Buik voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amy82, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Sinds 13 februari weet ik dat ik zwanger ben.. Vraagje aan de meiden die nu ook ongeveer 6 weken zijn, of aan degenen die het nog kunnen herinneren ;)

voelen jullie je buik ook zoveel? niet alleen onderin, maar eigenlijk voornamelijk meer naar boven, richting mijn navel.. lijkt wel te trekken..

Elke keer als ik mijn buik voel, een krampje of een steekje, denk ik dat het mis is... Ook al weet ik ook dat het van het groeien kan zijn...

Ben nogal onzeker, heb voor onze oudste 3 keer een miskraam gehad.En een miskraam kan ik er nu (emotioneel) echt niet bijhebben. Niet dat dit hetzelfde voelt, want het voelt zeker niet als ongikramp.

2. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    ik vind het gewoon zo spannend allemaal.. 3 miskramen voor onze zoon, en vorig jaar onze dochter overleden bij 37 weken zwangerschap.. Dus dit gaan nog 8 lange maanden worden...

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Waarschijnlijk voel je je darmen die omhoog aan het kruipen zijn! En het is super herkenbaar hoor!

4. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb ook last van m'n buik hoor! Alsof er een touwtje tussen m'n navel en m'n baarmoeder zit die iets te strak is aangespannen, maar ook andere steekjes. Heb nog nooit een mk gehad en ben nog nooit zwanger geweest dus vind het soms ook best eng! Maar tot nu toe gaat het wel helemaal goed:)!

Wat heftig zeg wat je allemaal heb meegemaakt! Kan me voorstellen dat je je toch zorgen maakt!

Ik hoop dat je van deze zwangerschap ondanks alles uit het verleden toch mag genieten! En dat alles goed gaat!

5. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Thanks!

"lekker genieten" is een beetje makkelijk gezegd, maar denk dat je dat alleen kan weten als je zelf je kindje hebt verloren. Want zorgeloos genieten zit er hier niet in...

Maar goed, het is allemaal herkenbaar dus haha

6. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Klopt.. het zal de hele zwangerschap wel blijven. Het is niet meer onbezorgd zwanger zijn. Wij hebben ons eerste zoontje ook verloren, 23 weken zwangerschap moest ik bevallen vanwege zware zwangerschapsvergiftiging. Eigenlijk begint het 'genieten' nu pas, maar ben er ook wel klaar mee, wil gewoon dat hij er is!! Jouw termijn met 37 wkn ligt nog verder. Ik heb geen tips voor je, want die zijn er gewoon weg niet. Enkel dat je dingen moet doen waar jij energie uit haalt. Luister niet naar andere of goed bedoelde adviezen, je voelt je toch niet begrepen maar dan meer een zeikerd.. 'Je bent toch weer zwanger?' eh ja dus??? Ik mis hem nog iedere dag. Er is geen vervanging en dat snappen mensen niet. Leven is dan heel hard... Veel succes deze zwangerschap en mocht je een ouwehoertje willen, PB mij maar! JE KAN HET!!

7. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Jeetje,
    Dit is mijn eerste zwangerschap. Weet dus niet wat je voelt, maar ik kan het me heel goed voorstellen. Helemaal om bij 37 weken je kindje te verliezen.
    Dat moet echt pijnlijk zijn en ik snap dat je dat met je mee draagt deze zwangerschap.
    Woorden schieten hier te kort, maar toch wil ik even laten weten dat ik hoop dat deze zwangerschap helemaal goed gaat.
    En laat je inderdaad niet gek maken door wat anderen zeggen.
    JIj weet wat je voelt.
    Ook ik ben er voor je als je een luisterend oor nodig hebt.

Deel Deze Pagina