Dag dames, momenteel ben ik een goede 38 weken ver. Gisterenavond omstreeks 21.30u begon ik regelmatige krampen te krijgen om de 10 minuten die ongeveer 40 seconden telkens op zen ergst waren. Ik dacht dat dit beginnende weeen waren maar na een kleine twee uur ebden deze weg. Toen ging ik naar het toilet en ben ik denk ik mijn slijmprop deels verloren. Ofwel is het overvloedige afscheiding? Ik weet het niet goed. Mijn man stond toevallig naast mij en zei dat dit toch wrshl de slijmprop was. Het was veel en taai, beetje anders van kleur dan witverlies maar niet echt bruin of met slierten bloed in. . . Ik weet het dus niet goed. . . erna was de baby geweldig actief en heb de indruk dat hij terug wat meer is ingedaald. Als het de slijmprop is, wil dit dan zeggen dat de ontsluiting stilletjesaan zal beginnen? Vanmorgen ook nog wat lichte kramp maar niet op regelmatige tijdstippen. Ook terug wat verlies weer. . . Het is daar allesinds wat aan het rommelen beneden. Spannend wanneer het nu eindelijk zal doorzetten, ben ongeduldig en geen zin om overtijd te gaan!
Hallo, Ik zit ook in mn 38ste week en mag van mij ook wel komen. Van de week bij vk poging tot strippen gedaan met als gevolg dat het helemaal niet meer rommelde... Gisteren veel gewandeld en 2x een dikke klodder slijm verloren, net als bij jou geen bloed oid erbij. Gisteravond en vannacht zeurend gevoel in buik/rug nu weer niks. Ben benieuwd hoe het verder gaat nu Hopen dat het bij allebei snel op gang komt
Je slijmprop verlies je als je baarmoedermond open gaat. Tenminste, dat zei de gynaecoloog. Als je niet weet wat het is en het ziet en voelt bizar, dan is het je slijmprop. Dat is een teken dat de bevalling niet meer lang op zich laat wachten Mijn vliezen braken 1,5 dag erna en begon de bevalling. Het kan overigens ook een week duren
Het verliezen van je slijmprop betekent echt niet perse dat je gauw gaat bevallen. Sommige vrouwen verliezen hun slijmprop in week 37 en bevallen met 41 weken. Mijn slijmprop was idd heel taai en geelachtig van kleur.
Het kan langer duren, maar over het algemeen betekent het verliezen van de slijmprop dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten. Ik beviel dezelfde nacht. Heb hem alleen bij de eerste bewust verloren, de 2 daarop gingen zo snel dat ik toen de slijmprop niet vooraf verloren heb.