Misschien n domme vraag....

Discussion in 'De bevalling' started by BouBou, Oct 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BouBou

BouBou Lid

Mar 25, 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    Hey dames,

Ben nu bijna 21kwn zwanger van m'n 1e kindje, en ik vroeg me af hoe je ontluiting moet meten als de bevalling is begonnen. Ik lees vaak: ' ik had 7 cm ontlsuiting', maar ik heb geen idee hoe dat opgemeten wordt.....

Wie kan/wil me dat vertellen?

Alvast bedankt!!

xxx

2. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Dat doet de verloskundige of de gyn. Dit voelen ze dan met de vingers.

3. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    maar dit doen ze alleen tijdens je bevalling, het is niet zo'n prettig gevoel

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Inderdaad doet gyn/vk en tijdens de weeen geloof ik. Met vingers/hand

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja precies tijdens de weeën met de vingers...al zei mijn man dat bijna haar hele hand verdween haha...

6. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Gelukkig ben je er zelf op het moment "niet helemaal bij", tenminste ik niet. Had het veel te druk met mezelf :D

7. BouBou

BouBou Lid

Mar 25, 2009
    32
    0
    6
    Amsterdam
    oh ok. Duidelijk. Ik dacht dat ik het op een of andere manier zelf moest doen of m'n man.

Bedankt voor jullie reacties!!!

XXX

8. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Ik ken iemand die opgegroeid is op een boerderij en dat idd bij zichzelf heeft gedaan :D
    Die kon de vk opbellen: nou, ik heb even gevoeld en ik heb zoveel cm ontsluiting ;)

9. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    hihi vraag me af hoe je het meet dan haha...hmm misschien de volgende keer eens proberen maar dan doe ik het met een liniaal hahahaha

10. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Vind het trouwens sowieso altijd knap van vk's en gynaecologen dat ze zo op de tast het aantal centimeters kunnen meten. Lijkt me best een lastig klusje!

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

Jan 18, 2008
    1,133
    0
    0
    Tilburg
    ze doen het niet alleen tijdens weeen, als je gestript wordt of een ander inwendig onderzoek krijgt om wat voor reden ook voelen ze het ook gewoon. Zo'n pijn doet het nou ook weer niet.

12. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,053
    2,188
    113
    Brabant
    zo'n pijn doet het nou ook weer niet???

Nou ehm, dat kán dus wel he... Ik ben in de MMM toch wel wat gewend aan gedoe "daar onder", maar het toucheren tijdens de bevalling was een ramp. Mijn bmm lag ver naar achter en zowel 3 vk's (tja lange bevalling, dus wisseling van dienst en ook nog naar het zkh) als 2 gyn's konden er haast niet bij. En dan doet het dus wel "zo'n pijn" he..
    Maar goed, dat is dus niet normaal...:)

13. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    hoi ja het is knap hoe ze het doen maar bij mij kijken doet geen zeer hoor ja echt prettig is het niet maar ik vindt het wel meevallen

14. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb er zelf niets van gemerkt, ik kan me zelfs niet eens herinneren dat ik de aanraking van de verloskundigen of later de verpleegkundigen heb gevoeld. Ik kan me goed voorstellen dat het bij andere mensen anders is, maar het hoeft dus helemaal geen pijn te doen.

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    ik vond het het ergste van de hele bevalling.maar goed het is dus bij iedereen anders!

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    het gaat ook niet zo precies hoor, ik had een hele toffe verloskundige...en die zei dat ze het per vinger doen... dus beetje natte vinger werk (letterlijk hihihihi, sorry geinige woordspeling) dus 1 vinger is 1 cm, 2 vingers 2.. etc... als je dus een grote gyn het werk laat doen heb je misschiein ineens minder ontsluiting.

en ze meten het inderdaad ook wel als je gestript wilt worden. hebben ze bij mij ook gedaan... ik vond dat veeeeeel pijnlijker als tijdens de bevalling. heb er toen weinig van gemerkt, was inderdaad zoals hier al werd gezegd helemaal in mezelf gekeerd... alleen met mezelf bezig. en tijdens het strippen ben je er toch met je volle 100% bij... heb t toen wel ff uitgegild :D

17. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik vond t toucheren dus vreselijk pijn doen en was ook pissed toen de vk bij de 3de x zei: ik moet voelen anders weet ik toch niet hoever je bent en of t al tijd is om naar t zh te gaan!!! En dat op een boze toon...grrrr

Bij mij 3 pogingen om te toucheren thuis en bij de 3de gilde ik t uit en toen had ze der vingers er in, maar ow my god wat vond ik t pijnlijk terwijl ik normaal best hoge pijngrens heb.Snapte er zelf ook niets van en de vk zei dat t normaal niet zoveel pijn hoort te doen. Bij ieder dus anders he! maybe had t ermee te maken dat ik al tijdje geen sex had gehad?? ik weet t niet :)

Wil je nie bang maken hoor meis, t is bij iedereen anders zoals niet elke bevalling ook t zelfde is dus hopelijk heb jij er geen last van of weinig. Probeer jezelf niet gek te maken en je ziet t op t moment zelf wel. Fijne zwangerschap nog en geniet van je buikje, ik mis het erg die bolle toet van me hihi :p MAAAAAr heb wel een super zoontje voor terug!

Share This Page