Beste leden, Even ervaringen gezocht mbt bekkenmetingen. In het ziekenhuis waar ik onder controle ben is het standaard dat je op 34 weken een bekkenmeting krijgt. Ze kunnen zo beter voorspellen of het allemaal gaat passen. Maar wat zegt zo'n meting eigenlijk en is het nauwkeurig? Heb gelezen in andere topics dat groeiecho's soms ook niets zeggen. Die bekkenmeting is een echo van je bekkenring en het zou standaard zijn in Belgiƫ (had er namelijk nog nooit van gehoord). Ook zou het niet pijnlijk zijn maar 'kunnen de aan te nemen houdingen als minder prettig worden ervaren'. Weet niet wat ik me erbij zou moeten voorstellen. Ben benieuwd naar ervaringen en of je iets gehad hebt aan de informatie. Groetjes,
Hai, Bij mijn eerste kindje heb ik ook een bekkenmeting gehad. De baby was niet ingedaald en ze wilde graag weten of het uberhaupt wel zou passen om gewoon te bevallen. Ik ben van mezelf heel fijn gebouwd. Bij mij bestond het onderzoek uit een inwendig onderzoek door de gyn. en een inwendige echo waar bij ze inderdaad een aantal metingen hebben verricht. Kreeg meteen daarna bij de gyn. de uitslag dat alles prima was en ik normaal kon bevallen. En dat is ook gelukt, een reden voor het niet indalen hebben ze niet gevonden.
Heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.. Maar lijkt me dat als ze het inwendig onderzoeken/meten het wel redelijk duidelijk moet zijn toch?
Ha selle, bedankt. De bekkenmeting waar ik informatie over heb, is een radiologisch onderzoek dus (ook) extern, en het onderzoek duurt best lang (25 min). Ook moet je verschillende houdingen aannemen. nina4, dat lijkt me ook. Tegen die tijd zal ik het wel zien en ervaringen hier posten.