Momenteel ben ik 35 wkn zwanger en mijn kindje blijkt in stuit te liggen. Volgende week wordt een draaipoging gedaan. Dus ik hoop dat het nog omkeerd. Zo niet, dan sta ik voor de keuze keizersnee of natuurlijk bevallen (op ziekenhuis). Wie heeft hier ervaring mee en waarom heb je voor het ene of het andere gekozen? Ik neig naar keizersnede, aangezien bij het merendeel van de vrouwen die natuurlijk willen bevallen het uiteindelijk toch een keizersnede wordt. Maar dit heeft natuurlijk ook nadelen
Een stuitbevalling schijnt ook heel zwaar te zijn voor de kleine. Laat de verloskundige precies alle voors en tegens uitleggen, dan weet je precies wat je te wachten staat. Ik persoonlijk zou denk ik voor een keizersnede kiezen. Ik heb er 1 gehad (niet na stuit hoor) en het is pittig met herstellen, maar toch zou ik het denk ik liever weer doen dan een stuitbevalling.
Mijn zoontje lag met 27 weken in een stuit en is niet meer gaan draaien helaas, en draaien kon niet had een voor liggende placenta. Ik heb de dag voor de bevalling gekozen voor een keizersnede en waarom niet voor me zelf want zelf vond ik het een hel die kz maar dat is een ander verhaal. Maar nu ben nu 23 +2 en mijn meisje ligt ook al in stuid voelde het zelf al voelde alleen getrappel bij me muts zeg maar, De gyn zegt ze kan nog draaien ik zij er gelijk bij ze zal wel op haar broer lijkenDus ik moet eerlijk zeggen ik hou me hart vast, maar mocht het zo zijn en ze gaat toch ook niet draaien dan is de keuze simpel ondanks de hel die ik onder gaan heb met mijn kz word het weer een kz waarom voor me kindje omdat het voor de kindjes extra zwaar is om met hun kont geboren te worden. Voor jou ik hoop dat de baby nog gaat draaien echt, en zo niet maak idd de goede keuze en stel je van af dat moment er goed op in. Heel veel s6 en Groetjes Patricia Uitgerekend 15 feb 2010 en moeder van een heerlijke knul die volgende maand 9 word.
Hoi Tinkelbel, Hier zijn de laatste tijd heel veel topics over geopend (er zijn veel eigenwijsjes momenteel!) Kijk es naar http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/170113-draaipoging-bewust-kiezen-voor-geplande-keizersnee.html en http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/167954-stuitligging-zwanger-op-eind.html Succes!
Pnirmal, lijkt mijn verhaal wel, alleen lag mijn middelste wel in hoofdligging! Nu ben ik ook 23 weken (precies zelfde datum als jij uitgerekend) en deze ligt ook in stuit! Maar even on-topic, ik heb gekozen voor een keizersnede en ik ben blij geweest met deze keuze. Ik ben goed hersteld en het viel me eigenlijk ontzettend mee! Persoonlijk zou ik ook niet voor een stuitbevalling kiezen omdat het mij te gevaarlijk lijkt voor de baby. Maar zoals Amore al zei, kom kletsen bij het stuitligging-zwanger op het eind topic, hier zijn een hoop meiden met ervaringen met draaien, keizersnedes en stuitbevallingen!
Grappig haha. en ook een meid nou leuk haha. Voel de jij het ook al gelijk zeg maar van o je ligt weer dwarsligger in mijn buik haha. Ik wel haha voel namelijk nooit getrappel boven in dus haha was eerlijk gezegt gisteren niet zo verbaast dat ze echt niet met haar hoofd beneden lag. Groetjes Patricia
Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel ooit op school toen ik de lessen kind en kraam had een film gezien waarbij een kindje in stuit lag en het op een natuurlijke manier geboren werd, nou ik vond dat niet prettig om te zien hoor hoe ze aan dat kindje lagen te trekken enz! Daarom heb ik altijd gezegd mocht het bij mij voorkomen dan zou ik voor een KZ gaan... niet dat dat nou zo'n pretje is maar denk wel wat prettiger voor de kleine....
Nou bij mijn 2e had ik de angst wel dat hij in stuit lag, maar achteraf voelde de bewegingen ook helemaal anders. Nu ligt deze weer in stuit en ik herkende het gevoel meteen weer, ik was bij de 20 weken echo ook niet echt verbaasd (net als jij) en nu afgelopen maandag lag ze nog steeds in stuit op precies dezelfde plaats waar ik haar altijd voel. Vind het wel apart dat de meiden bij mij steeds de stuit kiezen, hoewel ik weet dat het wel kan veranderen nog natuurlijk
Hallo, Nou ik ben 36 weken en 4 dagen zwanger van een dochter!. Zij ligt al vanaf 25 weken in een onvolkomenstuit,gisteren heb ik een draaipoging gehad maar ze wou echt niet draaien!~dus ja nu staan we voor de keus ks of stuitbevalling ik was er al vrij snel uit een ks het is beter voor die kleine ik heb zwangerschapsdiabetes dus als ons kindje geboren word moet het de eerste 24 uur al aardig wat prikjes dat vind ik al heel erg,maargoed een stuitbevalling schijnt vrij zwaar voor de kleine te zijn dus daarom wil ik een keizersnee het is voor haar beter en ik kan wel stootje hebben pijn heb je toch wel denk ik maarzo. Maargoed zijn er ook dames die al eerder een keizersnee gehad hebben? zou er graag wat meer over horen op internet is veel te vinden maar vind het toch fijner om persoonlijke verhalen erover te lezen. En tinkelbel Heel veel succes hoop voor je dat je kindje wil draaien! zoniet heel veel succes met het maken van je keuze je moet doen wat je hart je ingeeft!
ik ben nu 26 weken ga naar de 27ste week toe maar ik voel ook nog van ales boven me schaambeen maar af en toe ook boven me navel dus ik ben heel enieuwd ik moet maandag naar de vk toe en dan zal ik wel horen hoe mijn kindje ligt maar het kan nog draaien tot de 32ste week toch?