Moeilijk zwanger worden = moeilijk bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jij82, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jij82

Jij82 Bekend lid

2 jul 2012
    771
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hi dames,ik had recent een gesprek met een kraamhulp die mij wist te vertellen dat de kans groter is dat je niet zo vlot bevalt wanneer je moeite hebt gehad om zwanger te worden.
    Zijn hier dames die net als wij in een medisch traject hebben gezeten en mij hierover meer kunnen vertellen?
    Had je al dan niet een vlotte bevalling?
    Ik hoor het graag :)

2. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Het lijkt me dat die twee dingen los van elkaar staan.
    Ik vind het in elk geval een erg vreemde uitspraak.

Zelf ben ik zwanger geraakt via IUI.
    M'n bevalling verliep vlot, zo'n 4,5 uur.

3. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Wat een rare uitspraak van de kraamhulp dat heeft helemaal niks met elkaar te maken.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had het andersom, zwanger raken van de eerste was in een zucht gebeurd. Geboren worden ging heel wat lastiger en was een spoed sectio voor nodig.

5. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Lijkt mij onzin.. Rare uitspraak.
    Ik word vrij makkelijk zwanger maar heb moeizame bevallingen van sterrenkijkers en kom er niet zonder kleerscheuren vanaf.
    Heeft niks met elkaar te maken lijkt me..

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Lijkt me totaal niets met elkaar te maken te hebben. Echt raar dat een kraamhulp dat zegt. Ik zie het verband niet.

Ik raakte overigens makkelijk en snel zwanger (1e ronde bij 1e kind, zonder ovulatie testen etc, gewoon in die maand 4-5 keer gevreeën) en mijn bevalling was een eitje. Maar ik zie echt niet dat dat met elkaar te maken heeft.

7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    lijkt mij ook los staan van elkaar. Misschien als het niet makkelijk lukte door verklevingen enzo dat het opgaat. Maar als het niet makkelijk gaat door partner lijkt het me stug dat jij daardoor moeilijker bevalt.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dit heb ik nog nooit gehoord. En als ik de verhalen over zwangerschappen en bevallingen in mijn omgeving naast elkaar leg is er ook totaal geen verband.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jammer dat een kraamhulp met zo'n idiote verhaaltjes komt aandraven. Wie denkt ze daarmee te helpen?

10. Tiess85

Tiess85 Actief lid

2 jan 2016
    144
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin! Hier ook via mmm zwanger geworden maar mijn eerste bevalling ging super snel (5 uurtjes) van 3 naar 10 cm in 1 uur dus snap niet waar ze die onzin vandaan haalt!

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Dit inderdaad. Lijkt me dat dat niks met elkaar te maken heeft

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ow, wat een onzin!!!

Wij hebben een heel traject doorlopen (3x)
    En heb 2 makkelijke bevallingen gehad. Beide keren binnen 2 uurtjes bevallen! (De 3e bevalling is nog ff afwachten, haha 😉)

13. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik ben twee keer zeer snel zwanger geworden, de eerste bevalling was een drama van 36 uur haha.. de tweede hopelijk wat gemakkelijker ;) Maar het zegt volgens mij helemaal niets.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Nou Bullshit hoor bakerpraatje noem ik het :)

Laat je niet gek maken hoor. ook dadelijk als de baby er is de grootste tip die ik je kan geven is... VOLG ALTIJD JE GEVOEL! wat iemand ook zegt :)

15. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    Ik zou echt niet weten wat dat met elkaar te maken zou kunnen hebben. Aparte uitspraak. Hier 2 keer middels ivf zwanger. Door zware verklevingen aan eileiders enz. En 2 keer een voorspoedige en vlotte bevalling gehad. Zo flauw die bangmakerij.

16. Logan

Logan Niet meer actief

Lijkt me sterk. En dat hoop ik ook. :)

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wat raar! In mijn omgeving echt niet hoor! En hoever moet je het doortrekken dan.. Voorbeeld: ik raak echt super makkelijk zwanger en beval snel en zonder schade, maar mijn lichaam kan dan weer nauwelijks borstvoeding geven.

Ik las ooit dat de gemeente met de meeste ooievaars ook ooit de meeste geboortes had.. Schijnverband noem je dat ;)

18. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nou bij mij was het precies andersom. Eerste zwangerschap meteen na stop pil zwanger, moeizame bevalling waar ik bijna in gebleven ben.
    Tweede zwangerschap duurde erg lang voor het raak was, bevalling ging prima.
    Derde zwangerschap was ook snel raak. Maar weer een erg zware bevalling.

19. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Heh? Wat een kul.
    Er zijn 101 redenen waardoor je moeilijk zwanger raakt en 101 andere redenen waardoor een bevalling moeilijk verloopt.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Bij mij was het precies andersom, makkelijk zwanger geworden en makkelijk bevallen. Maar ik denk dat dit echt gewoon toeval is. Er had net zo goed iets klem of dwars kunnen zitten waardoor het een supermoeilijke bevalling werd.

Deel Deze Pagina