Laatste controles

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door toerist18, 26 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ben bijna in m'n laatste week beland,
    maar wat controleert een vk nu nog precies??
    En meestal met hoeveel weken maakt ze een
    afspraak vh inleiden???
    Bij m'n nicht word haar urine nog gecontroleert op eiwitten,
    en van iemand anders hoorde ik die krijgen nog een
    echo vh vruchtwater en vd harttonen??

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi mensi,

de verloskundige controleert je bloeddruk. Zolang die goed is en je geen klachten hebt zullen de meeste verloskundigen niet je urine controleren.
    Alleen bij hoge bloeddruk wordt de urine nagekeken. Verder zal ze aan de buik voelen naar de groei van het kindje, de ligging, of het is ingedaald. Als ze aan de buik voelt voelt ze meteen naar het vruchtwater. Een echo is niet nodig tenzij ze voelt dat er te weinig of te veel vruchtwater in je buik zit. En er wordt naar het hartje van je kindje geluisterd. Een echo van je kindje is ook niet nodig, tenzij er een afwijkend hartritme gehoord wordt of als de groei afwijkt.
    Ze maakt pas een afspraak voor een controle bij de gynaecoloog als je ruim 41 weken bent. Op die afspraak krijg je wel een hartfilmpje en een echo. Er wordt dan nog niet ingeleid. Vanaf 42 weken blijf je (dagelijks) onder controle van de gynaecoloog. Zolang het dan goed gaat met jou en de baby hoeft er nog niet per se ingeleid te worden. Vaak wordt er wel een afspraak gemaakt voor een datum dan.

Mirjam

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    ok bedankt voor de duidelijke informatie!

Deel Deze Pagina