Hoi dames, Vanochtend was ik opgestaan om naar de wc te gaan en zat daarvoor even op bed. Nadat ik had geplast voelde ik een druppel tussen m'n benen toen ik liep. Vond dat al een beetje raar maar veegde t snel weg. Toen ik bij m'n bed aankwam, zag ik ook een druppel op bed! Dit heb ik dus nooit eerder meegemaakt.. Ik had de verloskundige al gebeld hierover toen ik 26 weken zwanger was ofzo(misschien wel eerder). Verloor toen heel veel slijm en vocht. Ze zei dat als t vruchtwater zou zijn, dat het dan dus echt met plonsen zou komen omdat ze nog niet met d'r hoofdje naar beneden ligt. Nou weet ik dat ze wel met d'r hoofdje naar beneden ligt, maar of ze is ingedaald; dat weet ik niet. Kan het dus zijn dat vruchtwater ook druppelt ofzo?? Wil het liefst ook niet bellen omdat ik denk dat het niets zal zijn.. Maar dat op bed vond ik wel raar. Iemand meegemaakt?
Je kan toch testen of het vruchtwater is door op je hand te blazen? Als er dan vocht mee kom is fir vruchtwater. En als je het niet vetrouwt gewoon even bellen hoor, daar zijn ze voor.
Ik weet dat je meer afscheiding hebt tijdens zwangerschap en met jouw termijn kan ze tegen je blaas ligt en als ze er tegen aan beweegt, er een druppeltje uit kan komen. Je kunt dan inlegkryisjes gebruiken om het vocht op te vangen. De geur en de waterigheid zijn dan makkelijker te controleren.
Ik heb ook veel afscheiding bijna waterig dun, nu ook bijna 32 weken.. Had er laatst ook een vraag over gesteld en de verloskundige zei dat als er iets was met het vruchtwater ik echt wel onderbroeken moest wisselen dat ze zo nat waren.. Maar als je er niet goed bij voelt dan zou ik toch bellen.. Dan kan ze je wel gerust stellen.. En wat ik idd ook doe.. Meestal even een inlegkruisje erin en dan even aankijken wat er nog meer komt.. Dan heb je het opgevangen iig.
Ik zou proberen wat op te vangen en er even naar laten kijken. Ik had met 36 weken gebroken vliezen en het liep er echt in een straaltje uit, maar ik heb me laten vertellen dat het bij een hoge vliesscheur en veel langzamer uit komt.
Ik had een hoge vliesscheur en het waren steeds kleine beetjes, maar wel meer dan een druppel. Heb destijd met 28 weken ook eens gehad dat ik twijfelde, gewoon even gebeld en de vk heeft toen getest. Was gewoon waterdunne afscheiding. Kans is vrij klein dat het vruchtwater is. Ik moest toen hoesten om te kijken of het dan zou lopen. Dat deed het maar de test was echt negatief. Gewoon even bellen en laten testen dus
Dit klopt niet perse hoor. Toen mijn vliezen braken tijdens eerste zwangerschap werkte dit niet zo. Het druppelde gewoon, ws een hogere vliesscheur oid. Toen ze 3 weken geleden braken was het een plons water en werkte het blazen op de hand wel. Wilde het even zeggen, dat mensen er niet van uit gaan dat het dan geen vruchtwater is. Je kunt wel een infectie oplopen als je lang met gebroken vliezen rondloopt.
Ik wil je niet bang maken maar zou toch bellen, mijn schoonzus had vorige week hetzelfde met 25 weken, ze dacht meer urineverlies te hebben, kwam ook met druppels,bleek toch vruchtwater te zijn, is drie dagen later met 25.3 bevallen..... Ik zou dus gaan bellen!!!
Ik herken het monic, sinds 25 weken. Getest en bleek geen vruchtwater te zijn,ook geen urine maar waterige afscheiding. Heb ik meestal als ik opsta van het toilet, soms bij gewoon opstaan of lopen. Ik ben wel tena lady gaan gebruiken voor als ik buitenshuis ben....
Pff! Ja het gaat nu wel beter en krijg geen druppels meer. Denk dat het inderdaad urine/afscheiding was. Morgen zit ik bij de verloskundige dus zal het wel even vragen - maar t was echt schrikken die ochtend!
ik dacht het vorige keer ook, dat vruchtwater hier druppelde..even laten checken bleek gewoon waterachtige afscheiding te zijn. Ik zou bellen & vragen of ze even wil testen!