veel harde buiken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LadyIngrid, 5 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi,

Nu alweer 36 weken onderweg. Helaas kampte ik al vroeg in de zwangerschap met harde buiken (zeker al voor 20 weken) die erg vervelend waren, dus ook eerder met verlof.
    Maar nu, ik zelfs met rust op de bank zit, komen de harde buiken vaak. En sommigen zijn niet 'voelbaar', niet vervelend zegmaar, anderen zijn voelbaar onderin mijn buik en kan ik gewoon nog opvangen met eigen ademhaling.
    Door de hele zwschap breng ik regelmatig urine voor een evt. UWI. Steeds negatief en zelfs als stuurden ze het door naar het lab was het negatief. Ik heb echter wel veel last van obstipatie.
    Moet ik mij ook zorgen maken?

Groetjes, een bezorgde mama-to-be

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

hoe is het nu met de harde buiken? Bij deze zwangerschapsduur is het hebben van harde buiken normaal. Vaak gaat het kindje tussen de 36 en 37 weken indalen. Dit kan harde buiken veroorzaken. Daarnaast kan het hebben van harde buiken ook veroorzaakt worden door obstipatie. Merk je dat de harde buiken pijnlijk worden (vaak moet je dan gaan zuchten) en/of je verliest wat slijmerig bloedverlies, dan zou ik je aanraden contact op te nemen met je eigen verloskundige of gynaecoloog. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina