Behoorlijke krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dani27, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Hallo,

Ik weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
    Heb al vanaf het begin veel buikpijn maar nu sinds gister echt krampen.
    Ik dacht mijn darmen omdat ik ook wat zachte ontlasting had en het daarna wat afzakte. Maar het is nu continu. Vanaf vlak onder mijn navel doortrekkend richting schaambot.
    Het voelt als darmkrampen/menstruatiekrampen. Op de wc komt er geen ontlasting.

Ik ben nu 11,5 week zwanger. Is er reden tot zorg?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dani27,

Heb je al een goede termijnecho gehad? Want als dat zo is, is de kans op een miskraam nog maar 1%. Als je de termijnecho nog niet hebt gehad, is het natuurlijk nog wel even spannend.
    Maar in ieder geval: je baarmoeder zit normaal gezien nog niet zo hoog, slechts rond je schaambotje. Dus ik denk niet dat het echt je baarmoeder zelf is die krampt. Het kan wel zijn dat er aan je banden wordt getrokken, maar de plek die je beschrijft doet het meeste denken aan je darmen of je buikspieren. Is op zich heel normaal, zeker in het begin, als alles nog moet wennen. Let er even op of je het hebt na inspanning oid. Bij de meeste vrouwen gaat dit bij 16 weken ongeveer wel over, maar houdt het even in de gaten. Zolang je er geen bloedverlies bij hebt, is de kans het grootste dat het gewoon een vervelend ongemak is.

Groetjes Brigitte

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Oh, ik zie je banner dat je de echo 23 december hebt gehad; da's mooi. Dus het is gewoon even aanzien. Laat je urine anders even checken voor de zekerheid op een ontsteking.

Groetjes Brigitte

4. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    Bedankt voor je reactie Brigitte.

Ik zal mijn urine nog even laten nakijken morgen.
    Vind het zo spannend ivm eerdere mk op 6 weken.

Heb inderdaad de termijmecho gehad afgelopen dinsdag ben over 2 dagen 12 weken.

Tot waar kun je ongeveer je darmen voelen?
    En kun je ook last van je darmen hebben zonder dat je moet ontlasten?

Bedankt alvast

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dani27,

je kunt inderdaad last hebben van je darmen ook al moet je er niet van naar het toilet. Je moet je bedenken dat door de progesteron je darmen langzamer werken en je darmen daardoor langer bezig zijn met het vervoeren van je (daardoor vaak minder soepele) ontlasting. Kan flinke krampen geven zonder dat er iets gebeurt....
    En je darmen zitten normaal in je gehele onderbuik en die worden nu aan de kant geduwd. Dus dat kan echt tot aan/naast je navel zijn hoor.

Groetjes Brigitte

6. Dani27

Dani27 Bekend lid

17 aug 2013
    670
    3
    18
    En dus ook bij het schaambeen in de buurt?

Dankje..ik probeer het een beetje los te laten nu

Goetjes Dani

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Ja, dat ook! Klinkt niet gek hoor, maar als het echt erg pijnlijk wordt of je verliest bloed, dan even je vk bellen. Maar voor zover; geen zorgen, kijk het maar even aan en doe rustig aan als je last hebt. Warme kruik is ook een aanrader!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina