Gelukkig duurt t bij mij nog even maar vraag me dit al wel een tijdje af. Mn eerste bevalling ging best vlot, in zo'n 9 uurtjes tijd. Maar begon wel met het breken van de vliezen. Vaak hoor ik toch dat als ze de vliezen breken dat t dan sneller gaat. Is mn eerste bevalling zo vlot gegaan omdat de bevalling begon met het breken van de vliezen? Ben een beetje bang dat bij de tweede dit zal tegenvallen aangezien maar ca 10% van de bevallingen op die manier begint dus de kans groot is dat het nu niet zo zal gaan. Iemand ervaring?
bij mij zij tot 2 keer toe mn vliezen eerst gebroken eerste bevalling 4.5uur en tweede 2uur dus ben benieuwd hoe deze gaar En zelfs nog om de zelfde tijd dat mn vliezen braken ook zo apart!!
Wow! Dat zal een spoedbevalling worden! Is de kans groter dat de vliezen bij een tweede bevalling weer als eerste breken? Als dit nou niet zo is, ben je dan niet bang met eindeloze ontsluiting te blijven zitten?
Veel gynaecologen of verloskundigen breken je vliezen volgens mij wel als de ontsluiting niet opschiet.
ik heb geen idee eigenlijk of dat meestal dan zo is dat als t 2 keer vanzelf meteen brak bij een derde ook zo begint. T hoeft van mij niet sneller maar 24uur vind ik dan weer een beetje overdreven hihihih. We zullen zien ik beval in t ziekenhuis dus ja nog sneller dan mogen we wel vol gas naa rhet ziekenhuis en moet t al snachts zijn anders redden we t nooit. wil toch niet in de auto bevallen hoor haha.
Mijn vliezen braken en daarna heeft het nog 48 uur geduurd voordat onze zoon geboren werd,dus daar kun je dus ook niets van op aan...
Bij Eva waren mijn vliezen gebroken, een paar uur later kreeg ik weeen en ongeveer 8,5 na de eerste wee is ze geboren. Bij Lisa kreeg ik 's nachts om 3 uur lichte weeen, heb nog een tijdje geslapen en wist niet zeker of het echte weeen waren (zeker omdat ik nog kon slapen ), om 7:30 wist ik dat de bevalling toch echt begonnen was en om 11 uur is Lisa geboren. Mijn vliezen braken rond 10:45. Bij Lisa dus 8 uur weeen gehad waarvan 3,5 uur wat heftigere weeen, maar eigenlijk was alleen het laatste uurtje wat heftiger (maar stelde ook niet veel voor). Bij Lisa zijn de vliezen dus pas op het laatste moment gebroken, maar die bevalling was een stuk makkelijker (niet veel sneller overigens, behalve het persen).
Door de gebroken vliezen zijn je weeen sterker, Je baarmoeder is een spier en door het vruchtwater kan deze niet helemaal samentrekken. Als de vliezen gebroken zijn kan dat beter en gaat het dus vaak sneller
bij mijn eerste begon het met spontaan gebroken vliezen en duurde 8 uur, bij de 2e zijn mijn vliezen uiteindelijk door verloskundige gebroken en duurde het 6 uur.
Bij beide kindjes zijn spontaan de vliezen gebroken (beiden om 03.30 uur, heel toevallig!) Bij de eerste duurde het 24 uur en bij de 2e 6 uur. Dus de 2e zeker sneller in dit geval (gelukkig, pff!)
Ik heb twee snelle bevallingen gehad. De eerste is begonnen met gebroken vliezen. Een half uurtje later kwam de eerste wee en 5 uurtjes later was mijn dochter geboren. Mijn tweede bevalling begon met lichte weeen om 9.00 uur. Om kwart voor elf had ik 2 cm en om kwart voor een 4 cm. Dacht dus dat deze bevallingen langer zou duren. Om kwart voor een brak de verloskundige mijn vliezen en om 13.00 had ik volledige ontsluiting. 3 minuten later is mijn tweede dochter geboren. Na het breken van de vliezen ging het dus opeens wel heel erg snel. Maar ik vond het niet erg hoor
Ok, dit stelt me wat gerust! Eigenlijk lees ik dus dat het medisch gezien wel zo klopt dat als de vliezen eerst gebroken zijn dat de weeen dan krachtiger zijn, hierdoor maken VK's en gyns er ook gebruik van als de ontsluiting niet vordert? Maar lees ook dat de tweede bevalling desondanks toch sneller gaat of de vliezen spontaan vooraf zijn gebroken of niet?? Bij mij braken mn vliezen rond 1 uur 's nachts, pas rond 7 uur kreeg ik lichte weeën, om 10 uur een weeenstorm en om 14 uur mocht ik gaan persen. Helaas een sterrenkijkertje waardoor ik ruim een uur moest persen zonder persweeen. Laatste uurtje ging dus niet zo vlotjes, de rest kijk ik prima op terug. Vandaar dat ik daar nog wel voor zou willen tekenen!
1e.. gebroken vliezen.. 18 uur later kind geboren maar nauwelijks voelbare weeën gehad. Bijna twee uur geperst. Wel effectief: geen pijnstelling, geen ingrijpen. Prima bevalling. 2e... gebroken vliezen (maar niet gemerkt). Gewone weeën gekregen (maar niet heftig).. 4 uur later was mevrouwtje er: 25 minuten persen (ivm sterrekijker)
Ik was hier idd ook wel benieuwd naar. Mijn eerste bevalling begon met gebroken vliezen, toen ruim een uur niks en daarna een weeenstorm en 5 kwartier persen (op eigen kracht, persweeen namen af). Dit alles bij elkaar duurde 3,5 uur. De vk zei laatst wel tegen me dat wanneer mijn vliezen het houden het deze keer geleidelijker zou kunnen gaan. Maar we moeten het dus nog zien, hopelijk weet ik binnen een week of 2 meer!
Bij mijn dochtertje had ik veel last van gerommel, vanaf week 35 begon het te rommelen. En met 38w2d braken de vliezen spontaan en na een paar uur had ik lichte buikweeen die na een tijdje overgingen op rugweeen. Nu heb ik zo nu en dan voorweeen, maar niet zo pijnlijk/vaak als bij mijn dochtertje. Dus ik ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan..
De ontsluiting ging bij de tweede iets vlotter, maar vooral de uitdrijving was mega-veel sneller (ipv 1,5 uur persen nog maar 10 minuten). Dat had bij mij niets met de vliezen te maken, maar puur met het feit dat de weg al een keer gebaand was. Bij mij braken de vliezen niet vooraf al; bij de eerste brak de vk ze toen ik een half uur geperst had (en de ontsluiting was behoorlijk vlot gegaan); bij de tweede braken ze spontaan na de eerste goede perswee, ik voelde toen ook gelijk het hoofdje staan.
Bij mij begon het ook met gebroken vliezen, alleen kwamen mijn weeen niet. Ik ben 24 uur nadat dit gebeurde ingeleid. Daarna wel vanaf de inzet van het infuus, in 3 uur bevallen.....of het nou met het inleiden of met gebroken vliezen te maken, heeft weet ik niet...
de eerste: 6.00 gebroken vliezen. Om 8.00 aan de wee-opwekers (ivm stuitbevalling). Om 13.40 was ze geboren. de tweede: 5.00 gebroken vliezen. s`Avonds om 21.00 eerste wee. Een enorme wee-storm volgde en om 22.50 was ik al bevallen. Ben benieuwd hoe snel de derde gaat!
Ik lees wel snelle bevallingen maar of dat dan door de gebroken vliezen komt??? En is het ook zo dat als de eerste keer begint met gebroken vliezen dat je bij een tweede dan ook meer kans hebt? Weet iemand dit?