Hallo dames! Ik ben nog lang niet zover dat ik moet gaan bevallen, maar ben er al wel wat mee bezig. Ik wil graag een aantal cursussen en lessen nemen voor ik moet bevallen. Op dit moment denk ik erg aan een hypno cursus en zwangerschapszwemmen. Ik ben erg benieuwd naar wat jullie gaan doen en misschien dat er vrouwen zijn die al ervaring hebben met bepaalde cursussen en hoe deze hebben geholpen tijdens de bevalling. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoi, als je de zoekfunctie gebruikt dan vindt je een aantal topics met heel veel ervaringen. Meningen verschillen enorm. Bij de ene helpt het wel en ander heeft er niets aan gehad. Succes.
Ik geloof niet zo in die zwangerschapsgym, yoga etc. Maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders.
Het zwemmen zou ik zeker doen! Heel goed om te blijven bewegen..door beweging blijven een hoop klachten weg! Ik heb een cursus gedaan met gym erbij dus echt zweten...en veel info erbij. Vond ik erg fijn en ondanks dat ik het al heb meegemaakt doe ik het de volgende keer weer... heeft niks met er in geloven te maken meer met DOEN!
in die zin geloof ik niet dat mijn bevalling moeilijker was geweest als ik geen cursus had gehad. nee het heeft mij zeker niet door de bevalling heen geholpen, maar het sociale aspect van een cursus is wel weer leuk. maar puffen dat heeft de vk of gyn je zo verteld tijdens de weeen. joyce
Ik heb zw.sch.yoga gedaan en vond het een goede en zinvolle voorbereiding op de bevalling. Ook goed om 1x per week echt stil te staan bij je zwangerschap en je baby en om andere meiden te ontmoeten! Mijn yoga lerares adviseerde houten kammetjes te gebruiken op je vingertoppen (tegen de pijn) en dat heb ik ook gedaan. De laatste 3 weken ben ik gestart met een combi van zw.sch. zwemmen en yoga in een speciaal extra verwarmd therapiebad, dat is echt een aanrader! Mijn baby vond het ook heerlijk en was altijd erg bewegelijk, hij vind geniet nu ook enorm van badderen! Als je iets wil gaan doen, moet je niet te lang wachten met opgeven want er zijn overal wachtlijsten voor! Geniet van je zwangerschap!
Het zwangerschapszwemmen bij ons is zonder wachtlijst, er zijn tijden dat de lessen zijn en dan kun je gewoon komen. Of ik de hypnocursus wil gaan doen weet ik nog niet, ik heb nog steeds geen contact kunnen krijgen met vrouwen die dat geprobeerd hebben. Er is zo weinig over bekend. Ik kan me daarvoor vanaf 18 weken voor opgeven. Hoop voor die tijd nog contact te krijgen met iemand die die cursus ook heeft gedaan. Anders ga ik misschien wel zwangerschapsyoga doen, hoor daar de meeste goede verhalen over. Maar ben er nog steeds niet helemaal over uit.