hoe groot is de kans?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suprise, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Mijn eerste bevalling heb ik compleet gekopieerd van mijn moeder die van mijn beviel. Nu ben ik zwanger van de 2e en vraag me af hoe groot de kans is dat ik dat nu weer krijg. Bij mijn eerst ben ik een kleine 7 uur bezig geweest van de eerste wee tot aan de geboorte van de placenta dus dat alles volledig was. Bij mijn moeder van mij was het exact zo incl rond de zelfde tijd de vliezen breken.

MIjn moeder haar tweede bevalling was in iets minder dan 3 kwartier. En ja daar zit ik nu dus wel es over na te denken en dat geeft toch wel dat ik me zorgen maak over of de vk er optijd zal zijn. Afspraak met de vk dat ze komt kijken zodra ik weeen heb ook al is het nog onregelmatig staat al maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van andere moeders

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat is inderdaad wel erg snel.
    Ik ben ook een beetje nerveus, want Zoë was er ook erg snel (bijna hetzelfde als jouw oudste - iets minder dan in 8 uur). Hoop niet dat het nu maar 45 min duurt haha.

Tja, hoe groot de kans is weet je natuurlijk nooit, zou dat dan niet meer toeval zijn?

In ieder geval succes alvast (duurt nog even zie ik :) ).

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Gemiddeld gaat je 2e bevalling ongeveer in de helft van de tijd van de 1e, maar ja, dat zijn gemiddelden he...
    Ligt er aan hoe groot je kindje is, hoe het ligt etc...

Bij mijn 2e bevalling klopte dat ook wel ongeveer (1e in iets meer dan 4 uur, 2e in 2,5 uur).

Gewoon duidelijke afspraken maken met je VK en dan maar zien wat natuur voor je in petto heeft ;).

(3e bevallingen gaan vaak nog sneller, dus ik heb met VK afspraak dat ik meteen moet bellen als ik maar enigszins het idee heb dat het begonnen is)

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    bedankt voor de reacties meiden. ja het duurt nog wel even maar ja als je al bij huis bent heb je tijd over om over dit soort dingen te gaan nadenken;). we zullen zien wat de natuur gaat doen. ben er in elk geval niet bang voor

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik heb er 2uur over gedaan bij onze oudste dochter..
    Mijn moeder langer bij haar eerste (mijn broer)

Toen mijn moeder van mij beviel heeft ze weeën gehad die heel goed opnte vangen waren. Toen ze in het ziekenhuis aankwam had ze al volledige ontsluiting en binnen 3minuten was ik er al..

Mijn eerste ging al zo snel, heb echt geen idee wat te verwachten van de tweede qua snelheid..
    Vk komt gelijk als ik bel met weeën en heb alles klaar voor een thuisbevalling, voorbereid op verrassingen dus. Maar ja, voor hetzelfde geldt neemt deze dame uitgebreid haar tijd!

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    hier de eerste 2 en half uur en de 2e anderhalf uur.
    deze keer moet ik meteen bellen, omdat deze nog sneller kan gaan.

Deel Deze Pagina