Beste verloskundigen, Ik heb vandaag zonder er bij na te denken flink staan schudden een paar keer met buik/bekken, omdat ik met een huishoudelijke klus bezig was. Klinkt een beetje raar misschien, maar dat is het niet. Er zat namelijk een voorwerp vast en dat moest ik los krijgen, vandaar het schudden en buik en bekken gingen hier flink in mee. Het kindje is waarschijnlijk ook heen en weer geschud hierdoor. Kan dit kwaad? Aangezien er rond de 10 weken nog weinig tot geen vruchtwater aanwezig is toch? En het kindje nog heel klein en gevoelig is. Bedankt alvast voor uw antwoord en prettige feestdagen + een goed 2010!
Oja, nog één vraagje; Ik wil het toch even vragen, want maak me er ongerust om. Ik ben even een minuut of 5 heel boos geweest op iemand/iets. Ik wilde dat natuurlijk helemaal niet, maar het gebeurde gewoon en achteraf heb ik daar spijt van, want maak me toch zorgen of dit niet schadelijk is voor het kindje. Ik voelde de adrenaline door mijn lijf stromen en was echt woest. Ik ben nu 10 weken zwanger. Kan het schadelijk zijn voor het kindje. Ben zo bang dat het hartje daardoor stopt met kloppen o.i.d. ik baal ervan dat ik zo boos geworden ben.
Heeft u mijn bericht soms over het hoofd gezien? Aangezien alle vragen van anderen al beantwoord zijn inmiddels? Sorry, als ik ongeduldig overkom, maar wilde gewoon even voor de zekerheid checken of mijn vragen wel doorgekomen zijn.
Hoi Mayaa, vaak als je een reactie zelf toevoegd aan je vraag kan je vraag over het hoofd worden gezien omdat er dan een 1-tje bij reacties komt en dan kan hij al beantwoord lijken. Dus dat is waarschijnlijk bij jou gebeurd. Maar ik heb m gelezen; maak je niet druk hoor. Je kleintje zit zo ontzettend goed beschermd in zijn eigen omgeving, dat dat schudden echt niet uitmaakt. Dat kleintje hobbelt gewoon mee en heeft wel de buffer van het vruchtwater, de baarmoeder en jouw buik om zich heen. Ook adrenalinestoten kunnen geen kwaad als je dat af en toe eens hebt. Dit kun je niet voorkomen, is iets heel natuurlijks en ook dat kan die kleine best hebben op zijn tijd. Dus geen zorgen meer maken en ook jij een hele fijne Kerst en een goed en gezond 2010. Groetjes Brigitte