Beweeglijkheid baby

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lynn77, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi,
    Ik vroeg me af in hoeverre er bij iedereen verschil zit in de beweeglijkheid van de baby's, is het normaal dat bijv. bij de ene vrouw het kindje de hele zw.schap best druk is, en dat bij de andere vrouw, het kindje juist veel rustiger is?

Ik heb voor mijn gevoel best een rustig kindje, zeker overdag voel ik af en toe wel een zacht schopje of rommeltje maar het is maar van vrij korte duur. Savonds wordt er ook wel een beetje gerommelt, maar heb het gevoel dat mijn kindje gewoon niet echt heel druk is.

In week 29 daarintegen was kindje echt super druk, overdag vaak druk en vooral savonds de hele avond schopjes enzo, dat ik ook echt de hele tijd mijn buik zag bewegen. Maar dat is dus maar 1 weekje geweest en nu is het weer als voorheen, gewoon redelijk rustig.
    Ik voel wel vaak dat kindje sinds 2 weken nu de hik heeft, bijna dagelijks.
    Ik kan het kindje soms ook voelen draaien in mijn buik, dat ze anders gaat liggen.

Moet ik me zorgen maken dat ik niet zo'n druk kindje heb? Is dit normaal, dat het kindje niet zo druk is?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi lynn,

Alle kindjes zijn inderaad anders, je hebt drukke en rustiger kindjes. Dit is heel normaal en hoef je je geen zorgen over te maken.
    Is het zo dat het je toch niet lekker zit,neem dan even contact op me je verloskundige.

Imke

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

Dec 29, 2007
    10,546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor je antwoord! Ik moet vrijdag naar de gyn. dus zal haar ook even vragen hiernaar.

Share This Page