last van buik!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunlight, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

hebben jullie ook wel eens heel erg last van de buik.
    net of wil die ontploffen:$. ik moet uit mijn werk nog een stuk lopen voor ik bij de auto en soms heb ik het idee dat mijn baby helemaal op mijn blaas ligt en dat ik me bijna beplas zeg maar hahaha.
    maar dat voelt niet lekker. en heb s avonds echt last van mijn buik. soms heb ik ook harde buik maar dat is maar 1 keer per dag ofzo.

het voelt als een giga grote spierpijn in mijn buik.:x wie herkent dit en weet wat het is? en wat kan ik er tegen doen?
    ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen

liefs

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nee is er niemand die dit herkent?
    is het de baby misschien die zo druk is dat ik van binnen spierpijn heb ofzo?

3. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Kan komen door een groeispurt van je buik. Maar als het echt zo veel pijn doet zou ik ff je vk bellen als ik jou was.

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ja het doet wel behoorlijk pijn.
    soms zo erg dat het naar mijn rug en kont trekt en dan kan ik amper de trap op komen!
    maar waarom moet ik de vk bellen?
    wat kan het zijn dan?

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Als je de verloskundige even belt kan zij het vertellen waar het eventueel mee te maken kan hebben.

6. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ja dat is lastig te zeggen. Ik heb dr ook wel eens last van en dat worden dan oefen weeen genoemd.

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke. ik moet dinsdag naar de vk voor controle dus zal ik even vragen! misschien kan zij mij vertellen wat het is.
    oefen weeen ik denk niet dat het oefen weeen zijn. waarom weet ik ook niet haha, maar is best wel moeilijk uit leggen ik zal wel even bij de vk vragen. jammer dat niemand het herkent.

liefs

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Kunnen ook gewoon je banden zijn hoor. Af en toe heeft je kindje (en dus ook je buik) een groeispurt, en dat kan behoorlijk kramperig aanvoelen! Trekkend gevoel, duwend op je blaas, je liezen, etc. Zolang het niet komt en gaat zijn het geen (oefen)weeën, dus maak je geen zorgen.
    Het enige wat helpt is wat rustiger aan doen. Groeispurten gaan ook weer over, dus je zult hier wss geen last van hebben tot het eind.

En je blaas, het kan zijn dat je baby net omgedraaid is en met z'n hoofdje dus naar beneden duwt (of juist met z'n voetjes). Met de ligging heeft het vast en zeker te maken. Mocht de pijn echt in je onderbuik zitten en niet trekkerig/kramperig zijn, maar heftiger, dan kan het ook blaasontsteking zijn. Laat je VK het dus wel even weten, dan kan zij je wat vragen stellen om er achter te komen of je er iets aan moet/kunt doen of niet.

9. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke nou dan hoop ik dat je gelijk hebt en dat het idd tijdelijk is door een groeispurt. dan vindt ik die pijn best als ik maar weet dat het goed is. ja ik moet ook vaak plassen en dan weinig hoeveelheid. dus misschien dan ik mijn urine maar even weg moet brengen naar de dokter en horen.
    ik hoop dat het een groeispurt is.

liefs

10. loeloe

loeloe Actief lid

25 nov 2008
    228
    0
    0
    @ sunlight

rot gevoel is dat he? ik heb daar ook erg last van (gehad) mijn vk zei dat het komt doordat ik niet zo groot ben en wat fijner gebouwd, dan is zo'n buik een extra belasting voor je buikspieren..ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou is.. Ik had soms het gevoel dat er een zak bakstenen in zat..:$
    Sinds vorige week is bij mij het kindje 'goed' gedraaid, en nu heb ik er veel minder last van.. dus wie weet, wordt het bij jou ook nog beter!:)

succes!

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meid

sorry voor de late reactie maar veel aan het werk geweest en lange dagen gemaakt!
    maar idd klopt het voelt net als een zak stenen:)
    ik ben oook wel redelijk klein ik ben maar 1.55 m
    maar ben niet mager ben wel stevig gebouwd.
    ik hoop dat als mijn kleine is gedraaid dat het dan idd over is.
    morgen moet ik naar de vk ik vraag daar voor de zekerheid ook nog even;)

liefs

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb het ook hoor! Mijn hele buik is dan strak gespannen! Bij mijn vorige controle duwde de vk met haar vingers op verschillende plekken, om de baby te voelen, en dat was echt heel onprettig. Ze merkte op dat ik het niet fijn vond, maar ze zei verder niet dat het vreemd was, of waar het door kwam.

Ik heb het trouwens wel een aantal keer per dag. Kunnen dat 'harde buiken' zijn? Zo voelt het wel. Ik heb wel ergens gelezen dat je best een paar keer per dag harde buiken mag hebben, maar als het te veel wordt, je dat even moet melden bij de vk. Bij mij doet het nog niet echt pijn, het is alleen vervelend.

Succes verder! Ik hoop dat je vk je wat gerust kan stellen ;)

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb idd ook soms last van harde buiken.
    maar dat voelt anders dan wat ik dan voel dat voelt gewoon heel erg onprettig en pijnlijk.
    die harde buiken is ook een raar gevoel maar anders
    ik hoop ook dat mijn vk mij wat gerust kan stellen.
    ik begin ook al last van de bekken te krijgen,
    ik had eerst nergens last van nu krijg ik last van allerlei rare kwaaltjes:(

14. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik herken het ook hoor! Soort van spierpijn inderdaad zoals je omschrijft...naar gevoel....

Ook dat plassen herken ik...pfff.
    Volgens mij hoort dit er bij sommige gewoon HELAAS bij, maar je kan het natuurlijk altijd even bespreekbaar maken bij je vk.

Succes, nog even meid! ;)
    We zijn er bijna...

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ach ja als ik maar weet dat het goed is dan vind ik het prima!
    dan neem ik dat er allemaal bij hihi.
    nou mooi dat jij het ook herkent. ben ik gelukkig niet de enige.

Deel Deze Pagina