iemand een idee? (verzekering bij zwangerschap)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Arian, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    #1 Arian, 24 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 feb 2013
    Ik vraag dit even voor mijn zus.
    Zij is onverwacht zwanger geworden, dit lag dus niet in de planning, maar ze zijn er wel bij mee, en het is van harte welkom.

Nou zit het zo, zij heeft alleen maar een basisverzekering bij ditzo. Hierin wordt dus niks vergoed. Ze heeft al geprobeerd om een aanvullende verzekering, erbij te nemen maar dit lukt niet. ze gaat morgen sowieso bellen, maar wat zijn haar rechten. kan je zo maar een aanvullende verzekering erbij nemen?

ze waren het dit jaar nog niet van plan anders had ze wel een aanvullende verzekering genomen voor 1 januari.

iemand tips of ideeën?

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan je verzekering altijd ophogen. Allen terug omlaag zetten gaat alleen einde van het jaar.

3. Derbi

Derbi Niet meer actief

Nee, je kan voor 1 februari een verzekering afschaffen of erbij nemen, daarna niet meer. Helaas. Maar hoezo niks vergoed? Ik heb ook alleen een basispakket en kraamzorg en prenatale zorg zit er gewoon in.

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    volgens mij valt verloskundige zorg volledig onder de basisverzekering. Bij kraamzorg ook, alleen betaal je een eigen bijdrage van ongeveer 4 euro pee uur.

5. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ze hebben geen acceptatieplicht in ieder geval, er bestaat dan ook geen 'recht' op een aanvullende verzekering.

Aanvullende verzekering | Zorgverzekering | Rijksoverheid.nl

Nu zal je zus sowieso onder controle van de VK komen te staan (mits er geen medische bezwaren zijn, dan wordt het de gyn en ook dat is volledig gedekt!), de VK wordt volledig vergoed, ook de echo's die zij voorschrijft worden volledig vergoed.

Kraamzorg wordt ook vergoed enkel geld daar wel een eigen bijdrage van 4 euro per uur. Er wordt uit gegaan van 49 uur kraamzorg dacht ik *4 euro is 196 euro. Net zo duur als een heel jaar voor een aanvullende verzekering betalen zo ongeveer.
    Het kan ook zijn dat er minder uren geïndiceerd worden, of zelfs meer.

Hier vind je wat in de basisverzekering zit.

Wat zit er in het basispakket van de zorgverzekering? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Deel Deze Pagina