de titel zegt het al..... als je een geplande keizersnee krijgt, met hoeveel weken is dat dan meestal of verschilt dat? ik heb gehoord dat ze dat altijd wat eerder dan de uitgerekende datum plannen omdat ze willen voorkomen dat de bevalling al begint?
meestal plannen ze in de 39e week, dat is omdat de longetjes dan goed rijp zijn en de kans dat je zelf al bevalt nog niet zo groot is
Ik zou hem krijgen met 38wk5d maar met 37wk braken mn vliezen dus kreeg de ks eerder. Ze plannen hem idd wat eerder in de hoop dat je dan tussen kantoortijden kan bevallen maar ook weer niet te vroeg, 37wk was voor mijn zoon aan de vroege kant.
Bij mij is de datum nog niet bekend maar willen ze de keizersnee doen vanaf het moment dat ik 39 weken zwanger ben, maar wel voor de uitgerekende datum Dit zodat het kindje zoveel mogelijk af is... . Heb zelf het idee dat mijn kindje zich ook niet spontaan voor de uitgerekende datum gaat komen, hoewel je dat natuurlijk nooit weet. Hoop het in ieder geval niet.
De keizersnede was gepland voor 38 +6, maar het is uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden met 38 + 1.
misschien een domme vraag, maar waarom moeten jullie allemaal een keizersnede en kan het niet natuurlijk?
Bij mij lag Ruben in stuit. Daarnaast waren de hartfilmpjes nog maar net acceptabel. Bij een stuitligging gaan ze niet inleiden en Ruben moest echt uit mijn buik omdat het daar voor hem niet meer uit te houden was.
Ik krijg binnenkort een geplande ks, waneer moet nog bepaald worden overigens. Maar hier is de reden een onvolkomen stuitligging (voeten bij het hoofd en kont naar beneden). Door te weinig vruchtwater een te strakke buik, en voorliggende placenta word er niet geprobeerd te draaien en ik wilde ook geen draaipoging. En een stuitbevaling wilde ik niet proberen, want als dat uitmond in een ks dan krijg je vaak een narcose en ik wil de geboorte toch wel graag mee maken.
het was gepland me 38+6 maar kailynn wilde erder komen en het is 38+3 geworden. mama had geen voedingsstoffen meer dus daarom brak ze de vliezen.
39 weken, maar 38,1 kreeg ik weeën en is ze eerder gehaald. Emma lag dwars, placenta voor. Dus geen draaipoging.