hallo allemaal, ik ben morgen 39 weken zwanger. Ik heb van verschillende mensen al te horen gekregen dat het niet erg is als je kindje niet is ingedaald voor de geboorte. ik ben wel benieuwd hoe deze bevalling bij andere is verlopen. zijn eerst de vliezen gebroken of eerst weeen en last gehad van voor weeen? ik blijf maar denken dat de kleine straks niet "gewoon" wordt geboren maar met een KS. Volgens de gyn kan hij dit nog niet zeggen. gr Jo7
Als dit niet je eerste kindje is, dan gebeurt het indalen meestal pas tijdens de bevalling. Het enige wat je even in de gaten meot houden, is dat je moet gaan liggen als je vliezen breken zodat de navelstreng niet om het nekje kan gaan. Verder kan je gewoon vaginaal bevallen als alles goed is! Succes!
Hoi Jo, had precies hetzelfde en ben uiteindelijk bij 41 wk +2 dagen spontaan bevallen na 2 x strippen. Ik heb me er wel druk over gemaakt of er een reden was dat hij niet ingedaald lag, zoals dat het hoofdje niet zou passen oid. Mijn vk maakte zich er niet zo druk om en achteraf paste het dus ook wel . Wel vorderde de ontsluiting traag, ik bleef hangen op 5 cm omdat het hoofdje niet goed drukte maar het is nog net geen ks geworden. Omdat hij niet ingedaald lag was er weinig voorwerk verricht en alles nog niet echt "week" (en lukte het strippen ook maar net), en dat maakte waarschijnlijk ook dat het langer duurde voordat de ontsluiting volledig was. Niet gezegd natuurlijk dat het bij jou ook zo gaat maar hierbij dus mijn ervaring. Heel veel sterkte met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling gewenst! groetjes, Pumba
Je hebt het vaker bij een eerste dat je kindje pas laat of juist tijdens de bevallling indaald! Bij mijn zoontje lag ik al in het ziekenhuis toen mijn vliezen braken in bed (net toen ik een tukje wilde gaan doen) en toen is hij ook ergens in die tijd pas ingedaald (heb niet bijgehouden of gevoeld dat ie dat deed maar no worries hoor, is heel normaal! succes!
Mijn jochie was ook niet ingedaald. Dat is ergens de laatste 24 uur gebeurd, en waarschijnlijk pas bij de bevalling zelf. Ik ben met 41+1 bevallen. Redelijk vlotte bevalling. Vanaf 6 uur regelmatig weeen, om 7 uur (toen manlief met de Vk aan de lijn zat) braken mijn vliezen. Vanaf half 9 heel veel weeen, wat leidde tot 10 cm om half 12. Het persen heeft een uur geduurd, dat was vooral omdat ik weinig persweeen had. De ontsluitingsweeen kwamen elke 2-3 minuten. De persweeen misschien om de 7-8 minuten. Ze hebben mijn jochie geholpen met de vacuumpomp, omdat zijn hartslag het niet fijn vond. Uiteindelijk om half 1 bevallen van een kerngezond jochie van bijna 8 pond.
Mijn jongste is ook pas tijdens de bevalling ingedaald. 1 dag ervoor lag hij nog erg hoog tijdens de controle. Met 41+2 begonnen de weeën en toen heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken om de bevalling goed op gang te krijgen. Na het breken van de vliezen voelde ik hem gelijk een stuk naar beneden zakken en een uur later is hij geboren.
bij mij dachten ze dat mn kleintje wel in gedaald was. maar toen de weeen begonnen en bij aan komst in het zh bleek dit niet zo te zijn. nog wel geprbeerd normaal te bevallen maar bleef op 7 cm hangen toen ze de vliezen braken was het ineens nog maar 5. heel apart allemaal haha.. maar ja dit is dus een keizersnee geworden.
Ik was een week voor de bevalling bij de vk en toen was de kleine nog niet ingedaalt en toen mijn vliezen braken was hij nog niet ingedaalt. Hij is wel op de natuurlijke manier geboren
Bij Alle 2 m`n bevallingen waren de babies bij de laatste controle niet ingedaald. Met allebij ben ik 40.5 weken bevallen waarbij de weeen eerst begonnen. Bij de eerste ging ik na +/-6 uur persen en met 3 persweeen was hij geboren. Bij de 2e bevalling was ze na 5 uur en 1 persee geboren. Voorweeen heb ik alleen bij de 2e gehad.
Mijn zoontje was ook niet ingedaald. Verloskundige maakte zich daar niet druk om en ik dus ook niet. Hij is pas ingedaald toen de bevalling begon. Hij was wel een sterrekijkertje en nogal fors (4300 gram) dus er moest wel een vacuumpomp aan de pas komen.
Ik was tien dagen overtijd toen de bevalling begon. Mn dochter was nog nix ingedaald..... Maar is helemaal goed gekomen, kreeg eerst gewoon weeën en mn vliesen zijn handmatig gebroken. Dus ja, geen nood Het kan gewoon goedgaan i.i.g.
mijn eerste was niet ingedaald... is met 40 + 2 geboren.... (Wel ook met vacuum) rest van de bevalling (ontsluiting en zo) liep trouwens wel heel vlot....
Hier ook niet ingedaald.... ben met 40w3d bevallen vanaf de eerste wee tot de geboorte ong. 3,5 uur. ( is mijn eerste ) Geen knip of gescheur... Ideaal dus... moest wel een goed half uur persen... ze moest van ver komen! Oja.. vliezen braken toen ik 4cm ontsluiting had. Dacht toen overigens dat ik enkel wat rugpijn had... hms.
Bij mijn 1e dochter had ik precies hetzelfde, met 39 weken nog een echo gehad omdat ze nie was ingedaald. 2 dagen later begonnen de weeen, en mevrouw daalde in, maar de weeen bleven komen, maar niet met een regelmaat voor snelle ontsluiting, maar weer te vaak om rustig te kunnen liggen of slapen, nadat donderdagavond rond acht uur begon en de vrijdagnacht ernaar nog maar 3 cm had, heeft de VK besloten me naar het ziekenhuis te sturen voor weeenopwekkers en een spuit om tot rust te komen, omdat ze bang waren dat te moe zou zijn voor de bevalling, was mijn 2e nacht op dus... Zaterdagavond 17:25 uur was ze toen geboren. Nu word over 1,5 week als goed is ingeleid, Maar de kleine is al ingedaald gelukkig, maar benieuwd hoe snel nu gaat!
morgen gaan ze een plan maken. Als ik ontsluiting heb dan gaan ze het inleiden. Ben erg benieuwd. De kleine ligt nog steeds boven het bekken
Mijn dochter was ook niet ingedaald toen met 39w4d mijn vliezen braken, meteen daarop kreeg ik weeen. Na 24 uur kwamen ze tot de conclusie dat het toch niet een natuurlijke bevalling werd en kreeg ik een KS.