Inwendig onderzoek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey dames,

De vk gaat vandaag kijken of de baarmoedermond al week is..
    Wie van jullie heeft dat ook gehad met dit termijn? En wat kan ik ervan verwachten? Doet het pijn?:(

2. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh ik wist niet eens dat het een echo was, d8 dat ze gewoon ff zo zou kijken:) hahaha
    Bedankt voor de geruststelling iig! Ben benieuwd, denk dat alles nog potdicht zit;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is geen echo hoor, ze gaan even voelen hoe de baarmoedermond aanvoelt. Kan even onprettig voelen maar doet als het goed is geen pijn!

4. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ehm een inwendig onderzoek is wel even anders dan een inwendige echo jah.

Je gaan met 1 of 2 vingers van binnen voelen of je baarmoedermond al veranderd is van structuur en of je al wat ontsluiting heb.
    Dit kan vervelend aanvoelen maar probeer zo goed mogelijk te ontspannen en adem te blijven halen.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij mij gaf het redelijk zware menstruatiekrampen, een andere aug.mama vond het wel pijn doen. het is per persoon verschillend denk ik.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier doen ze het standaard elke controle. Ze gaat inderdaad met 2 vingers naar binnen en voelt hoe je bmm aanvoelt. Het is inderdaad een beetje een apart gevoel, want iemand zit toch een beetje te voelen en oefent soms druk uit. Ik vind het nu niet meer vervelend, eerder een beetje gek. Het deed bij mij geen pijn, alleen als ze soms iets probeerde te voelen, bv ligging van het kindje.

Maak je er niet te druk om. Ontspan je en je VK zal je ook zeker op je gemak stellen. Zij heeft hier veel ervaring mee en zal er waarschijnlijk weinig omheen draaien en je zo snel mogelijk weer van die stoel afhelpen (of waar je dan ook zit). Ik vind het wel fijn om steeds te weten hoe de boel er van binnen bij staat!!

7. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Je bedoeld eigenlijk dat ze gaan toucheren?

Bij mij deed dat erge pijn, voelde het alsof ze er tot aan der elleboog inzat, maar ik kan me ook totaal niet ontspannen op zon moment...

inwendige echo doet idd totaal geen pijn, maar is wel even wat anders.

8. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Hey

Dit doet helemaal geen pijn. Bij mij toch niet. Hier wordt dit ook bij elke controle gedaan. Je voelt wel iets, maar zeker geen pijn.

Groetjes

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Hoezo doen ze dat elke keer?

Zou ik niet eens willen zeg hahahahaha.
    Dat ze de boel willen controleren als ik 41 weken ben en willen proberen op te wekken dan vind ik het niet zo erg en tijdens de bevalling natuurlijk ook maar waarom in hemelsnaam zo vaak als bij jou.

10. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    om te zien als de baarmoederhals (of is het nu mond) nog steeds mooi gesloten is.

groetjes

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Ja oke maar ze geeft aan dat ze het elke keer doen bij haar en mijn vk heeft het gelukkig nog niet 1 keer gedaan.
    het is de mond die verstrijkt hahahaha.

Vind het zo onzinnig om dat elke keer te moeten voelen maar goed ik heb haar vk niet gelukkig hahahahaha

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Tja, ik vond het vrij pijnlijk, maar ja, ik vind de sex tijdens de zwangerschap ook vaak wel pijnlijk, vooral in het begin even en ik kan me echt niet ontspannen hoor op zo'n moment.

Vind elke controle dat doen trouwens ook een beetje raar, hoeven ze bij mij ook niet te proberen voor de 38 weken of een duidelijke aanleiding ervoor.

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Precies mijn idee.
    Pas als ze willen strippen mogen ze het proberen anders echt niet eerder hoor mits er geen medische noodzaak is.

14. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hebben ze bij mij ook nog nooit gedaan. Beetje onzin lijkt me om dat bij elke controle te doen.
    Kzou het hier denk ik ook niet mee eens zijn.

Als ik straks weeën krijg of wat dan ook, prima. Maar anders echt niet.

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij mij hebben ze dit ook nog niet gecontroleerd, hoor! Zou echt niet kunnen bedenken waarom het nodig zou zijn...
    Over een week of 6, 7 mag het wel, als het echt moet, maar ze mogen er van mij nog wel langer mee wachten, hahaha! Zit er niet echt om te springen ;)

16. Marieke1983

bij mij heeft ze het ook alleen gedaan op mijn verzoek, ik zag er heel erg tegenop dus we hebben een keertje "geoefend" zoals mijn vlos dat noemde.

dat vond ik erg fijn! anders was ik denk ik pas getoucheerd bij de bevalling.

@ Dottie bij 17 weken controleren of de boel nog dicht zit lijkt me zwaar overdreven, tenzij je een verleden hebt met vroege ontsluiting?

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn vk heeft ook nog nooit een inwendig onderzoek bij me gedaan. Zelfs niet toen ik ongesteldheidsrugpijn en buikweeën had 2 weken geleden. Vind het zelfs een beetje raar dat een vk zo vroeg in de zwangerschap al de baarmoedermond gaat voelen. De enige keer dat ik tijdens mijn zwangerschap een inwendig onderzoek kreeg, was dus in het ziekenhuis, 2 weken geleden en vorige week. Ik vond het niet prettig, maar echt pijn deed het niet.
    Wat wel pijn deed, was de eendenbek bij de 2e keer..

18. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb hier ook nog geen ervaring mee..

Ben trouwens best bezorgd of ik nog wel een beetje fris ben vanonderen.. als de broek naar beneden moet..:):):):):):):):):)

Eendebek vond ik bij t uitstrijkje heel onprettig.. sowieso t uitstrijkje vond ik niet een geweldige ervaring.. maar dit ff terzijde..( Uitstrijkje krijg je vanaf 30 jaar oproep voor, in kader van bevolkinsonderzoek)

19. Marieke1983

ja ik ook! je moest eens weten hoe zorgvuldig ik me heb gewassen voor dat oefen toucheren! :D

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Afijn nu ga ik voor elk bezoek me eerst wassen hahahaha.

Deel Deze Pagina