slijmprop

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sandroe00, 16 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandroe00

Sandroe00 Lid

7 feb 2008
    19
    0
    0
    Verkoopster
    Hey dames,

Wanneer verlies je de slijmprop?Is dat vaak bij het plassen?

2. joop

joop Lid

22 okt 2008
    46
    0
    0
    zelf niet bewust verloren, niks gezien...
    Maar ook niets gemerkt van gebroken vliezen, dus misschien in bad of onder de douche gebeurt.

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik verloor 'm idd toen ik naar de toilet ging om te plassen, een deel lag in de toilet en het andere deel zat aan het toiletpapiertje. "t was nogal wat hoor ;) Lekker he..haha. Bij mij begonnen een half uurtje later de weeen. Maar dat hoeft niet hoor, in principe zegt het niets. Bij sommigen duurt het nog weken tot de bevalling en anderen verliezen 'm pas tijdens de bevalling.

4. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    ik verloor s middags mijn slijmprop dat ik ging plassen rond een uurtje of 5 s nachts om half 2 braken mijn vliezen, om 2 uur kreeg ik weeen. En om half 9 was mijn mannetje er. Bij mij ging het dus allemaal erg snel

5. Sandroe00

Sandroe00 Lid

7 feb 2008
    19
    0
    0
    Verkoopster
    Verlies nu elke keer heel veel doorzichtig slijm,het geen afscheiding!Kan dat de slijmprop zijn of moet er echt bloed bij zitten?

6. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Ik verloor mijn slijmprop pas toen mijn vruchtwater al gebroken was. En tijdens de weeen die daarop volgden kwam de rest.

7. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik had de weken voor de bevalling ook veel extra slijm, maar de echte slijmprop kwam eruit bij het plassen...was inderdaad een flinke klont, haha!

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

De slijmprop komt ook vaak ongemerkt naar buiten, in delen zeg maar. Dan wordt het inderdaad verward met de gebruikelijke afscheiding.

9. music4life

music4life Niet meer actief

hoe ziet de slijmprop eruit? is dat doorzichtig? of dik wit? ik heb veel afscheiding dus kan mischien het verschil niet ontdekken,,ik heb allebei veel ,,zowel doorzichtig als wit dik slijm.. als ik opsta uit bed loopt het er zo uit,,en soms als ik uit de douche komt ook,,

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Misschien kan iemand mij helpen?

Ik ben net naar de wc gegaan om te plassen, toen ik geplast had, zag ik iets hangen tussen mijn benen, eigenlijk meer aan de linkerbeen zeg maar, een sliert met daarin een wit bolletje, is dit afscheiding?

Ik maak me een beetje zorgen, dit kan toch geen slijmprop zijn of wel, ben nog geen 28 weken.

11. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    zat er een rode kleur in?
    Ik verloor namelijk ook tijdens mijn zwangerschap stukken slijm.

12. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Een beetje onsmakelijk verhaal:

Ik ben vandaag mijn slijmprop verloren, en ik ben hier super blij mee, want ik ben al 5 dagen overtijd.. De weeën mogen nu ook wel komen. Ik heb de slijmprop letterlijk opgevangen.. Ik voelde wat vloeien en ben naar de wc gegaan om me schoon te maken met vochtig toiletpapier.. Nouja, even erlangs gehaald en daar had ik echt een prop in mijn hand. Heel onsmakelijk, maar hopelijk het eerste teken dat mijn bevalling elk moment kan beginnen?! Ik hoop het zó!

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ik ben de slijmprop verloren na de 1e maal toucheren (had toen al een tijd echte weeën). Ik verloor toen flink wat bloed en op de wc had ik (ook;)) de slijmprop in mn handen (op een wcpapiertje). Was een flink prop, helemaal rood. maar dat kan van t vloeien zijn

14. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Afgelopen vrijdag ben ik gestript, misschien dat ik hem daarom nu ben verloren. Ik zit pas op 1 cm ontsluiting en heb bijna geen last van harde buiken. Heb ook nog geen bloed verloren. Ik zit zó lang te wachten op mijn kindje, dat ik met de dag ongeduldiger word! Petje af, voor alle moeders die 2 weken overtijd zijn (geweest).

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Bij mij idd bij het plassen. Even een beetje plastisch, maar toen ik ging plassen, voelde ik dat er iets "dikkers" mee kwam. Vervolgens keek ik in de wcpot en zag daar slijm met een beetje bloed liggen. Twee uur later begonnen de weeen.

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik kwam mijn slijmprop gewoon tegen in mijn onderboek toen ik naar de wc wilde gaan.. :) Was m dus gewoon tussendoor verloren. Trouwens, mijn slijmprop was helemaal doorzichtig en helder, net gelatine. Dus er hoeft zeker niet altijd bloed in te zitten!

17. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Ben vorige zwangerschap
    Mn "wit met roze naaktslak" tijdens de weeen verloren....
    ik verloor wel vaker kaugumachtig slijm, dacht toen misschien stukkjes prop...

pas toen ik die naaktslak zag, wist ik pas dat die prop vaker groter is dan dat in boeken beschreven wordt....

TS
    Hoe gaat t nu met je?

Deel Deze Pagina