Kom net bij de vl vandaan. We hadden het over de bevalling van de vorige, die ging nogal snel voor een eerste 5 uurtjes. Nu zei ze dat dit niet zo hoeft te zijn bij een tweede. Kan best langer duren. Maar ook zeker korter. Ik merk dat ik nu toch wat onrusig ben. Hoe ging dat bij jullie. Ging de tweede bevalling sneller? Makkelijker? alvast dank voor je antwoord. Evelien
hier vlak onder staat een ander topic over hoe snel/gemakkelijk de tweede bevalling is gegaan... mssn heb je daar wat aan?
Echt waar? jezus, dat zijn echt stortbevallingen.... Bij mij was de eerste 20 uur, de tweede 9 uur vanaf de allereerste wee. Als je rekent vanaf enigszins regelmatige weeën was de eerste een krappe 6 uur, en de tweede 2,5 uur. Wel sneller, niet makkelijker, is mijn beleving.
wow nynke! inderdaad zoals Bri zegt stortbevallingen!! hier de eerste (inleiding) 12 uur + 51 min persen de tweede 3 uur (spontaan) + 7 min persen
1e bevalling 11.00 gebroken vliezen en 15.28 was hij er (4,5 uur dus). Hier ging de 2e bevalling sneller. Kreeg weeën om 1.30, 4.05 vliezen gebroken en om 4.10 was hij er (2,5 uur). Vond het niet makkelijker dan de 1e.
Eerste bevalling 48 uur, en had me er deze keer min of meer op voorbereid.. Maar vanaf de eerste puf wee, duurde het maar 3,5 uur tot ze er was!!!
Mijn eerste bevalling was vlot, mijn tweede ging te snel. Deed veel meer pijn en de vk was te laat. Mijn eerste vond ik veel prettiger helaas..
Eerste bevalling rommelde het 's nachts wel maar vanaf het door ging zetten 4 1/2 uur. De tweede maar 2 1/2 uur, en duurde het persen iets langer omdat ik geheel verkrampte benen had.
Oeps klein foutje. De eerste duurde 12 UUR en de tweede idd 51 minuten. En dat was zeker een stort bevalling. Vliezen braken om 23.00 uur toen begonnen de weeen ook en dat was hel. Buik,been en rug weeen en op het laats ook nog persweeen. Mijn derde was daarin tegen echt fijn. Duurde zo'n twee uur en deed geen pijn. Ik was om 04.00 uur in het zh en heb heerlijk geklets met de vk. Die ging om 04.30 even kijken en verschoot toen enorm van kleur. Ik had gewoon al 10cm ontsluiting. Vliezen gebroken en om 04.44 was onze man er.
Mijn tweede bevalling ging sneller; 3 uurtjes tov 5 bij de eerste. Ik heb nu minder ontsluitingsweeën gehad, dus wat dat betreft ook veel minder pijn. Maar het persen ging nu een stuk lastiger! Ik heb echt keihard moeten werken om hem er uit te krijgen. Maar goed, dat kan ook komen doordat ie bijna 10 pond woog én zn handje naast zn hoofd had liggen
Gemiddeld genomen kun je aannemen dat een 2e bevalling half zo lang duurt als je eerste, tenzij 'complicerende' factoren (bijvoorbeeld een andere ligging, zoals sterrenkijkertje) Bij mij klopte dat ook vrij aardig. De eerste 4 uur, de tweede 2,5 uur. Bij de eerste had ik best wat paniek omdat het zo snel ging en het zo snel zo pijnlijk was (en dan persdrang maar niet mogen persen, vreselijk!). Nu was ik daar op voorbereid en toen het heftig werd, kon ik mezelf troosten met het feit dat het ook zo weer voorbij zou zijn. Ik was echt zoveel relaxter... Bij mijn eerste 20 minuten geperst (op 8,5 pond), bij mijn tweede 4 minuten gezucht (bij 9 pond), ik mocht niet persen want ging te snel, mijn dochter floepte er bijna letterlijk zo uit ...
eerste ben ik wel 3,5 dag bezig geweest.... 2e was er in 6 uur ( was een sterrekijker , heb bijna een uur persweeen opmoeten vangen, toen heeft een boze gyn, die vond dat de co-assistent te lang heeft gewacht met hulp vragen, tessa's hoofd gedraait in het geboortekanaal) dus ze had er eerder kunnen zijn.... 3e bevalling duurde 4,5 uur... was de fijnste! en meest natuurlijke ook..... was ik wel blij om , hielp bij de verwerking van bevalling 1 en 2
Bij ons eerste kindje duurde het 6,5 uur in totaal. Kwam spontaan op gang. Bij de 2e duurde het 1,5 uur en kwam ook spontaan op gang.