We kwamen vrijdag om 9 uur bij de VK in het ziekenhuis en die wilde maandag gaan inleiden, omdat het lichamelijk voor mij veel te zwaar werd.. Ik was inmiddels 30 kilo zwaarder en totaal aan het einde van mijn latijn.. Daar waren ze het in het ZH volkomen mee eens.. Ze moest wel even controleren of ik inleidbaar was en dan zou het voor maandag gepland worden. Bij het toucheren zei ze: Nou je heb vast al flink lopen spoken vannacht.. Ik keek verbaasd, want ik had juist eindelijk weer eens heerlijk geslapen.. Bleek al 5cm ontsluiting te hebben! Bij het toucheren braken mijn vliezen ook in 1 keer door en kwamen meteen de weeën op gang.. Niet meer naar huis dus, maar 2 verdiepingen hoger naar de verloskamers!! Ik zou een ruggenprik krijgen, maar ik was al te laat voor een ruggeprik, want bij de eerste controle door de Gyn boven had ik al 7 cm ontsluiting.. Helaas duurde de laatste 3 cm een aantal uren, doordat de weeën zo heftig waren en ik ze bijna niet weg kon krijgen.. Na een injectie met pijnstilling kwamen de laatste 3 cm ook en na 6 weeën persen (16 minuten maar, vast een record voor de eerste..) was ze er dan eindelijk om 15:08 Onze Sophie! Om 7 uur was haar temp. goed en mochten we lekker naar huis.. De kraamzorg heeft ons helpen opstarten en ze doet het uitzonderlijk goed.. Doorslapen is ook al helemaal haar ding en 's avonds is ze meer wakker, maar ze vindt het vast te gezellig bij ons na het eten Ze is nu na 5 dagen zelfs al weer op haar geboorte gewicht.. Wat kan een mens zich nog meer wensen!
Klinkt allemaal ideaal ! Bofkont! Posi story Zo zou ik een bevalling ook wel willen...pijn doet het natuurlijk wel, maar dat is bij iedere bevalling zo. Geniet lekker van je kleine meisje. Mirre
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie meid Sophie!!! Super hoor, zo'n bevalling! Geniet van jullie lieve meid.
Gefeliciteerd met jullie dochter (en ik verbreek helaas je record, ik had na 3x persen en 8 minuten ons meisje eruit haha). Geniet er van!
gefeliciteerd!!!! ps ik verbreek weer het record 5 min persen. in de papieren staat zelfs 3 min.... oke dit is wel mijn 2e