Te veel

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nikki 1975, Jun 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nikki 1975

Nikki 1975 Nieuw lid

May 8, 2006
    1
    0
    0
    Hallo iedereen,

Moet ff mijn ei kwijt. Jullie kennen mij niet, lees af en toe wel eens wat als ik vragen heb maar voel nu dat mijn hoofd vol zit en dus leeg wil schrijven.

Waarom dan?? Nou, ik ben nu bijna 7 maanden zwanger en had het gevoel nog alle tijd te hebben om alle beebie dingen te regelen (vooral alle spullen in huis halen). Dat was ook zo, totdat ons appartement VEEEL sneller dan verwacht werd verkocht. De makelaar had ons een voorspelling van 4-6 maanden gedaan (er staat hier heel veel te koop) maar dat werd slechts 3 weken! :confused: . Omdat we ons dubbele lasten wilde besparen, wilde we eerst verkopen alvorens zelf te kopen (verstandig toch?). Opleverdatum van onze woning werd ruim na de bevalling 30-10, nu dus nog een huis vinden waar wij voor die datum weer inkunnen. De intentie was een huis te kopen waar niet veel aan moest gebeuren.... de regio waar wij willen kopen heeft ook veel aanbod en dat leek geen probleem. Zal je altijd zien dat je oog valt op een woning waar wel van alles aan moet gebeuren. Tja, wat doe je dan. Laat je de woning lopen waar je verliefd op wordt of zoek je dan verder. :( Na enige overweging toch voor het eerste gekozen. Bod gedaan, goede prijs onderhandeld, opleverdatum 29-09 (c.a. 6 weken na de bevalling). Moet lukken, geen reden tot paniek. Maar toch, ineens bekruipt alles me. Ik moet nu ineens nog zoveel regelen.... we hebben nog niet eens alle spullen (geen commode, bedje, maxicosi of box). We wonen nu erg klein dus wilde liever niet onnodig vroeg spullen in huis halen. Maar nu moet ik/we ook nog een hypotheek afsluiten, alle spullen kopen, nadenken over de verbouwing (er komt een nieuwe keuken, daarvoor moet een muurtje eerst weg, er moet een nieuwe vloer in en de wanden moeten worden gestuuct (schrijf je dat zo :( ). Vandaag bedacht ik me dan ons huidige huis allemaal inbouwkasten heeft en dat we dus ook nog een klerenkast, boekenkast e.d. nodig hebben. Suf hè.

Omdat mijn vriend aan het afstuderen is, heb ik niet zo heel veel aan hem, hij zweet namelijk peentjes omdat hij last heeft van examenvrees (zo blijkt nu). Hij heeft er echt slapeloze nachten van en ga hem dus niet ook nog met al mijn zorgen lastig vallen. Hij is harstikke lief en in huishoudelijke dingen een erge steun, maar om nu te zeggen dat hij een aanwinst in om alles te regelen, nee.

Normaal gesproken ben ik een super regelbabe, maar mijn concentratie laat momenteel ook te wensen over! Argg. Kort om, veel allemaal. :rolleyes:

Zwangerschap gaat verder voorspoedig :D , hoewel ik me wel eens zorgen maak om de verhalen waarin wordt gezegd dat je van te veel stress een huilbaby krijgt.... zucht.

Nou ja. Het lucht al wel op om alles even van je af te schrijven. Dus bijvoorbaad al dank ;) . Ga nu weer verder met mijn lijstje, daarna ff op bed liggen.....

Gr. Nikki

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    het komt vast wel goed... ik snap dat je onder stress staat.. wij zijn nog steeds bezig dingen in orde te maken in ons apartement wij wonen ook niet groot en zijn dus ook wat dingen aan het verbouwen... en je baby hoeft niet alle stress mee te maken.. als jij gewoon rustig blijft en aandacht geeft aan de baby moet alles goed komen... en ik zou zeggen schaf gewoon de dingen aan die echt echt nodig zijn... zoals een bedje enzo... kijk ik woon in the states hier hebben ze een portablecrib en daar zit zeg maar een changing table(comode) aan.. what bespaart je geld en ruimte maar weet niet of ze die daar ook hebben.. kijk anders even op www.graco.com enkijk dan bij pack n play... het is vrij handig...

nou hel veel succes!!!

gr cristel

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Niki ik zit in een soortgelijke stress situatie.
    Ik woon in Turkije en wij moeten plots verhuizen..we gaan over 3 weken naar Nederland op vakantie..1 september begint mijn mans school en ik ben rond de 25ste uitgerekend. De plaats waar we gaan wonen is 14 uur verder op..en het is ergens in de middle of nowhere..kleine kans op een fatsoenlijk (en s winters warm!) huis.
    stres stres stres dus.

Maar het beste is echt om het gewoon op je af te laten komen...maak niet teveel stres. Alles komt goed. Desnoods trek je bij je ouders in? kan dat niet? Dat je je spullen een tijdje opslaat. Dat heb ik toen met mijn moeder en zusjes ook gedaan toen ik nog in nl woonde. geen 2x verhuizen dus. Alleen hoognodige spullen meenemen...en relaxed daar in huis zitten.

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    oh cristel probeer op de site te komen..maar waar moet ik heen??? snap er niets van

5. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Ik snap dat je hiermee zit.
    Kun je niet alvast zelf (met je moeder of een vriendin) gaan kijken voor spulletjes voor jullie baby?
    Als je een beetje weet wat jullie willen en tegen iets leuks aanloopt, hoeft je je vriend niet met het 'op zoek gaan' te belasten.
    En ja, klussen in huis kan leuk zijn, maar als je net bevallen bent wil je liever genieten van je kleintje.

Ik zou je er niet te veel druk om maken, het komt allemaal wel goed! :D

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
  7. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Jee Nikki, dit is zeker niet leuk!!! Ik hoop dat je tegen die tijd een goed oplossing heb gevonden....

Succes meid.

8. Honingbij

Honingbij Lid

Nov 10, 2005
    96
    0
    0
    Preventiewerker verslavingszorg
    Enschede
    Poeh, wat een lastige situatie zeg. Ik kan me voorstellen dat dit als een berg opstapelt in je hoofd. Echter, spullen kopen voor de babykamer kun je, met een beetje hulp en een goed lijstje, in principe in 1 dag doen. Je moet alleen wel een plek hebben om het kwijt te kunnen, dus een plek om te wonen lijkt me wel op de eerste plaats staan.

Ik wens je veel succes de komende tijd!

honingbij

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Misschien kun je de kleine de eerste maanden lekker bij je houden in een wiegje. Dan kun je als je verhuisd bent op je gemak gaan kijken voor een kamertje. Of je gaat nu al kijken voor een kamertje en bestelt het voor als je verhuisd bent.

10. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Hier nog zo 1 die nog even een verbouwing gepland heeft op het eind van de zwangerschap. Onze studeerkamer verhuist naar zolder, maar die moet dus eerst nog geisoleerd worden enzo... 3 weken werk volgens de aannemer. Misschien zou het een beetje uitlopen, dus max 4. En het is nu 5 weken verder en het is nog steeds niet klaar....... Over 2 weken ga ik met verlof. Klaar of niet, ik wil hier dan geen gerommel meer in huis hebben. Ik probeer me er niet al te druk om te maken en tot nu toe gaat dat best aardig. Kan er nog om lachen :D Maar het moet niet veel langer duren :evil: Gelukkig is de babykamer bijna klaar, dus dan moet het goed komen toch? Een baby heeft eigenlijk al die luxe die wij graag voor hem/haar willen niet nodig. Kan met heel weinig toe, dus wat dat betreft: niet stressen.

11. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Waar begin je aan zeg puh, ik word al moe als ik er aan moet denken!
    :( :(
    Wij wilden ook graag verhuizen i.v.m. met een niet al te grote appartement. Maar mijn vriend en ik zagen het nou niet zo zitten om ons huis te koop te zetten en maar afwachten wanneer er een koper zou zijn.

En dan nog gaan zoeken naar een ander huis en die nog opknappen, zodat je met een baby erin kan :confused:

Nee, ik ben blij dat wij het toch niet zover hebben laten komen.
    Het idee al dat je zoveel nog moet regelen in de laatste maanden en tegen die tijd heb je toch al nestdrang en wil je alles gewoon op orde hebben. :D
    IK denk dat ik gestoord zou worden en straks zou alles tegen zitten, nou dan is het einde zoek.

Maar ja daar heb jij nu niks aan, het is te hopen dat je een beetje hulp hebt van familie e.d. en zorg in ieder geval wel dat je niet al te veel stress hebt!

Das slecht voor de baby en de kans het eerder zou geboren worden is dan groot! :)

Succes meid, ik duim voor je dat alles op rolletjes gaat voor je.

Gr. Patricia ;)

12. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ja dat zijn idd dingen die veel stress met zich meebrengen zeg...

kun je niet een lijstje maken met daarin alle dingen maar dan op volgorde van wat heel belangrijk - belangerijk - minder belangrijk etc...

dat je gewoon de dingen 1 voor 1 aan gaat pakken, vaak wordt het een warboel in je hoofd omdat het teveel dingen zijn die je nog moet doen en je geen overzicht meer hebt of het een halverwege laat voor wat het is...

dat hielp (helpt) bij mij altijd als ik het af en toe allemaal even niet meer zie zitten omdat er teveel dingen zijn..

dan schrijf ik (genummerd) de dingen op die ik moet doen, alleen al dat het op papier staat en dat je weet wat er eerst geregegeld (gedaan) moet worden geeft al een hoop rust...

wat betreft de babykamer, er zijn tegenwoordig zoveel online winkels (en vaak nog goedkoper) met dezelfde garantie's etc als de gewone winkel...het scheelt je een hele hoop tijd etc...dus ja t zijn allemaal dingen om over na te denken of het je wat zou helpen...

veel succes meid, laat de moed niet zakken, probeer nog ff lekker te genieten van je zwangerschap want voor je het weet is de kleine er en heb je helemaal je handen vol... ;)

13. Suusje76

Suusje76 Bekend lid

Apr 8, 2006
    723
    0
    0
    Er komt inderdaad een heleboel op je af. Maar stel vooral PRIORITEITEN! En dat is een hypotheek. Met een goede adviseur ben je er zo uit en die regelt alles voor je. Kost niets, daar betaal je voor mee.

En je kunt natuurlijk ook in het nieuwe huis trekken en alleen zorgen dat jullie slaapkamer op orde is, waar je de baby met een wiegje neerzet en de woonkamer. De rest doe je gewoon allemaal later. het hoeft allemaal niet in ene keer klaar en spik en span in orde te zijn toch (ook al wil je dat graag?). En dan bedoel ik de inbouwkasten, keuken en badkamer etc. Het huis is vast bewoonbaar genoeg om er eerste even tijdelijk in te zitten. Dan knap je daarna ruimte voor ruimte op en heeft je vriend ook meer tijd.

Dan kun je je nu richten op de hypotheek en de babyspullen. Die kun je bovendien makkelijk in 1 dag halen, dan moet je naar zo'n grote babystore gaan waar ze alles hebben. koop je alles in 1 keer krijg je zeker een flinke korting!!

Het lijkt heel wat, maar het komt vast allemaal helemaal goed!

Succes!

groetjes Suusje

Share This Page