met hoeveel weken een geplande keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door danili, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hoi hoi,

voor de dames die een geplande keizersnee hebben gehad, of bijna krijgen.
    Met hoeveel weken zwangerschap doen ze dit meestal? ikhoor steeds vanaf de 38 weken?
    en hoe is dit met jullie besproken?
    waren er "eisen" aan de zwangerschap waardoor je in een bepaalde week moest bevallen?
    Bijvoorbeeld, gewicht kindje, conditie moeder en/of kind etc
    Mocht je zelf de dag/datum uitkiezen?

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik krijg aankomende maandag een geplande keizersnede. De datum wordt door de arts bepaald, als we er echt moeite mee hadden dan had hij het misschien wel verzet maar ik denk het niet.
    Ik mag absoluut niet natuurlijk bevallen daarom heeft hij gekeken hoe groot de baby was en wanneer hij het gaat uitvoeren. Ik ben dan 38 weken, bijna 39. Bij ons zoontje was ik 39.3 weken, hij was ook kleiner als deze baby. Wat ook mee teld is dat hier de geplande keizersnede alleen op maandag en woensdag uitgevoerd worden, omdat dan de ok voor de gyneacologie gepland staan.

3. mamavanalex

5 aug 2008
    75
    0
    0
    ik dacht dat ze plannen vanaf 39 weken, rekening houdend met werktijden en feestdagen. Eerder liever niet ivm de longrijping. Later ook niet, dan is de kans dat de baby zelf al zich aanmeldt weer groter.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    als het risico te groot is, willen ze ook wel eerder plannen.
    Mijn schoonzusje was met 37 weken aan de beurt, die had de placenta dr voor liggen, en dr was teveel risico dat die zou scheuren, was ook al anderhalve week van te voren opgenomen (gepland)
    Zij mocht overigens wel de datum kiezen in die week, mits er natuurlijk geen spoed tussen kwam (van haar of anderen) Maar ik weet dat gyns erg verschillen van meningen over deze dingen!

Moet je zelf een kz krijgen?

5. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja idd...maar waarschijnlijk is ons kindje vrij klein bij de geboorte...
    onze eerste was een dysmatuurtje en erg klein voor de zwangerschapsduur, en bij groei echos' is gebleken dat deze ook gen 7ponder zal zijn. eerder een 5 of 6je....

omdat ik de eerste keer met 35 weken bevallen ben, (heb een afwijkende baarmoeder, dus weer grote kans dat ik eerder beval) was ik wel nieuwschierig hoe anderen dat hadden.

Maar ja het is idd ook net hoe het ziekenhuis daarzijn regels in heeft....

geloof dat in ons ziekenhuis ook op de ma en woensdag de geplande keizersnedes worden gedaan.

thanks..

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @ Mamavanalex: het ligt aan het ziekenhuis hoor, welke keuze er wordt gemaakt bij de planning van de keizersnede met 38 of 39 weken.

Ik krijg zelf een keizersnede met 38 weken, dat is nu al zo gepland en mijn gyn vertelde me dit ook, vandaar dat ik het weet.

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    In ons ziekenhuis plannen ze vaak tussen de 38 en 40 weken.

Deel Deze Pagina