twintig-weken echo lag het tegen de achterwand van de baarmoeder bovenin. Eigenlijk helemaal goed dus. Echter tijdens de grote vakantie kreeg ik bloedverlies dus met spoed naar het ziekenhuis. Daar een inwendig en uitwendig onderzoek gehad. Duurde best lang, want de gyneacholoog wilde zien waar de placenta nu lag. Deze lag nu volgens hem onderin tegen de baarmoedermond aan. Best gevaarlijk dus. Alleen een placenta verschuift niet zomaar. Iets klopte er dus niet. Met 29 weken nog een echo gehad om te kijken waar de placenta nu lag. Blijkt toch tegen de achterwand te liggen maar wel wat lager dan normaal. Deze echo duurde ook vrij lang, maar dat kwam ook omdat het kindje nog even bekeken werd ( wat eigenlijk heeeeel erg leuk was!) Succes ermee!
Ze zullen vast wel uitgebreid kijken naar de placenta, maar ach... ik denk dat je de baby vast ook wel even in beeld zal krijgen. Geniet ervan!