Slijmprop

Discussie in 'De bevalling' gestart door Firstbaby, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Omschrijf eens hoe dit eruit ziet en waarmee we dit zouden kunnen vergelijken?

Alvast bedankt

2. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Een wit met bloedsliertjes bonkje ter grote vzan ongeveer een tennisbal. Lekker smakkelijk verhaal ook hahaha.

Liefs Mariska

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Bij mij in eerste instantie veel en dik slijm, gewoon doorzichtig/schoon (niet gelig in ieder geval), met bloeddraadjes erdoor (als een soort adertjes), die het soms wat lichtroze/oranje kleurden. Dat ongeveer anderhalve dag en daarna nog een klein (cm) kloddertje slijm met bloed in de wc, wat wat minder vloeibaar was. Het was bij mij geen bolletje ofzo... Ehm... deed me denken aan wat je ook weleens bij het breken van een ei hebt: wat dikkige draderigheid bij het eiwit.

Al met al vond ik het lijken op wat ik ook wel heb vlak voor ik ongesteld wordt.

Je kunt je slijmprop in één keer verliezen als prop, maar hij kan ook 'oplossen' en als dikke slijmerigheid naar buiten komen. Of hij kan zelfs zo oplossen dat je het niet meer herkent (in ieder geval niet als prop). En sommigen verliezen hem pas bij de bevalling.

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Tennisbal? Meen je dit nou?

Ik dacht een klodder van 2 cm ofzo. Een tennisbal? Kortom dat is bijna een voorbevalling hahaha

5. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Bedankt. Ik verlies sinds 5 dagen overduidelijk veel vocht en gelige slijm.
    Ik denk niet dat het mijn slijmprop is, maar ik denk wel dat het daar beneden aan het voorbereiden is op de bevalling.

6. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Haha ja ik schrok er ook enorm van, maar ja het voordeel van een slijmprop is dat hij mee geeft en dat kun je van een kind niet altijd zeggen hahaha.

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

:rolleyes: Zou me toch wel eventjes rot schriken van een tennisbal in de wc... ;)

Ik was trouwens superblij met mijn slijmprop! Maar met een dooie mus natuurlijk, want de bevalling kan gerust nog wel een paar weken duren (nu scheelt het dat ik weet dat het er hoe dan ook niet veel meer dan drie zullen zijn ;)).

8. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Irritant is dat he? Denk je yes... mijn slijmprop het zou eraan kunnen komen. Gebeurt er alsnog niets. Lijkt me wel vervelend.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn slijmprop was gewoon wit en ik ben 1 dag later bevallen nadat ik het verloren heb

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Mijn slijmprop was een beetje als drilpunnding...
    doorzichtig en helder van kleur. de grote van een ei.

Smiddas rond 12uur verloor ik mijn slijmprop
    10 voor 4 snachts brak mijn vruchtwater.

11. tijdens de ontsluitingsween ben ik langzaam steeds iets van de slijmprop verloren. bij de laatste cm van de ontsluiting verloor ik de rest van de slijmprop.

12. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik zag vanmorgen bij het vegen dat er wat slijm meekwam met slierten en zojuist weer wat slijm,
    zou het?

13. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik zat er ook op te letten, maar ik ben er niet een tegengekomen. Dus mss kunnen ze ook gewoon oplossen ofzo?

14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

bij mij zag het er dik uit wit/gelig en verloor hele dag veel slijm daarna niets meer. Ondertussen nog niet bevallen haha dus kan idd nog weken duren of het word gewoon opnieuw aangemaakt.

15. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Yep hier ook al 3 weken lang slijm met een gele kleur. Maar nog geen weeen of iets anders.

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier kwam de prop er in de nacht voor de bevalling uit.. Gewoon wat stevig slijm met rode draden. om 2 uur 'nachts het eerste verloren, en om half 1 (10,5 uur later) had ik een baby :)

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    mijn slijmprop was heel klein. het zag eruit als mega veel dikke afscheiding. ik had niet eens door dat het mn slijmprop was tot ik het aan een vriendin vertelde en die zei dat het mn slijmprop wel eens kon zijn. een dag later was ik bevallen. maar idd het zegt helemaal niks. en iedereen is anders en iedere bevalling ook. je weet nu in ieder geval een beetje waar je rekening mee moet houden.

liefs doris

18. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Mijn slijmprop was wit/doorzichtig en had de grootte van een golfbal. Ik verloor hem op de toilet en een half uur later kreeg ik mijn eerste wee. Helaas duurde het nog meer dan 2 dagen tot onze kanjer uiteindelijk werd geboren.

19. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    hier slijmprop verloren door middelvan veel buikpijn. want dara werd ik wakker van. het was wit met rood van het bloed en ongveer 4 cm groot. de zelfde dag nog weeen gekregen en de dag erop bevallen. en nu nog niet verloren

20. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik ging net naar het wc en bij het afvegen lag er een klodder " snot" zoals ik het noem op het wcpapier! is dit mijn slijmprop of gewoon een dikke afscheiding? want ik hoor hier dat het zo groot als een ei is bij de meesten?!

groetjes grace

Deel Deze Pagina