Inleiding Diak (Utrecht)

Discussie in 'De bevalling' gestart door miepmiep83, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Als ons ukkie niet snel besluit te komen, word ik komend weekend ingeleid in het Diak. Conditie van de kleine, vruchtwater en dergelijke is helemaal prima, alleen die stomme uitgerekende datum is toevallig 2 weken geleden :S
    Van de week dus in het Diak sertoniteitscontrole gehad en daar hebben ze me ook uitgelegd hoe de inleiding zal gaan: vliezen breken, wachten op weeen, evt infuus. Maar nu heb ik toch nog wat vragen waar ik toen niet aan dacht, misschien zijn er hier mensen die in het Diak ingeleid zijn vanwege overtijd lopen deze beantwoorden?

- ze hadden het erover dat ik meteen naar een verloskamer ga, bedoelen ze daar de kraamsuites mee?
    - moet je echt de hele tijd zo'n band om je buik zodat je voor geen meter kunt bewegen?
    - kun je daar onder de douche en/of bad de weeen opvangen?
    - hebben ze "bevalballen" / kan ik een bal gebruiken als ik die meeneem naar het ziekenhuis?
    - kun je er bevallen op de baarkruk?
    - als alles normaal verloopt, mag je dan gewoon na de bevalling naar huis of moet je perse nog blijven, omdat de bevalling medisch is?

Hebben jullie nog andere tips, ervaringen?

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    He hoi,

Niet in Utrecht bevallen maar in Alnatal Nieuwegein.
    Straks ook weer ivm keizersnede eerste kind.

1e bevalling lag ik ook 'vast' oa omdat ze harstslag en conditie kind en moederin de gaten willen houden. Dit moet dit keer weer maar stel je wilt eventjes douchen of vrij uit rond wandelen dan kan dit soms in overleg alleen niet als je bevalling opgewekt wordt (zo ver ik weet).

Dus nee, in bad gaan dan helaas ook niet.

Bal of kruk, geen flauw idee.

Naar huis hangt wat van het tijdstip af. Eerst bijkomen, douchen, wat eten etc. en als het dan laat in de avond is blijf je vaak (zo is mij verteld) een nachtje.

He maar waarom bel je niet gewoon even? Dat geeft wellicht wat meer rust.
    Xxx

3. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Dankje voor je antwoord! Ik was inderdaad al van plan te gaan bellen om die praktische dingen te vragen, zodat ik mijn bevalplan ook goed op kan stellen, maar ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van mensen die in het Diak zijn bevallen na inleiding (die alleen maar nodig is omdat het kindje zo lekker zit, niet omdat er verder wat mis is...)

4. Mamakl

Mamakl Nieuw lid

8 okt 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik ben 2 keer in het diak bevallen, beide keren ingeleid. Dit zijn mijn ervaringen op jouw vragen:
    - met verloskamer bedoelen ze inderdaad de kraamsuite. Ik ben bij beide inleidingen direct in de kraamsuite begonnen. Heel fijn is dat, je zit meteen op de juiste plek en hoeft niet versleept te worden. Dit is overigens wel afhankelijk hoe inleidbaar je bent. Bij mij konden ze meteen vliezen breken en infuus erin, als dat niet kan, moeten ze eerst je baarmoedermond verweken en dat duurt langer, dan lig je denk ik niet in een kraamsuite.
    - helaas, je hele bevalling is die (irritante) band inderdaad om je buik, althans was bij mij wel zo.
    - elke kraamsuite heeft eigen badkamer met douche. Helaas heb ik daar tijdens de inleidingen geen gebruik van kunnen maken omdat ik aan de apparaten lag. Een bad heb ik niet gezien, zou je even moeten vragen.
    - bevalbal en baarkruk weet ik niet, ik heb ze beide niet gezien noch gebruikt.
    - na de bevalling mag je inderdaad gewoon naar huis als er niets medisch is. Ik heb van mensen gehoord dat ze al dezelfde dag naar huis gingen omdat het gewoon goed ging. Helaas bij mij niet, eerste was dysmatuur en moest 5 dagen ter observatie blijven (vandaar ook de inleiding), bij tweede kreeg ik ruggeprik waardoor ik nog een nachtje moest blijven.

Verder: ik heb meerdere keren in het diak gelegen tijdens mijn zwangerschappen en heb het altijd een prima ziekenhuis gevonden, hele lieve mensen.
    Veel succes, ik hoop natuurlijk dat het niet nodig zal zijn en de kleine gewoon uit zichzelf komt. Ben natuurlijk erg benieuwd hoe het zal gaan! Veel sterkte met de laatste loodjes.

5. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Mamakl: bedankt voor je antwoorden! Van de week hebben ze al gekeken hoe inleidbaar ik ben, ze beginnen inderdaad met vliezen breken. Ze zeiden toen wel dat ze nog even zouden afwachten of de weeen spontaan zouden beginnen, dus ik hoop dat een infuus niet nodig gaat zijn, dan ben je natuurlijk wel weer wat mobieler. Die banden vind ik echt heel irritant, hoop zo dat dat niet nodig is!!

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik werd trouwens ook ingeleid omdat ik 2 weken over tijd was.
    T werd n.keizersnede omdat t een sterrenkijkertje was die te hoog bleef zitten.
    Heb je in Utrecht nu ook niet het geboortehotel trouwens?
    Xxx

7. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Oh dat is dan ook nog vervelend! Hoop dat het hier allemaal gewoon lekker vlot gaat, kleintje zit al heel ver ingedaald, vliezen zijn al goed bereikbaar, ruim 2 cm ontsluiting.

Ja bij het Diak is inderdaad het geboortehotel, maar dat is voor bevalling onder begeleiding van je eigen vk, dus niet als het medisch wordt (zoals bij overtijd lopen)

Deel Deze Pagina